Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dan heb je relativiteit ![]()
||
Citaat:
Wanneer we uitgaan van een coördinatenstelsel in rust en een dat zich met een constante snelheid voortbeweegt kunnen we de coördinaten voor ruimte en tijd in het bewegende coördinatenstelsel uitdrukken in de coördinaten voor ruimte en tijd in het coördinatenstelsel in rust met behulp van de zogenaamde Lorentztransformaties. Door middel van differentiaalrekening kunnen we formules afleiden voor de massa als functie van de snelheid en voor krachten. Kennen we deze formules, dan kunnen we daarmee ook de formules voor de verrichte arbeid afleiden door middel van integraalrekening. Indien je in de wiskundige details hiervan geïnteresseerd bent, dan kun je me bereiken via mijn e-mailadres arno.van.asseldonk.nl.
|
hebben ze een deeltje sneller dan het licht laten gaan? daar geloof ik nix van, waar staat dat dan? daar gaat mijn geloof in de werkelijkheid. alweer
(ps aan lupus: je wordt even oud alleen is die ouderdom in beweging minder lang dan als e stilstaat, pff dit is verwarend. euhm, een seconde is gewoon langer als je zupersnel beweegt, maar het blijft een seconde nouja poging tot duidelijkheid mislukt, nvm)
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Weet je wat ik zo vreemd vind? Heb jij echt niets beters te doen dan hier op het forum met je e-mailadres te gooien? Ik kwam via Google er al achter dat je contactadvertenties en dergelijke had geplaatst. 't was iets met absurde humor ofzo, maar waarom zit je hier op een scholieren site waar iedereen een heel stuk jonger is dan jou? Voor de rest vind ik het wel knap dat je dit allemaal beheerst, maar goed. PS: www.penvrienden.nl is misschien ook een idee ![]()
||
![]() |
Citaat:
"Je word even oud, alleen is die ouderdom in beweging minder lang dan als je stil staat." Word je nu even oud of niet? ![]() 2. Ruis door eigen verstrooidheid "pff dit is verwarrend" Je tracht de tijdrekking te verklaren, maar loopt vast in het tijdsverloop. Als de seconde langer duurt, leef jij sneller in die seconde dan degenen voor wie die seconde gewoon een seconde is. Oftewel: je word wel ouder, maar het tijdsverloop blijft voor de buitenstaander gelijk. Happy? ![]()
||
Citaat:
Het feit dat ik contactadvertenties op datingsites plaats staat geheel los van mijn activiteiten hier op www.scholieren.com. Desondanks wil ik daar toch wel wat over vertellen. Ik ben iemand die moeilijk contacten maakt met anderen en daardoor sociaal gehandicapt ben zoals dat heet. Vanwege deze handicap is het voor mij ook moeilijk om direct contact te maken met vrouwen, vandaar dat ik dat via contactadvertenties probeer.
||
![]() |
Citaat:
Ik ben verschrikkelijk onzeker als het komt tot contact met meisjes. Na ja, nu begrijp ik tenminste waarom je hier bent. Sterkte, ik hoop dat je het nog lukt met mensen in contact te komen ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() raar idee als dat zou kennen.
|
Dit is een uiterst interessant topic, maar niet helemaal in 't formaat voor het Psychologie forum, daar gaat 'ie nu maar naar Exacte Vakken...
Als jullie die sociale contacten discussie voort willen zetten kunnen jullie er ff een nieuw topic voor openen ![]() Psych -> ExV
|
![]() |
Ik geloof er ook niks van dat het gelukt is atomen sneller te laten gaan dan het licht.
Er worden wel artikelen geschreven over experimenten waarin fotonen zelf sneller dan het licht zouden gaan. Maar dat is subjectief omdat het afhankelijk is van de meeting van de golf. Dus afhankelijk van de methode dat je het meet gaat het sneller dan het licht, maar als je een andere manier toepast dan gaat ie niet meer sneller dan het licht. Dus onderhevig aan interpetatie. Groetjes Ben(die het erg onwaarschijnlijk lijkt en dus een bronvermelding graag wil ![]()
||
![]() |
Citaat:
Dus het is relatief. Lichamelijk is hij minder oud geworden. De speciale relativiteitstheorie heeft alles te maken met degene die het ondervind en de observeerder van buitenaf. Groetjes Ben(die dat soort dingen erg interessant vind ![]()
|
![]() |
|
![]() |
Over dat sneller-dan-licht: ze lieten een laserstraal door wat cesium-gas gaan, en het leek bijna alsof de straal uit de gaswolk ging terwijl hij er nèt in was gestuurd. Het is een quantummechanisch effect, lijkt alsof het een straal van licht zelf is dat >c reisde--anyhoo, is vaag en we kunnen er nog niets mee.
Wat ik me afvraag over de waarschijnlijkheid van tijdreizen, en de vereiste van >c snelheden; zo wordt toch causaliteit verbroken (dat een gevolg eerder dan z'n oorzaak wordt waargenomen), en dan klinkt het alsof we al onze fysica van de tafel kunnen vegen en opnieuw moeten beginnen... Upd: Heb wat meer gelezen over dat cesium-experiment; men zegt dat de fasesnelheid van de lichtgolf op een bepaald moment 310x de groepssnelheid was, maar dit wordt weer tegengewerkt door de langzamere en tegengestelde bewegingen van andere componenten van de golf. De groepssnelheid blijft "gewoon" c; de "populaire" conclusie van dit experiment blijkt dus fout te zijn. [Dit bericht is aangepast door wyner (18-02-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
![]() mogelijkheden voor snelheiden sneller dan het licht zouden bestaan als er deeltjes ontdekt werden met een imaginaire energie. Probleem is echter om die te ontdekken. Relativistisch gezien zouden ze namelijk vervallen voordat ze ontstaan in het lab-stelsel)... enneh... hou de persoonlijke berichten erbuiten, uitschot! ![]()
|
![]() |
Theoretisch gezien bestaan er deeltjes die sneller dan het licht reizen--> tachyonen.
(niet alles in startrek is verzonnen ![]() Dat zijn oplossingen van veldvergelijkingen met een imaginaire massa (of energie zoals tampert stelt, maar ja E=Mc^2) Wat waarnemingen betreft: tot nu toe blijkt elke keer dat als mensen claimen iets te hebben ontdekt dat sneller gaat dan het licht, dat ze hun waarneming verkeerd interpreteren. Goed voorbeeld is de waarneming van quasars( ongeveer 1930 of zo) . Die stoten een wolk uit die waargenomen vanaf de aarde sneller dan c lijkt te bewegen. een speciaal relativistische berekening liet zien dat het om een schijnsnelheid gaat en dat de wolk in werkelijkheid met een snelheid kleiner dan c beweegt. Toevallig volg ik op dit moment een cursus algemene relativiteit en volgens mijn docent is het theoretisch aangetoond dat tijdreizen kan maar dat de "cosmic censorship" er voor zorgt dat de tijdreiziger het niet overleeft. (vraag me niet hoe dat precies zit). Cosmic censorship is een begrip dat met zwarte gaten te maken heeft. In een zwart gat zijn de natuurwetten onbekend. Als er andere natuurwetten zouden bestaan komen wij daar nooit achter aangezien er geen informatie uit het zwarte gat kan komen. Het schijnt dat het onvermijdelijk is cosmic censorship in te voeren omdat het heelal zoals wij dat kennen anders niet zou kunnen bestaan.
|
![]() |
hmmm...
mijn kennis hieromtrent zit ver weg...vroeger wistek der ewa specifieke zaken om, ik weet enkel da het vrij algemeen aangenomen wordt da er bepaalde deeltjes zijn die terug in de tijd reizen, maar kan op de naam niet komen, maar ik neem aan dat deze deeltjes niet zozeeer "deeltjes" waren, maar eerder energie, nuja, zal maybe mijn kennis nog eens opfrissen...heb deze soorten interessante vraagstukken veel te lang laten liggen
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als iets sneller gaat dan het licht verdwijnt het je kunt het niet meer zien. Dus dat van die onderzoekers klopt niet echt. Dat van het tijdreizen klopt ook als jij sneller gaat dan het licht kom je in de toekomst. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Massa is geen vorm van energie het verricht geen arbeid!! E=mc^2 is de relativiteitstheorie, alles dus |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Mijn theorie
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je sneller bent dan het licht kom je in de toekomst. Naar het verleden is heel moeilijk. |
![]() |
|
Als mijn lichaam sneller dan het licht zou kunnen gaan zou ik inderdaad in de toekomst komen. Sterker nog we gaan constant de toekomst in, maar laten we aannemen dat ik (mijn lichaam) sneller dan het licht gaat. Mijn omgeving niet dus zal ik er niks van ervaren, als ik dus een machine uitvind die kan tijdreizen dan heb ik weer een probleem aangezien mijn omgeving niet sneller gaat maar mijn machine.
Zie ik dit goed?
|
![]() |
Ik dacht dat het zo gaat :
Als je sneller dan het licht gaat, kan je naar het verleden reizen. Maar aangezien (voorlopig) wordt aangenomen dat niets sneller dan het licht gaat, kunnen we niet terug in het verleden reizen. Als trager dan de lichtsnelheid reist, kan je naar de toekomst reizen. Ik heb hier een link naar een opgeloste oefening over de tweelingparadox (aanrader). http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014314617 Het is in pdf formaat, en ik weet niet hoe je daar bladzijden uit moet snijden, dus je zult het zo moeten doen. Je moet kijken naar oefening 4 op pagina's 7,8,9 en 10. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Leesclub] Audrey Niffenegger - De vrouw van de tijdreiziger Verwijderd | 52 | 20-09-2012 21:05 | |
De Kantine |
Wat als je door middel van een tijdreis jezelf opzocht van toen je klein was... Cherry Springs | 39 | 07-02-2008 00:05 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
John Titor, tijdreiziger? Just Johan | 146 | 28-10-2004 21:04 | |
tijdreizen The0 | 45 | 10-08-2003 10:18 | |
Zou tijdreizen mogelijk zijn? sgoku01 | 81 | 12-02-2003 17:13 | |
Psychologie |
Tijdreizen... Hornyboy | 18 | 17-02-2002 23:47 |