Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Behalve aan dit , hier word je toch gelijk verliefd op? |
![]() |
|
denk dat ik later wel gezin ga krijgen/maken/stichten. maar zat er laatst over na te denken dat ik er dan wel meer wil dan 1, maar als je er 1 hebt kan je die alles geven en hoef je aandacht en tijd en geld niet te verdelen. dus het punt dat meer kinderen lastig wordt zou er voor kunnen zorgen dat ik helemaal geen kinderen wil omdat ik 1 kind dan ook weer zo alleen vind en misschien gaat dat dan weer zo'n verwend nest worden
![]() ![]() |
![]() |
|
NEE
![]() nu niet, morgen niet overmorgen niet en over 15 jaar ook niet. ik wil leven, genieten, op vakantie en vrijheid. ("ja maar je kan toch ook op vakantie met je kinderen?" weet je wel hoeveel werk dat is? kinderwagen, poepluiers, omkleedkamer, constant oppassen, ijsjes geven anders gaan ze janken, insmeren want dat kunnen ze nog niet, naar de speeltuin en dan gaan ze weer zeuren etc etc etc AAARRGHHHHH) nee dus.
||
Citaat:
![]() Maargoed, het zou best kunnen, al denk ik van niet ![]() maar toen ik zag dat pannekoeketrut had gereageerd, wist ik gewoon alweer dat het een zeurreply werd :] |
![]() |
|
Verwijderd
|
Neu, ik gok van niet. Tenzij mijn karakter opeens drastisch omslaat en ik niet meer lui, chaotisch en ongeduldig ben. En als iemand me een moederinstinct cadeau geeft, want volgens mij ben ik de mijne kwijt. Bovendien vind ik kinderen maar krengetjes. Van die apparaatjes die aan de ene kant eten en aan de andere kant schijten.
Maar misschien verander ik nog van gedachte, uiteraard. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Tijdje terug had ik een baby vast van net 2 weken oud. In het begin een beetje onwennig, maar na een tijdje ging het heel goed. Ik kreeg hem stil wanneer hij huilde en 't voelde gewoon wel ok. Langzaam viel hij in mijn armen in slaap, heerlijk
![]() Ik wil wel kinderen later, 1 of 2. Met een niet super groot verschil. En ik wil niet te oud zijn, daarnaast als mijn vriend de vader gaat worden; hij moet ook niet te oud zijn. Te oud vind ik 40 voor hem, want anders ben ik te jong. Dus zo rond mijn 26/27/28/29ste een kind, dan is hij dus 36/37/38/39 en dat kan dan nog wel... Anders hebben ze straks zo'n oude vader. |
![]() |
|
ik zou het graag willen alleen op dit moment is dat voor mij onmogelijk ivm ziekte.. Als je niet tegen spanningen, druk, stress en indrukken kan moet je vind ik geen kind nemen.. Ik heb wel al 2 honden, het is niet vergelijknbaar met kinderen, slechts een fractie ervan maar als ik ziek ben doe ik hun heel erg tekort. Maar dat zijn honden, die gaan er niet dood van als je een paar dagen slecht voor ze zorgt (niet dat ik daarmee wil zeggen dat het niet erg is), bij mensen haalt dat veel meer uit.. Misschien dat ik later gezonder ben dan nu, maar ik denk dat ik dan veel liever wat oudere kinderen in huis haal via adoptie of als pleeggezin fungeren. (hoewel dat laatste natuurlijk ook heel veel spanningen kan zijn) (natuurlijk is het ook heel fijn dat ik dan zelf niet zwanger hoef te worden)
Ik denk dat ik er verder wel geschikt voor ben, ik denk dat ik een goede ouder zou kunnen worden. Ik heb 2 honden, 2 probleemhonden toen ze bij ons kwamen, en nu dankzij mij (dankzij mij ja, ik ben de enige die wat aan hun opvoeding gedaan heeft) kunnen ze overal los lopen, luisteren ze heel goed en hebben ze nooit meer wat fouts gedaan. Ik zeg niet dat kinderen en honden hetzelfde zijn, maar qua opvoedmanier zitten er wel een boel overeenkomsten (en nee dan moet je niet denken in de zin van, komop kind, ga zitten en geef poot als je eten wil. maar meer in de zin dat je consequent moet zijn, en moet weten wanneer je moet troosten, en wanneer je er geen aandacht aan moet geven) En als laatste punt zou ik dan eerst 'stabiel' moeten zijn, zowel geestelijk als lichamelijk. Op dit moment ben ik dat nog lang niet, maar ik kom er wel.. Dus misschien dat ik rond mijn 25e (ja ik wil graag vroeg kinderen, heb geen carriere plannen ed) klaar ben voor wat leuke kinderen. Ik wil overigens meer dan 1 kind, meerdere omdat dat leuker is voor hunzelf.. En er moet genoeg leeftijd tussen de kinderen inzitten (dit is omdat ik het idee heb dat het beter gaat tussen de kinderen onderling als het leeftijdsverschil wat groter is) Verder zou ik als ik de keuze zou mogen hebben ik liever geen verstandelijk gehandicapt kind zou willen hebben, en ook het liefste een kind met een behoorlijk iq (dit is omdat ik het zelf heb, en ik beter kan omgaan met mede hb'ers) Is dit lang genoeg Wishfuldreaming? |
![]() |
|
Nee. En dat is een beslissing waar ik vrij lang en ook uitgebreid over na heb gedacht, dus als 'de ware' langskomt en hij wil kids, dan is hij duidelijk niet 'de ware'.
Ik denk niet dat m'n leven me zou bevallen als ik kinderen kreeg, ik heb m'n ruimte en m'n rust nodig. Had gisteren even de baby van de buren vast en ik vind het een aardig ventje, maar ik word geloof ik geacht te smelten van plotselinge broed-zin, en dat gebeurd dus niet. Vind het okay om hem even vast te hebben, vind het niet erg om hem weer terug te geven. En ik ben van mening dat je alleen aan kinderen moet beginnen als je dat echt allebei heel graag wilt en kunt. Dat is in mijn geval dus niet zo, en ik denk dat ik bij deze beslissing blijf. Ik heb liever later spijt van het kindvrij zijn - dan kan je altijd nog scoutingleider worden of op een kleuterschool gaan helpen - als spijt van het WEL kinderen nemen. In het eerste geval zit alleen ik ermee, in het tweede geval zijn die kinderen dus de dupe van mijn foute beslissing om toch kinderen te krijgen. En ik denk te weten dat het waarschijnlijker is dat ik wel spijt krijg van wel kinderen als geen spijt van geen kinderen. En als ik mezelf niet ken, een ander zeker wel? De opmerking van Nare Man vind ik dat ook kleinerend en lomp, maargoed, dat hebben we geloof ik al eerder betwist...
Laatst gewijzigd op 11-08-2003 om 11:06. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Trouwens, overal in de wereld is er overbevolking, behalve hier. Dus waarom niet naar hier halen... |
![]() |
|
nee, ik hoop niet heel erg oud teworden, dus om dan kinderen te nemen. En ik studeer niet voor niets, dan heb ik dadelijk een goede opleiding en kan ik achter de kinderwagen lopen. Of je moet ze al bij een creche dumpen, maar dan snap ik niet waarom je kinderen neemt.
ik vind ze wel heel erg lief
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe willen jullie je kinderen later noemen? Miss-Lauwtje | 107 | 31-10-2009 15:08 | |
Algemene schoolzaken |
enquete voor jongeren. Fantôme | 57 | 19-10-2004 20:58 | |
De Kantine |
Zou jij kinderen willen nemen als je een erfelijke ziekte had? Severus | 50 | 04-08-2004 21:06 | |
Liefde & Relatie |
je kinderen slaan is slecht??? G.T.C. | 67 | 11-06-2003 15:34 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
wil iemand de vertaling van bienvenue a al lecture misschien hebben? Wiltine | 1 | 22-02-2003 13:13 | |
De Kantine |
wil je kinderen?-->zoon/dochter Verwijderd | 55 | 19-04-2002 23:55 |