Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...ght=tijdreizen http://forum.scholieren.com/showthre...ght=tijdreizen http://forum.scholieren.com/showthre...ght=tijdreizen http://forum.scholieren.com/showthre...ght=tijdreizen ehm.....niet? ![]() Zoeken: Tijdreizen En tis niet echt mystiek he? ![]()
||
![]() |
Citaat:
Volgens mij is het ook onmogelijk maar je weet nooit hé. In elk geval, al zou het mogelijk zijn, dan zou ik het nooit bekendmaken want het verleden heet nix voor nix het verleden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Volgens Einsteins relativiteits theorie kan je de tijd wel vertragen door met een snelheid die naar de lichtsnelheid nadert te reizen. De tijd op aarde verloopt dan veel sneller dan de tijd in je ruimteschip. Als je een paar maanden met een zeer hoge snelheid door het heelal reist en dan weer terug naar de aarde keert zijn er voor jou een paar maanden voorbij maar op aarde wel een paar jaar. En als wij naar de nachtelijke hemel kijken dan kijken we ook terug in de tijd. Maar volgens mij is tijdreizen zoals in science fiction films niet mogelijk volgens de relativiteits theorie.
|
Verwijderd
|
De Relativiteits Theorie van Einstein kan ik nog wel volgen maar je hebt nog een andere. Moet ik even denken hoor.
Nou ik weet het niet meer maar dat was een formule die bewees dat je niet sneller kon gaan dan het licht omdat je dan een oneindige hoeveelheid energie nodig hebt. Volgensmij wil je de tijd inhalen moet je sneller gaan dan het licht maar als je die formule gebruikt *die ik stom genoeg niet meer weet* kan dat niet. Wat denk ik wel zou kunnen is dat je het verleden opnieuw ziet. De Aarde weerkaatst immers licht, stel je nou voor dat dat licht in precies dezelfde rangschikking teruggekaatst zou worden en je hebt een manier om dat op te vangen dan moet het volgensmij mogelijk zijn om te zien wat er in het verleden zich afgespeeld heeft. Nou jah - bjte vaag allemaal |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Je kunt tijd reizen, je doet het elke dag, elke seconde, etc
![]() ![]() Maar ff serieus: Volgens mij is in de toekomst reizen heel goed mogelijk, 14 jaar [ofzo..] met bijna-lichtsnelheid is 100 jaar op aarde. Dan zit je dus zegmaar in de toekomst ![]() Terug is een groter probleem, het verleden bestaat eigelijk gewoon niet meer... Beweging bestaat niet uit beeldjes per seconde zoals in films.. ![]() ![]() Maar je zou wel kunnen terugrekenen naar waar jij was en wat je deed, je hebt daar alleen maar een PC voor nodig die elk deeltje en niet deeltje in het heelal in z'n geheugen heeft, de snelheid & plaats weet en dat dan achteruit afspeelt ![]()
|
Ik geloof dat tijdreizen wel degerlijk mogenlijk is (wat einstein ook beweerd. het heelal verklaren door middel van menselijke theoriën is volgens mij het enige dat zeker weten niet mogenlijk is)
||
Citaat:
In principe zijn wij een opgenomen bandje voor de verste planeet va het heelal, want als jij kan tijdreizen dan ben je sneller als het licht dus als jij naast mij staat en jij schijnt naar de ene planeet en ik ga op dezelfde tijd als het licht naar die planeet toe..en ik ben sneller als het licht en ik kom aan op die planeet dan is het licht nog onderweg dus als ik het licht zie ben jij misschien al weer thuis ofzo dus dan staat er vast gesteld dat jij toen scheen en dan kijk ik naar de geschiedenis van de aarde.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Wat ook kan..tijdereizen is voor de mensheid onmogelijk maar eigenlijk toch wel weer wel mogelijk..want als jij (ik weet niet hoeveel lichtjaren er nodig zijn om echt verschil van de tijd te merken tussen aarde en ... ) maar als men gewoon naar een planeet toe reist die 3 lichtjaren van de aarde aflicht dan kun je daar gewoon heen reizen en alsnog de geschiedenis bekijken toch?...of zit ik er een beetje naast
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
neeeneee ik bedoel licht blijft reizen voor altijd maar als wij nou alvast op een planeet gaan staan dan hoeven we niet sneller te zijn maar gewoon met onze snelste snelheid daarheen gaan en dan kun je misschien zien wat er 2 minuten geleden is gebeurd
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Terug in de tijd reizen kan niet, alleen vooruit. ![]()
||
Citaat:
ik geloof niet dat als je sneller als het licht bent dat je dan terug kan kijken en ik heb hem even uitgelegd dat het wel kan
|
Ik zag hier dus iemand staan met dat verhaaltje dat de aarde licht weerkaatst: klopt ook volgens mij... maarre stel je hebt een of ander ruimtevoertuigje ontwikkeld dat je gewoon in 1 miljardste seconde op een ander planeetje te recht komt... een planeet van bijv. 100 lichtjaren weg... en je staat daar dus op die planeet en je gaat met een extreem grote telescoop naar de aarde kijken dan zou je dus in principe 100 jaar terug in de tijd kunnen kijken...
En dan zou je dus als je een beetje geluk hebt flink wat speciale gebeurtenissen kunnen zien... (en als je dan verder terug in de tijd zou willlen kijken dan kan je bijv. op een planeet je gaan staan van 1000 lichtjaren weg en dan kan je dus 1000 jaar terug in de tijd kunnen kijken...de tijd om 1000 lichtjaren te kunnen overbruggen doet er ff niet toe ---> ooit zullen ze meschien wel een ruimtevoertuige ontwikkelen die dat flink snel kan...) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb hier vaak over nagedacht. Ik weet niet veel over het onderwerp. Zit pas in VWO 6 met Natuurkunde 12. Maar ik snap niet waarom er zo iets als tijd moet zijn. Als je sneller gaan dan het licht dan zou je in principe je eigen vertrek moeten kunnen zien. Maar aan tijd is er niets veranderd.
Misschien dat ik ooit meer leer over het onderwerp maar ik snap nu niet waarom wetenschappers ervan uitgaan dat tijd bestaat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar je hebt wel gelijk, als je de definitie van meten goed opstelt. En uhm, je kan bewijzen dat er een vorig moment is geweest (weet de exacte bewijsmethode op t moment niet -hoofdpijn door te felle zon :\- en hij is nogal fragiel geloof ik, dus daar waag ik me even niet aan) dus dat de tijd bestaat.
|
![]() |
Tijd is principe gewoon een maatstaf om de verschillen in plaats tussen materie te bepalen. Waarom zou er dan ooit een verleden of toekomst moeten zijn? Waarom zou je kunnen zorgen dat alle materie weer op precies de zelfde plaats staat als het moment waar je naartoe wilt.
Ik hoop dat jullie nu begrijpen wat ik bedoel met het betwijfelen van het begrip tijd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het eerste probleem waar je mee te krijgen maakt (met als uitzondering van de "rechte lijn") is wat is een constante snelheid? Want dat betekend een gelijke afstand afleggen in een gelijke tijd. Dan kom je dus inderdaad op de vraag: wat is tijd? (het gaat hier over tijdreizen, maar dit is als uitleg bedoelt op mijn reactie op Hee Kay). Om een lang verhaal kort te maken: Newton nam de keuze dat hij een absolute tijd nam, wat een erg moedige keuze is geweest: want anders hadden we nu geen bewegingswetten gehad. Albert Einstein wierp de ideen van Newton over tijd omver: hij nam tijd als relatie tussen verschijnselen. "Stelt u zich voor dat het heelal een toneel is waarop een strijkorkestje op het punt staat een voorstelling te geven. Het toneel en de zaal zijn vooralsnog leeg, maar we horen iets tikken. Kennelijk heeft iemand na de laatste repetitie vergeten een in een hoekje van de orkestbak staande metronoom af te zetten." De metronoom die daar staat te tikken is natuurlijk van Newton: zijn denkbeeldigge tijd. "Dan komen er ineens de mucici binnen. Plotseling is het niet meer leeg en stil, maar in beweging, en ze beginnen allemaal met hun kunstige ritmische patronen voort te brengen. In hun muziek is tijd niet ineens niet meer de van te voren gegeven tijd van de metronoom, maar is de tijd rationeel bepaald en gebaseerd op de zich ontwikkelende relaties tussen muzikale ideeën en wendingen." Musici luisteren niet naar een metronoom, maar naar elkaar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik vraag me nog steeds af hoe je uberhaupt terug in de tijd kan gaan, aangezien de trip toch ook tijd kost? En wat is dat dan voor tijd
![]()
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Leesclub] Audrey Niffenegger - De vrouw van de tijdreiziger Verwijderd | 52 | 20-09-2012 21:05 | |
De Kantine |
Wat als je door middel van een tijdreis jezelf opzocht van toen je klein was... Cherry Springs | 39 | 07-02-2008 00:05 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
John Titor, tijdreiziger? Just Johan | 146 | 28-10-2004 21:04 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zou tijdreizen mogelijk zijn? sgoku01 | 81 | 12-02-2003 17:13 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Tijdreizen... Hornyboy | 41 | 21-02-2002 18:09 | |
Psychologie |
Tijdreizen... Hornyboy | 18 | 17-02-2002 23:47 |