Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2002, 19:31
Verwijderd
Geïnspireerd door de Ricki Lake Show van vandaag. Wil jij kinden? En waarom? Hoeveel kinderen wil je? En heb je liever een zoon of dochter?

Ik zelf heb liever geen kinderen. Het lijkt me wel heel erg leuk om kinderen op te voeden. Maar het is een taak met een enorme verantwoordelijkheid. Iets wat moeilijk te combineren is met mijn ideaal; ik hoop een succesvolle carrière te maken...

Maar als ik later van gedachten verander, dan maakt het niet uit of het een jongen of een meisje is.

Maar goed, wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2002, 19:33
Methuselah
Methuselah is offline
erm, ik weet niet, 1 van elk ofzo? hangt van m'n vrouw, eventuele carrière, en nog zoveel andere dingen af
Oud 16-04-2002, 19:36
Krugdinho
Krugdinho is offline
ik wil 4 kinderen 2 zoons 2 dochters
Oud 16-04-2002, 19:37
feline
feline is offline
Jaaaaa !
'k wil heel graag kinderen. Lijkt me gewoon fantastisch om kindjes te hebben. Ik weet niet, heb gewoon hoop moederinstinct en ik kan t niet helemaal uiten op een hamster. ach ja, zolang ze maar gezond zijn he..maar toch graag eerst een jongen dan een meisje. Jongen noem ik tymen, meisje veerle of julia. Mooi !
Carriere, neuh. Werken lijkt me leuk maar ik zou het niet boven kinderen verkiezen. En ik hoef ook geen kinderen op mn 18e. Liever rond mn 30e, dan heb ik daarvoor genoeg tijd om andere dingen te doen.
Oud 16-04-2002, 19:39
Splinter
Splinter is offline
2 kinders...
liefst zo snel mogelijk na elkaar,
echter als man heb je hier weinig over te beslissen, aangezien de vrouw het uiteindelijk toch moet doen...
dus ik luister wel wat mijn "vrouw/vriendin/minnares" wil...

maar eerst een jongetje...
en daarna een meisje,
dit omdat dan het jongetje het meisje kan verdedigen, op welke manier dan ook
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 19:45
Tha Bomb 2002
Tha Bomb 2002 is offline
1 kereltje en 1 meidje wil ik
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 19:47
Aurora
Aurora is offline
Ik wil het liefst eerst een zoon en erna een dochter

(RL was echt supertriest !!!)
Oud 16-04-2002, 19:51
Monica
Monica is offline
2 of 3 kinderen, een groot gezin hoeft van mij niet zo (ik wil genoeg aandacht aan ze kunnen besteden en eigenlijk ook nog wel blijven werken).
Jongen of meisje heb je eigenlijk weinig over te beslissen. Met een meisje weet ik wel meer hoe en wat, ik heb zelf geen broer(tje)s. Maar ja, tegen die tijd maakt dat ook niet zoveel meer uit..
T ligt ook wel een beetje aan mn vriend/man, ik kan wel lekker gaan beslissen maar het is een stuk handiger als hij het er ook mee eens is
Oud 16-04-2002, 19:53
Zarya
Zarya is offline
Ik weet nog niet of ik kinderen wil.. maar als ik ze wil neem ik er denk ik 2, eerst een jongen en dan een meisje. Want ik heb zelf een grote broer dus ik weet hoe handig dat kan zijn
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 20:13
Shock
Shock is offline
Ik denk twee kinderen. Het lijkt me vreselijk om 2 meiden te hebben, 2 jongens of van allebei wat vind ik oké
Oud 16-04-2002, 20:23
Joostje
Joostje is offline
ja ik wil ook wel kinden. hoeveel weet ik nog niet
Oud 16-04-2002, 20:28
zozze
zozze is offline
ik wil wel kinderen, heel veel liefst, maar dan wel geadopteerd want ik vertik het ook maar om een kind op deze wereld te zetten, met deze maatschappij, nooit!
Oud 16-04-2002, 20:30
^AmArU^
^AmArU^ is offline
bertbart! wat een vreselijke mannen bij die show! verschrikkelijk!
lemme tell yall;
ze gingen bij hun vrouw weg, gingen schreeuwen, huilen, werden depressief omdat hun kind een meisje werd en geen jongen
'ja', zei zo'n gozer, 'dan is het niet van mij, want mijn sperma maakt alleen maar jongetjes'

maar goed
ik wil 4 kinderen
jongens meisjes, het zal me een zorg wezen
maar iig beide vertegenwoordigd
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 21:41
Verwijderd
Citaat:
^AmArU^ schreef:
bertbart! wat een vreselijke mannen bij die show! verschrikkelijk!
lemme tell yall;
ze gingen bij hun vrouw weg, gingen schreeuwen, huilen, werden depressief omdat hun kind een meisje werd en geen jongen
'ja', zei zo'n gozer, 'dan is het niet van mij, want mijn sperma maakt alleen maar jongetjes'
Jaja, ik heb me echt rot gelachen Wel schande dat ik rk kijk Heb veel betere dingen te doen; volgende maand examen...

Echt, het waren sneue kerels. Ik vond het stom dat die vrouwen überhaupt bij die mannen bleven. Met zo'n man wil je toch niet samenleven lijkt me? En die vrouwen maar hopen dat hun kind een zoon zou zijn, zodat hun man maar bij hun bleef. Belachelijk
Maar goed...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 21:43
fruitmand
fruitmand is offline
Citaat:
Shock85 schreef:
Ik denk twee kinderen. Het lijkt me vreselijk om 2 meiden te hebben, 2 jongens of van allebei wat vind ik oké
nou ja zeg!
waarom zou het zo vreselijk zijn om twee meiden te hebben
Oud 16-04-2002, 21:45
Shock
Shock is offline
Citaat:
fruitmand schreef:

nou ja zeg!
waarom zou het zo vreselijk zijn om twee meiden te hebben
lijkt mij vreselijk... zeker als het echt van die miepmutsen worden die heel de tijd over make-up en de slanke lijn gaan praten als ze een jaar of 12 worden... doe dan maar een paar jongens die over brommers lullen ofzo, das al een stuk minder irri
Oud 16-04-2002, 21:58
fruitmand
fruitmand is offline
Citaat:
Shock85 schreef:

lijkt mij vreselijk... zeker als het echt van die miepmutsen worden die heel de tijd over make-up en de slanke lijn gaan praten als ze een jaar of 12 worden... doe dan maar een paar jongens die over brommers lullen ofzo, das al een stuk minder irri

meisjes zijn liev
en over makeup praten is ook leuk.
weet je dat kleine meisjes altijd dol zijn op hun papie?
oh...wat zullen ze teleurgesteld zijn als ze dit na zoveel jaartjes lezen over hun favoriete held in de wereld

hihi nee hoor

oh, en ff voor bertbart en amaru, ik vond het idd ook verschrikkelijk van die mannen dat ze alleen maar wouden dat er jongetjes uit hun sperma terecht zouden komen, wat een eikels! waaaaah, wat heb ik een hekel aan die mensen die vinden dat meisjes dom zijn en als ze een zoontje krijgen het meteen een quarterback star wordt en ze de beste athleet op de wereld zullen worden!
Oud 16-04-2002, 22:01
Shock
Shock is offline
Citaat:
fruitmand schreef:

lang verhaal
Meisjes zijn idd lief ja, maar ik denk dat ik het zelf leuker zou vinden om een jongetje én een meisje te hebben.
Oud 16-04-2002, 22:04
Dutchy15
Dutchy15 is offline
2, jongen als eerst en daarna nog een meisje
ik wil gewoon later wel een leuk gezinnetje hebben
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 23:29
Verwijderd
ik heb die show ook gezien wat een idiote kerels zeg..je houd toch van je kind wat voor iemand het wordt?? ik snap ze nie..maar goed..Ontopic: zoon en dochter zou ik het mooist vinden..kan de grote broer op het kleine zusje passen... *komt me bekend voor *
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 08:42
Verwijderd
Doe mij twee kids Een jongen en een meisje. Lijkt me gaaf, beetje die lui opvoeden naar mijn ideaalbeeld
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 08:45
damaetas
damaetas is offline
ik wil geen kinderen, ik kan daar ni tegen/mee overweg

jajaja ik ben een heks
Oud 17-04-2002, 08:46
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
MegaManX schreef:
zoon en dochter zou ik het mooist vinden..kan de grote broer op het kleine zusje passen...
jah grote broertjes ROELEN!!!
en de mijne is de sterkste van de heeeele wereld
Oud 17-04-2002, 08:51
Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Ik wil heel graag kinderen. Vorig jaar heeft de gynaecoloog me verteld dat het ineens over kan zijn bij mij, dat er een grote kans is dat ik geen kinderen zal krijgen (er is wel operatie voor ofzo, maar ben er nog te jong voor). Toen werd ik wel even bang want ik wil echt heel graag kinderen, ik denk dat ik als moeder veel te bieden heb. Het aantal maakt me verder niet uit, het geslacht ook niet. Beetje vreemd om PERSE een jongen of meisje te willen, schiet je niets mee op want het ligt niet in jouw macht zoiets te kiezen.
Oud 17-04-2002, 08:55
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef:

jah grote broertjes ROELEN!!!
en de mijne is de sterkste van de heeeele wereld
ik ben zelf ook grote broer

mn zusje van 16 heeft een vriend van 21...en zit lang op fitness dus 2 bodyguards dus..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2002, 08:57
Splinter
Splinter is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:
Ik wil heel graag kinderen. Vorig jaar heeft de gynaecoloog me verteld dat het ineens over kan zijn bij mij, dat er een grote kans is dat ik geen kinderen zal krijgen (er is wel operatie voor ofzo, maar ben er nog te jong voor). Toen werd ik wel even bang want ik wil echt heel graag kinderen, ik denk dat ik als moeder veel te bieden heb. Het aantal maakt me verder niet uit, het geslacht ook niet. Beetje vreemd om PERSE een jongen of meisje te willen, schiet je niets mee op want het ligt niet in jouw macht zoiets te kiezen.
juistem... toeval beslist, alleen het blijkt dat je het wel enigsinds kan stimuleren... door lange tijd geen sex te hebben en speciale langdurige standjes...

Neem maar tijden van oorlog in gedachte, dan krijg je een geboorte golf van meestal jongetjes
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 08:59
Bikinie-meisje
Citaat:
Splinter schreef:

juistem... toeval beslist, alleen het blijkt dat je het wel enigsinds kan stimuleren... door lange tijd geen sex te hebben en speciale langdurige standjes...

Neem maar tijden van oorlog in gedachte, dan krijg je een geboorte golf van meestal jongetjes
Ik vind het nogal vreemd om op zoiets invloed uit te willen oefenen. Je moet al blij zijn als je een kind krijgt lijkt me.
Oud 17-04-2002, 09:01
Splinter
Splinter is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:

Ik vind het nogal vreemd om op zoiets invloed uit te willen oefenen. Je moet al blij zijn als je een kind krijgt lijkt me.
Dat is jou idee, maar neem nu als voor beeld China ofzo...
daar is een kind krijgen wel een geschenk, maar omdat je er maar inprincipe een mag... is het de bedoeling dat je een jongen krijgt, aangezien die erfgenaam is dan...
dus met meisjes zijn ze daar niet zo blij
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 09:03
Bikinie-meisje
Citaat:
Splinter schreef:

Dat is jou idee, maar neem nu als voor beeld China ofzo...
daar is een kind krijgen wel een geschenk, maar omdat je er maar inprincipe een mag... is het de bedoeling dat je een jongen krijgt, aangezien die erfgenaam is dan...
dus met meisjes zijn ze daar niet zo blij
Gelukkig dan maar dat ik niet in China woon. Is die regeling trouwens niet allang voorbij ? Dat ze maar 1 kind mogen ?
Oud 17-04-2002, 09:05
Splinter
Splinter is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:

Gelukkig dan maar dat ik niet in China woon. Is die regeling trouwens niet allang voorbij ? Dat ze maar 1 kind mogen ?
daar zat ik dus ook net aan te denken, inprincipe wel, maar er is zo'n propaganda rond dat iedereen zich er als het ware nog aan houd...
en ja maar gelukkig dat je in nederland woont, dan hoef je niet zo'n belangrijke beslissing te nemen...
want de toekomst van je kind behoort het eerste te zijn waar je aan denkt als ouder zeinde
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 09:08
Bikinie-meisje
Citaat:
Splinter schreef:

daar zat ik dus ook net aan te denken, inprincipe wel, maar er is zo'n propaganda rond dat iedereen zich er als het ware nog aan houd...
en ja maar gelukkig dat je in nederland woont, dan hoef je niet zo'n belangrijke beslissing te nemen...
want de toekomst van je kind behoort het eerste te zijn waar je aan denkt als ouder zeinde
Volgens mij kreeg je een geld-bonus he ? Maar zoals ik er tegen aan kijk : ik hou van kinderen , niet van een meisje alleen of een jongen. En als ik 5 keer zwanger word krijg ik (als alles goed gaat) 5 kinderen, en ik zou dat waarderen als geen ander. Kinderen neem je niet, maar die worden je geschonken toch ?
Oud 17-04-2002, 09:11
Splinter
Splinter is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:

Volgens mij kreeg je een geld-bonus he ? Maar zoals ik er tegen aan kijk : ik hou van kinderen , niet van een meisje alleen of een jongen. En als ik 5 keer zwanger word krijg ik (als alles goed gaat) 5 kinderen, en ik zou dat waarderen als geen ander. Kinderen neem je niet, maar die worden je geschonken toch ?
je moet er wel wat voor doen hoor...
seks is noodzakelijk...
of een reageerbuisje
Ik hou ook van kinderen, en daarom denk ik er dus over na, wat goed zou zijn voor kinderen die ik dan eventuel zou nemen, wat heb ik hun te bieden, kan ik ze onderhouden, kan ik ze een dergelijke toekomst bieden dat hun later over het zelfde kunnen denken enz...
kinderen zijn het belangrijkste waar de ouder zich bezig mee moet houden, dit woord jammer genoeg vaak vergeten...
aangezien eigen belang voorop staat bij de meesten
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 09:12
Splinter
Splinter is offline
en ja in china krijgt met een soort van bonus...
een verlaging van de belasting was het, en voorrang op bepaalde dingen...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 09:14
Bikinie-meisje
Citaat:
Splinter schreef:

je moet er wel wat voor doen hoor...
seks is noodzakelijk...
of een reageerbuisje
Ik hou ook van kinderen, en daarom denk ik er dus over na, wat goed zou zijn voor kinderen die ik dan eventuel zou nemen, wat heb ik hun te bieden, kan ik ze onderhouden, kan ik ze een dergelijke toekomst bieden dat hun later over het zelfde kunnen denken enz...
kinderen zijn het belangrijkste waar de ouder zich bezig mee moet houden, dit woord jammer genoeg vaak vergeten...
aangezien eigen belang voorop staat bij de meesten
Dat is niet waar. Zodra je vader/moeder bent geworden verandert dat. Ouders leven voor hun kinderen, werken voor hun kinderen.

En inderdaad, het is heel belangrijk dat je de kinderen kunt onderhouden. Maar het zou voor mij geen reden zijn abortus te kiezen.

Ik keur abortus maar goed als een optie :

Als de ouders niet van het kind zouden kunnen houden.

Ik denk dat liefde alles overwint, liefde voedt, etc
Oud 17-04-2002, 09:19
Splinter
Splinter is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:

Ik denk dat liefde alles overwint, liefde voedt, etc
ik weet dat zeker!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 09:20
Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik wil ze gewoon niet... Heb nooit echt interesse in kinderen gehad, en ik denk niet dat je kinderen moet krijgen alleen omdat dat 'nu eenmaal zo hoort'. Is ook niet eerlijk tegenover die kinderen.

Ik zou knettergek worden als ik de hele dag thuis zou moeten blijven bij een kind. Gek van verveling en gebrek aan uitdaging. En het alternatief? 't kind de hele dag in opvang parkeren? Als je dat dan toch van plan bent, waarom nam je dat kind dan?

En de voordelen van kind-vrij leven...
Meer tijd voor jezelf en partner, meer vrijheid, meer ruimte, lekker kunnen eten wat je zelf lekker vind (zonder kinderen die dreinen dat ze patat willen), een baan kunnen zoeken die je graag doet, ook al verdient het misschien minder - want je hebt veel minder financiele verplichtingen. Lekker op stap kunnen gaan als je daar zin in hebt, heerlijk het hele weekend in bed blijven met je partner als je dat lekker vind...

Mmmm, ik weet wel waar ik voor kies

[en zie hier voor een horror-story over hoe leuk kinderen echt zijn...]
Oud 17-04-2002, 16:01
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
ik wil wel een paar kindjes
en het boeit me niks of ik dan een zoon of een dochter krijg, daar heb je namelijk zelf toch geen invloed op
Oud 17-04-2002, 16:06
Gonzo
Gonzo is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Ik wil ze gewoon niet... Heb nooit echt interesse in kinderen gehad, en ik denk niet dat je kinderen moet krijgen alleen omdat dat 'nu eenmaal zo hoort'. Is ook niet eerlijk tegenover die kinderen.

Ik zou knettergek worden als ik de hele dag thuis zou moeten blijven bij een kind. Gek van verveling en gebrek aan uitdaging. En het alternatief? 't kind de hele dag in opvang parkeren? Als je dat dan toch van plan bent, waarom nam je dat kind dan?

En de voordelen van kind-vrij leven...
Meer tijd voor jezelf en partner, meer vrijheid, meer ruimte, lekker kunnen eten wat je zelf lekker vind (zonder kinderen die dreinen dat ze patat willen), een baan kunnen zoeken die je graag doet, ook al verdient het misschien minder - want je hebt veel minder financiele verplichtingen. Lekker op stap kunnen gaan als je daar zin in hebt, heerlijk het hele weekend in bed blijven met je partner als je dat lekker vind...

Mmmm, ik weet wel waar ik voor kies

Ik sluit me hierbij aan. Ik heb echter niks tegen kinderen, maar ik heb er geen behoefte aan later. Het klinkt misschien nog egoïstisch maar ik wil mijn leven voor mezelf en evt me partner leven. Ik wil doen en laten wat ik zelf wil, en me niet aan te hoeven passen omdat ik kinderen heb.
Oud 17-04-2002, 17:17
Kat
Kat is offline
Als ik ooit kids neem wil ik 1 zoontje en 1 dochtertje. nouwja, als het 2 van hetzelfde geslacht worden vinnik het ook geen ramp hoor. ik zie wel. als ze maar gezond zijn he.
Oud 17-04-2002, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Monica schreef:
T ligt ook wel een beetje aan mn vriend/man, ik kan wel lekker gaan beslissen maar het is een stuk handiger als hij het er ook mee eens is
Kijk, die denkt tenminste na

Mwah, kinderen zie ik wel zitten, maar wel pas later. Het liefst 2, een jongen en een meisje .. maar ja, heb je idd weinig over te zeggen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 17:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Doe mij twee kids Een jongen en een meisje. Lijkt me gaaf, beetje die lui opvoeden naar mijn ideaalbeeld
*heeft nu al medelijden met die arme kindertjes*

"VWO is minimum hoor, hoe wou je anders studeren?"
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 17:24
skyscraper
skyscraper is offline
Ik wil wel 2 jonges en een meisje
Oud 17-04-2002, 17:34
Talon
Talon is offline
ik wil 1 zoon, en 1 dochter
de zoon wil ik als eerste, is altijd makkelijker voor hem he, en ook voor haar
want als zijn dan later vriendinnen heeft, is dat misschien wel een goede partner voor mijn zoon, en andersom
Oud 17-04-2002, 17:54
Li
Li is offline
het lijkt me hartstikke leuk, later... Jongen of meisje (of allebei) maakt me niet uit, hoop wel dat hij/zij gezond is.. Lekker op zondag met z'n allen naar het bos
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 18:12
Verwijderd
Ja, ik wil zeker weten kinderen... het liefste 2 gewoon een zoontje en een dochtertje ik ben wel een beetje een family-man... kan super goed met kleine kinderen over weg.. lijkt me echt leuk om in het weekend lekker met het hele gezin over strand te lopen en als de kinderen moe worden dat ze op je schouders mogen zitten, dat is leuk (mocht ik vroeger ook altijd bij mijn vader ) volgnes mij ben ik later echt een leuke vader, en ik zie mezelf later ook echt met een gezinnetje.

beetje burgerlijk, maar wel lekker (ofzo?)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 18:15
miro
miro is offline
Dat maakt mij dus echt niks uit he, ik wil wel kinderen, het liefst meerdere. Maar een meisje of jongen maakt me niet uit, drie jongens is leuk drie meisjes ook. Allebei ook.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 18:22
king112
king112 is offline
zeven kinderen ieder geval 1 voor me 18de
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 08:19
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Jah kwil 2 of 3 kinderen, jongen of meissie maakt nie uit, allebei wel eigenlijk.
Oud 19-04-2002, 15:23
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik denk dat ik later wel kindjes wil, maar dat ligt niet alleen aan mij maar ook aan mijn wederhelft. En het ligt aan zoveel factoren wanneer, hoeveel, ...

Of het nu een jongen of een meisje is maakt zoveel niet uit. Alleen op dit moment hebben we (vriendin en ik) alleen nog maar mooie meisjesnamen gevonden, dus doe nu maar een meisje
Oud 19-04-2002, 15:28
Luca
Luca is offline
Ik schreeuw altijd dat ik geen kinderen wil. Tenminste niet van mij zelf. Ik wil eerst een leuke studie afmaken en dan carriere maken. Daarna zie ik nog wel, heeft deels ook wel te maken met de idealen van mijn man/vriend.
Reageren

Regels voor berichten