Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
de rest interesseert ze echt geen malle moer. Iedereen moet voor hen zorgen en alles draait om hen.. De rationaliteit die jij in je post naar voren brengt is ver te zoeken bij een manisch depressief persoon. Alles gaat op gevoel. Miss biatch: Heeft je moeder geen medicijnen of neemt ze die gewoon niet in? En mensen die een gevaar voor zichzelf of de omgeving vormen kan je onder voogdij laten zetten dacht ik. Dan kan ze niet meer zelf beslissen om vrolijk weg te lopen als die kliniek haar niet meer interesseert. Verder vind ik het raar dat je moeder gewoon weg kan lopen. Ze is niet 100%. De artsen horen te zeggen: "Mevouw, u gaat niet weg totdat.." |
![]() |
||
Citaat:
![]() Weet ze dat je het er zo moeilijk mee hebt? Anders zou ik dat duidelijk gaan zeggen. Als ze merkt, dat ze zo om de aandacht vraagt, probeer de aandacht dan een keertje niet te geven. Ze vraagt het op een verkeerde manier, maak dat haar duidelijk. Iig heel veel sterkte hiermee, tlijkt me echt zo kut ![]()
||
Citaat:
Bij manische depressie (of bipolaire stoornis) komen vooral de extreme moodswings voor (dan het niet meer zien zitten en plotseling heel vrolijk met de meest wildste en extreme plannen). Maar wat je zelf al zegt, er is geen rationaliteit te vinden (of ver te zoeken). Ik weet niet of dit puur over gevoel gaat of dat het het missen van inlevingsvermogen naar anderen is... Met borderline en ADHD/PDD-NOS komt het voor dat het inlevingsvermogen er niet is... (wat niet wil zeggen dat het altijd zo is!) Wat ik persoonlijk eigenlijk heel fout vind is dat personen hun ziektebeeld wel eens als excuus naar voren brengen... (NIET ALTIJD!), is verder niet erg, als je ermee geholpen wordt ! Maar als je dan zelf geen hulp wilt en je draagt je ziektebeeld als excuus aan... ja... moeilijk! Warverhaal... Wat eigenlijk (naar mijn mening) dus in de situatie alleen overblijft is die voogdij... Jadie en TS (ea) nogmaals mijn excuses! Laatst gewijzigd op 07-08-2003 om 12:17. |
![]() |
|
![]() |
ja, ik heb een depressieve moeder, maar die loopt nooit weg.
ze heeft het ook nooit verteld of iets (toen ik naar de dokter ging voor mn eigen depressie heeft zij denk ik per ongeluk haar mond voorbij gepraat ![]() Maar ik kan niet anders doen dan je gewoon maar sterkte, en een hele fijna vakantie wensen. |
![]() |
||
Citaat:
|
Tja, het irritante van het Nederlandse zorgsysteem: ze zijn af en toe idd te makkelijk (erin te luizen) en je kunt niks als de patient zelf geen therapie of medicijnen wil. Dwang mag hier volgens mij niet echt, of wel?
Hebben ze geen medicijnen tegen manische depressie? En idd, misschien dat jij (+je familie) eens met je moeder (+evt. psychiater erbij) moet praten, uitleggen wat het met jou doet. Het helpt misschien niks maarja te valt te proberen....als ze dan maar niet in een depressie raakt dat iedereen tegen dr is en dat ze niks waard is enz. en iedereen lastig is...moeilijk. |
![]() |
||
Citaat:
als je een gevaar voor jezelf en/of je omgeving bent. (en volgens mij zijn er nog wel wat voorwaarden ed, maar dat verschilt per ding geloof ik, weet het niet precies ![]() Verder ben ik het met je eens.
Laatst gewijzigd op 07-08-2003 om 17:48. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |