Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik raad je aan IBM 180GXP te kopen, de 120GB versie is nu onder de €100 bij de juiste shop.
De voorganger is nu €90, aardig prijsje. ![]() ( http://www.funcomputer.de/default.ph...=0&artnr=03652 ) Maar de 180GXP is wel sneller. Verder goede keus is de Maxtor DiamondMax Plus 9.
Laatst gewijzigd op 02-08-2003 om 18:21. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en ]{ing gepost op 02-08-2003 @ 15:26 in dit geval was het vooral interessant of het backwards compatible is, dat dobermann eraan toevoegde dat het ook forwards compatible is dus sowieso minder van belang. (we postten tegelijk, zag geen reden om mijn post te wijzigen) |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() iig ik ga noooit voor ibm, stel kachels dat het zijn.. doe mij maar mooi maxtor
|
Maxtor is warmer dan IBM, als we niet teveel naar het verleden kijken.
IBM heeft zelfde uitvalpercentage als maxtor, althans de recente modellen (180GXP vs. DiamondMax9). Seagate is echt súperlangzaam, maar wel stil en energiezuinig. Neem dan Samsung, die geven tenminste 3 jaar garantie en je koopt een 160GB 7200rpm schijf voor €125. Woei!
||
Citaat:
Seagate is niet écht superlangzaam, ligt er maar aan welke modellen je het over hebt. Maxtor is warmer dan IBM.. metingen? concrete gegevens? Mijn ervaring is wel dat een IBM 7200TPM schijf een stuk lawaaieriger is dan een Maxtor 7200TPM schijf (75GXP vs DiamondMax40 Plus en 9 Plus), temperatuur heb ik nooit kunnen meten maar het kan zijn dat de 180GXP minder heet wordt dan de 75GXP (die veel te heet om aan te raken was als hij een tijdje gespint had, iets waar zelfs de DIamondMax40 van Maxtor geen last van had) |
![]() |
|
75GXP is zo'n 5/6 jaar oud.
Van oud naar nieuw: 75GXP - 60GXP - 120GXP - 180GXP 75GXP en 60GXP zijn brak met hoge uitvallers, maar aangezien deze al lang niet meer verkocht worden is dat niet relevant voor de topicstarter. En waarom zou je iets anders proberen als je ervaringen goed zijn? Ja waarom iets anders dan een lelijke eend als dat bevalt. Ik vind dat geen argument. Het gaat erom dat je de beste koop doet, in achtnemend: prijs, snelheid, betrouwbaarheid, energieverbruik, geluidproduktie, garantievoorwaarden.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Externe harde schijf gebruiken als opstartdisk Gambokkur | 12 | 26-07-2012 13:40 | |
Software & Hardware |
Harde schijf blokkeert Verwijderd | 4 | 03-09-2006 12:21 | |
Software & Hardware |
[harde schijf] partities verdwenen vampiro | 8 | 12-03-2006 22:43 | |
Software & Hardware |
[Hardeschijf] Installeren geeft problemen Someboy | 11 | 19-06-2005 13:56 | |
Software & Hardware |
Externe Usb Harde Schijf : Groot probleem IEMOW-KOR | 6 | 22-10-2003 18:10 | |
Software & Hardware |
[Harde schijf] partitie probleem Verwijderd | 3 | 02-09-2003 17:07 |