![]() |
|
Biep opende hier onlangs een topic:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=533185 Ik vond dit een zeer origineel idee en aangezien ik al even op zoek was naar een niet-alledaags cadeautje voor mn ouders heb ik besloten te proberen om zo'n versie van mijn broer en mezelf neer te schilderen. Alle lof voor het idee komt dus Biep toe, want ik heb enkel handig gebruik gemaakt van haar ideetje ![]() Wat het maken van het schilderwerkje zelf betreft: Ik heb eerst een foto ingescand, dan wat met de kleuren ervan zitten spelen met Migrogafx Photomagic zodat ik een beetje een idee kreeg welke lijnen belangrijk waren als ik in twee kleuren zou gaan werken. Dan heb ik een snel schetsje getekend in Paint met de muis en vervolgens heb ik het op papier neergeschilderd. Ik heb trouwens gewoon plakkaatverf gebruikt. Het 'zelfportret' is al af. Met die van mijn broer ben ik bezig. Die is alleen wat moeilijker en ik weet niet wanneer hij af zal zijn omdat ik niet zoveel tijd heb om eraan te werken. Als hij af is post ik hem in ieder geval wel een keertje. (Mjah het papier is wat gekreukt, vandaar die 'wolkjes' erin) De originele foto staat btw hier: http://forum.scholieren.com/fotoboek/fotos/3489.jpg
|
![]() |
|
Verwijderd
|
erg mooi, die kleuren zijn ook erg goed vind ik
![]() zoiets heb ik tijdje geleden dus ook op school gemaakt tas versie en de gewone versie ik zal even uitleggen hoe wij dat hebben gedaan want dat is ietjes anders. eerst een foto vergroot. Daarna de kleur/tint verschillen over getrokken op doorzichtigpapier. Nou dan krijg je allemaal vlakken. Die vlakken verdeel je, en die tekenen je over, met dat speciale papier wat je ook voor bonnentjes soms gebruikt ( even kwijt hoe dat heet) op karton. Daarna snij je de vlakken uit het kartoon en dan kan je het steeds op papier doen. Je kan het dus ook 2 of 3 maken maar dan met andere kleuren. dus dat is ook een manier |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #167 kroot | 499 | 09-02-2012 20:38 | |
Werk, Geld & Recht |
Kunst aan de muur/Inrichten van je kamer/appartement/huis Methuselah | 29 | 04-03-2009 12:03 | |
ARTistiek |
[Schetsen] dreadmanneke | 25 | 20-08-2005 15:59 | |
Lifestyle |
Hoe was je dag? Teun | 500 | 09-11-2004 07:58 | |
Verhalen & Gedichten |
Blauw en Groen Verwijderd | 11 | 29-08-2004 20:43 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
collage of schilderwerkje voor beeldende vorming Angel Of Faith | 1 | 21-09-2003 11:27 |