Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2002, 20:59
*Kloontje*
*Kloontje* is offline
Mijn ouders maken vaak ruzie. Ze houden niet meer van elkaar, maar blijven bij elkaar voor de 'kinderen', mijn zusjes en ik dus. Maar hebben ze zelf niet door hoeveel erger dit is.

Periodes van heftige ruzies, maar vaak nog erger, wekenlang tegen elkaar zwijgen. En dan echt zwijgen. Ze kijken elkaar niet aan, en constant de spanning. Wanneer barst het los. Na een tijdje denk je van kom laat het nou maar komen, zijn we er vanaf.

Als je thuiskomt en het bestek ligt door heel de keuken, vader slaapt op het matras in de logeerkamer en moeder staart naar de tv en groet je niet, dan weet je het wel weer. Dan is het weer zover. En dan, op naar de zwijgperiode. ZO gaat het al jaren, wel zo met z'n ups en downs. Waarom houden mijn ouders dit vol!? Waarom doen ze dit zo?

Als m'n vader een paar dagen weg is, is het geweldig. Gezellig thuis, ontspannen sfeer.

Wie herkent dit? Wie snapt dat dit gewoon volop kut is? Dat het je sloopt, dat je er gewoon fokkin chago van wordt?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2002, 21:04
Marcade
Marcade is offline
Ik weet dat ik heel blij was toendertijd, dat mijn moeder eindelijk het huis uit ging. Betekende eindelijk rust ook, heb er geen traan om gelaten; ik vond het fijn!

Dus ik herken het wel een beetje.

Waarom ze het doen, misschien hebben ze het niet door? Misschien zijn ze te koppig, of te egoistisch ..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 21:22
Verwijderd
Mijn ouders zijn niet zo, dus ik herken het niet. Maar als ze bij elkaar blijven om 'de kinderen' (jouw en je zusjes dus) moet je ze misschien vertellen hoe jij je hieronder voelt. Dat je het zo rot vind hoe ze zich tegen over elkaar gedragen. Misschien dat dat ze wakker schudt en doet inzien dat het zo niet langer kan.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 22:50
kameria
kameria is offline
hoi,

ik heb ook ouders die heel vaak ruzie maken. Het is inderdaad klote. Je voelt je buitengesloten, eenzaam, hulpeloos.
Soms durf ik niet tegen mijn vader of moeder te praten als ze ruzie hebben, anders denken ze dat ik voor een van hun ben. Dan krijg ik ook ruzie met mijn pa of ma.
Ik ben heel agressief geworden van die ruzies. Kweet nie wat ik er tegen moet doen. Als ik naar bed ga, val ik weleens huilend in slaap.

Ik vind als je ouders steeds ruzie maken, dat ze dan beter uit elkaar moeten gaan of hulp zoeken. Zo denk ik ook over mjn ouders. Ouders weten niet hoe erg hun eigen kinderen eronder kunnen lijden.

liefs kameria
Oud 21-03-2002, 01:13
damaetas
damaetas is offline
hopelijk voor je scheiden ze.
(bij de mijne heeft dat wel 26 jaar geduurd )
Oud 21-03-2002, 09:15
jacoline_loves
jacoline_loves is offline
Ik weet ook wat het is als ouders heftige ruzies maken. Om die reden ben ik uit huis weggegaan om dat ik het niet meer trok. Ik woon nu zolang bij mijn zus.
Als je misschien wil mailen ofzo dan kan dat hoor je mailt maar naar jacoline_love@hotmail.com
Je kijkt maar. Praten lucht op!

Veel liefs,
Jacoline
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 12:16
AtHell
AtHell is offline
mja dat heb ik ook heel lang gehad, nu zijn ze eindelijk uitelkaar (hebben ze eerst al 3 keer geprobeert en toen weer ruzies en weer uitelkaar, mja niet echt prettig) ik denk dat je misschien moet voorstellen dat het beter is voor "de kinderen" om ermee te stoppen
Oud 16-04-2002, 20:54
***Me Myself***
***Me Myself*** is offline
Ik weet er alles van!!! Het is gewoon ontzettend k*t!!! En dan gaan ze niet uit elkaar voor de kinderen. Ook dat ken ik!!! M'n pa wil niet weg omdat hij bang is dat m'n ma het niet redt...
-xxx- ***Me Myself***
Reageren

Regels voor berichten