Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2003, 10:18
Soezen
Soezen is offline
Je mag voor een half jaar stage lopen. In het binnen of buitenland. Je hebt hier een vaste relatie van een jaar of langer. Je mist diegene al als hij/zij een dag niet bij je is.
Zou jij gaan?

*nieuwsgierig*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2003, 10:19
Bounce
Bounce is offline
Ik zou persoonlijk voor binnenland kiezen. Ik zou mijn vriend niet kunnen missen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 10:19
DKBD
DKBD is offline
zou naar het buitenland gaan. je kan altijd contact houden via mail en sms, of gewoon bellen kan ook. de ervaring van naar het buitenland gaan en daar stagelopen zal gewoon hartstikke leuk zijn. *staat ook erg goed op je cv, als je zegt in het buitenland te hebben stage gelopen*
Oud 07-08-2003, 10:21
Verwijderd
Als het in het binnenland is, dan zeker wel, waarom niet? Ik ga nu per slot ook in Groningen studeren terwijl meneer vriend in Enschede blijft, en ik zie niet in waarom dat niet kan. We kunnen elkaar tenslotte elk weekend zien, en doordeweeks, ach, dan missen we elkaar maar, daar valt ook wel mee te leven.

In het buitenland, dan zou ik het alleen doen als de stage echt ideaal is, maar dat zou ik hoe dan ook alleen dan doen. Tenzij dat buitenland west-Duitsland is of noord-België ofzo, dat is best te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 10:21
Quiana
Quiana is offline
Binnenland: Zolang onze relatie er niet onder gaat
lijden ed, ja.

Buitenland: Nee, oa omdat ik geen lange-afstandrelatie wil.

Hoewel het natuurlijk wel van de stage (en plek)
etc afhangt, als het echt een hele goede ervaring
zou zijn, zal ik er toch eens goed over na moeten denken..

Laatst gewijzigd op 07-08-2003 om 10:23.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 10:22
Verwijderd
Ik heb nu zelf een relatie van 3 jaar, mis m'n vriend wanneer hij er niet is.. dus kan me wel inleven.

Ik zou naar het buitenland gaan. Waarom? Omdat het een leuke ervaring is. Je gaat je vriend missen, natuurlijk, maar je hebt genoeg afleiding om dat weer een beetje te vergeten. Even zonder je vriend (of een lange tijd, half jaar is wel lang) is best goed. Je moet absoluut doen wat jezelf wil, denk je dat het buitenland een unieke en goede ervaring is? Doen! Je kan altijd mailen en bellen met je vriend!
Als ik ga studeren verwachten ze in het derde jaar ook dat iets van 70% in het buitenland stage gaat lopen/verder gaat studeren voor een half jaar of een jaar. Ik wil dat echt heel graag doen... natuurlijk ga ik mijn vriend dan missen, maar ik moet ook iets voor mezelf kunnen doen, iets wat ik écht wil. En dit wil ik écht.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 10:45
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Ik zou iig stage lopen, want anders komt m'n opleiding nooit af. Maar ik denk niet dat ik dan naar het buitenland zou gaan. Ik denk niet dat ik zolang zonder haar zou kunnen zijn. Ondanks dat het een unieke ervaring is en het goed staat op je CV (hoewel dat komt misschien ook omdat ik toch wel verwacht dat ik een baan oid krijg).
Oud 07-08-2003, 10:47
Verwijderd
ja tuurlijk

binnenland is niet lastig dan kun je de ander nog regelmatig zien, met t buitenland zou ik iets proberen te regelen dat de ander meekan
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 11:00
Verwijderd
Wanneer de mogelijkheid die ik in het buitenland aangeboden krijg echt geweldig is, datgene wat ik altijd al had willen doen, zou ik daar zeker voor kiezen. Waarom? Omdat het een kans is, die ik nooit meer krijg. En die kans wil ik dan grijpen.
Wanneer het de keuze is tussen een eenzelfde stage in het buiten- en binnenland, kies ik automatisch voor het binnenland.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 11:05
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ja, ik zou gaan...
Oud 07-08-2003, 11:18
Soezen
Soezen is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 07-08-2003 @ 12:05:
Ja, ik zou gaan...
Ja, ik heb de vraag ene beetje fout gesteld. Ik vroeg me dus af of jullie voor het buitenland zouden kiezen..
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Sjoe schreef op 07-08-2003 @ 12:18:
Ja, ik heb de vraag ene beetje fout gesteld. Ik vroeg me dus af of jullie voor het buitenland zouden kiezen..
Mja, ik vond 'gaan' al duidelijk genoeg... anders zou je immers 'blijven'
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 14:41
lieve
lieve is offline
Eender wat het zou zijn... ik zou zowiezo op die stage vertrekken!
Mocht ik kiezen tussen binnen- of buitenland, dan zou de keuze vooral liggen aan het feit of het land waar ik dan naartoe zou kunnen gaan, een beetje aantrekkelijk is.
Indien het aantrekkelijk zou zijn, zou ik zowiezo gaan.
Sorry maar dit is toch een kans die je niet vaak krijgt?!
En die kan je niet laten liggen... dat is wat ik erover denk.
Oud 07-08-2003, 15:28
Spydogez
Spydogez is offline
Ik zou voor mijn toekomst kiezen, en ik vertrouw meer in mijn opleiding dan in mijn relatie. Ik hou natuurlijk veel van hem, maar dit is een buitenkansje. En eer je daar bent is het vast wel gaaf. En hij kan regelmatig langskomen. Er zijn tegenwoordig zoveel communicatiemogelijkheden dat het geen probleem moet zijn.

Veel succes!
Oud 07-08-2003, 15:29
Spydogez
Spydogez is offline
Citaat:
Sjoe schreef op 07-08-2003 @ 12:18:
Whoops, ja, oke, BUITENLAND!! Zeker zou ik dat doen!!

Zo?
Oud 07-08-2003, 15:48
nandatje
nandatje is offline
Ik zou het zeker niet doen!! Je kunt toch ook wel gewoon in Nederland stage lopen, daar ga je je relatie toch niej voor op het spel zetten
Oud 07-08-2003, 16:51
Verwijderd
Citaat:
nandatje schreef op 07-08-2003 @ 16:48:
Ik zou het zeker niet doen!! Je kunt toch ook wel gewoon in Nederland stage lopen, daar ga je je relatie toch niej voor op het spel zetten
Maar de ervaring die je opdoet in het buitenland is ook heel wat waard, je leert een heleboel nieuwe mensen leren, als je het allemaal volhoudt in het buitenland heb je een gigantische schat aan ervaringen waar je later uit kunt putten en je leert zo wel om voor jezelf te zorgen, ook in lastige situaties.
Als ik jou was zou ik het zeker doen ondanks je vriend, je kan zoveel leren in het buitenland en het staat ook altijd erg goed op je cv als je naar het buitenland geweest bent. Ik zou het doen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 17:43
Verwijderd
Citaat:
nandatje schreef op 07-08-2003 @ 16:48:
Door naar het buitenland te gaan hoef je je relatie nog niet op het spel te zetten.. Zoiets doe je pas wanneer je een affaire hebt ofzo..
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 19:41
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Buitenland gaan nu je de kans krijgt. Ik heb daar eens een discussie over gehad met mijn ex... Als je de perfecte relatie hebt, kan zelfs dat goed gaan... Tenminste zo dachten, nee denken (ook nu nog), wij erover!
Oud 07-08-2003, 19:45
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-08-2003 @ 18:43:
Door naar het buitenland te gaan hoef je je relatie nog niet op het spel te zetten.. Zoiets doe je pas wanneer je een affaire hebt ofzo..
Inderdaad. Ik zou het zeker wel doen. Ik vind niet dat mijn relatie mij moet beperken voor uitdagingen in mijn leven. Misschien is het af en toe even moeilijk, maar een half jaar kom ik echt wel door. Ik zou het fantastich vinden stage te lopen in het buitenland!
Oud 07-08-2003, 21:00
kolkiewolkie
kolkiewolkie is offline
ik heb zelf 4.5 maand in het buitenland gezeten maar had dus geen vriendin in die tijd (nooit gehad ook btw maar dat terzijde). De keuze was hierdoor natuurlijk wel een stukkie makkelijker want ik had bij mezelf wel iets van: ja... da's wel leuk natuurlijk dat je naar het buitenland kunt maar wat als je nou een meisje tegenkomt voordat je weggaat... da's nie zo best want daarmee maak je jezelf wel behoorlijk gebonden ... wil je niet als je daar aan begint... heb het in die tijd dus echt bewust níet opgezocht (vriendinnen/love dus).

Héb je echter al een vriendin en kom je dan met dat vraagstuk te zitten dan verandert de zaak dus. Ik denk dat het belangrijk is om eerst te bepalen of dit nou de love of your life is of niet. zo nee: meteen me afwerken anders gaat het sowieso niet goedkomen. zo ja... hehehe nou dan is het dus de vraag of je deze test wilt doen... ik had in het huis waar ik in zat 2 jongens woonden die een vriendin hadden en dat ging prima. Wel veel bellen maar dat kost de hele wereld niet en beide vriendinnen zijn 1 of meerdere keren langsgekomen (dat MOET dan gewoon). Wat ook handig is is dat je tegelijkertijd naar het buitenland gaat . Heeft een nicht van me ook gedaan met d'r vriend en inmiddels zijn ze happy getrouwd enz. dus het hoeft echt niet verkeerd te gaan. Is sowieso goed om dat zo te doen want dan ervaar je allebei wat het is om in het buitenland te zitten met een andere cultuur en ik ben van mening dat je toch best wel verandert in de tijd dat je daar zit ..... andere kijk op de dingen enz. en het is gewoon goed als je daar met mekaar over kunt praten .

Kortom: tis een gok, maar wel 1 die het zeker waard is!

oja: dat je mekaar mist na een dag mekaar niet gezien te hebben dat hou je ook niet eeuwig vol.... gaat wel over dus waarom niet meteen maximaal gebruik van maken
Oud 07-08-2003, 22:19
madwoman
madwoman is offline
ik zou wel naar het buitenland gaan. zeker als je al een jaar of langer hebt. als je nog maar net 3 maanden hebt, lijkt het mij veel moeilijker.als je relatie na zo lange tijd nog super is, loopt ie echt niet stuk op een paar maanden stage.
Oud 08-08-2003, 11:54
MissMorena
MissMorena is offline
Nee, ik zou niet gaan..ik laat mijn viend echt niet achter!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 12:36
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Daar heb ik al heel vaak over nagedacht. Ik heb namelijk altijd geroepen dat ik een stage in het buitenland wilde. Maar nu ik een vriendje heb, denk ik dat ik dat niet zou doen. Ik kan hem nu al niet zoveel zien, omdat we nogal ver uit elkaar wonen, en dat vind ik al moeilijk genoeg. Dus nee, nu even geen stage in het buitenland
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 14:04
TOETJUH
TOETJUH is offline
Ik denk dat het een hele moeilijke keuze zal zijn als je zo'n kans krijgt! natuurlijk is het buitenland leuk enzo maar ja je zit wel met iemand thuis, maar toch denk ik dat als je dat half jaar overleefd dat je dan echt een goede relatie hebt met die persoon! maar als je dezelfde soort stage ook in nederland kunt doen dan zou ik het niet weten! en misschien kan je vriend wel langskomen op je stage in het buitenland
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2003, 17:09
Soezen
Soezen is offline
Citaat:
TOETJUH schreef op 09-08-2003 @ 15:04:
Ik denk dat het een hele moeilijke keuze zal zijn als je zo'n kans krijgt! natuurlijk is het buitenland leuk enzo maar ja je zit wel met iemand thuis, maar toch denk ik dat als je dat half jaar overleefd dat je dan echt een goede relatie hebt met die persoon! maar als je dezelfde soort stage ook in nederland kunt doen dan zou ik het niet weten! en misschien kan je vriend wel langskomen op je stage in het buitenland
Ja tuurlijk zou ie langs kunnen komen. 1 keer per maand ofzo. En volgens mij wordt het missen als ie weer weg gaat, dan alsmaar groter..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 17:38
Luna
Luna is offline
2 weken op vakantie gaan vind ik al teveel dus n halfjaar naar t buitenland zou k echt niet volhouden. ik wil dat wel al heel lang heel graag maar wil nie zonder hem weg. k moet m maar overhalen mee te gaan ofzo...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 23:16
goale
goale is offline
heej sjoe
ik begrijp je probleem helemaal, mijn vriendin zit ook met dat probleem, zelf vind ik dat ze die kans moet grijpen maar dat wil niet zeggen dat ik het daar zeker niet moeilijk mee zal hebben want als ik er ff niet zie mis ik haar al super erg. maar jah het is pas over een paar jaar dus dan zien we dan wel weer. ik zal er altijd steunen wat ze ook doet, ik blijf altijd van haar houden

xxx
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 15:18
The Pirate
The Pirate is offline
Hartverscheurende keuze eigenlijk. Ik kan m'n vriendin nog geen maand missen. Als die stage echt heel veel aan m'n later beroepscarrière kan veranderen in positieve zin dan zou ik misschien gaan omdat ze er dan ook van mee kan profiteren (qua inkomen ofzo), maar anders niet denk ik.
Ik zou het eerst en vooral er met haar over hebben en er samen over beslissen en dit niet alleen doen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 15:30
Sithan
Sithan is offline
Aan alles komt t einde, dus ik zou iig voor de zekerheid voor mezelf kiezen, helemaal als ik er vertrouwen in heb dat ze ook van mij houdt, als t zogenaamde echte liefde is, dan is een tijd van 6 maanden te overbruggen...
Als je niet zeker van de ander bent, niet helaas...maar dat zou voor mij de keuze juist makkelijker maken.

Ik vind t ietwat overdreven om de rest van je leven in de eerste plaats te baseren op iemand anders...dat zou betekenen dat als je die kwijtraakt je jezelf ook kwijt bent en in zo'n geval is het voor mij niet 'houden van' , maar een obsessie geworden...

Echte liefde is in mijn gedachte dat je elkaar het geluk gunt, ook als dat jezelf pijn zal doen...

En vanuit mezelf zie ik zoiets als een kans waar je zuinig mee om moet gaan aangezien dat bepalend kan zijn voor je uiteindelijke geluk...

[ps moet je ns voorstellen bij mensen op de grote vaart of in het leger, daar doorstaan relaties ook lange tijd van afscheiding dus ook al is het lastig, blijkbaar is het wel degelijk mogelijk]
Oud 11-08-2003, 16:32
Verwijderd
eigelijk hebben wij nu ook al zoiets. Meneer zit voor 3 maanden in bosnie, waar er inmiddels 1 van is verstreken. Nog 2 te gaan. Natuurlijk ist moeilijk. Maar het is voor zn werk. Hij moest anders verloor hij zn baan (militair). Aangezien ik zelf ook altijd in het leger heb gewild, zal het vast nog wel een keer voorkomen, misschien dan zelfs voor een halfjaar. Het is moeilijk, ook op dit moment, maar zolang je gewoon goed contact houd en trouw blijft is er nix aan de hand.

maar ff over die stage. Ik zou kiezen voor de stage met de beste kansen. Is dat die in het buitenland, jammer dan. Als wij echt bij elkaar horen, dan houd je dat echt wel vol. Je hebt wel samen een relatie, maar zelf blijf je altijd 1. Wie weet wat er kan gebeuren met je relatie.

gr. suus
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 16:32
Luna
Luna is offline
Citaat:
Sithan schreef op 11-08-2003 @ 16:30:
verhaal]
ik wou dat ik zo dacht. ik wou dat ik tegen mezelf kon zeggen dat zoiets belangrijker is en met die gedachte die zes maanden volhouden. maar het gevoel van gemis wordt te snel al te sterk om nog zo te denken...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 16:36
Verwijderd
trouwens. Mijn zus dr vriend doet bouwkunde. bruggen bouwen enzo. Hij mocht voor 2 of 3 maanden naar kenia om daar stage te lopen. Hij was uit zn hele school gekozen daarvoor. Hij is NIET gegaan omwille van mn zus. 2 of 3 maanden zou ik zeker weten doen. Vooral om het feit dat ze al 4 jaar bij elkaar waren op dat moment.

En kijk enia als heel ver weg, maar t kan natuurlijk ook duitsland zijn en dan zou ik t helemaal geen rpobleem vinden!!!!
mijn eigen vriend denk ik ook niet.

Laatst gewijzigd op 11-08-2003 om 16:41.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 17:18
Soezen
Soezen is offline
Het is op dit moment nog niet aan de orde, maar als ik klaar met mijn opleidind ben, wel. Ik zou dan een land mogen kiezen, en als ik zou gaan, kies ik niet voor Duitsland of Belgie, maar voor ietsjes verder weg...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 17:31
sas_andrea
sas_andrea is offline
alleen wanneer ik diegene mee zou kunnen nemen. (aangezien ik nogal erg jaloers aangelegd ben waardoor ik hem en eigenlijk niemand vertrouw)
Oud 12-08-2003, 13:02
XzeoN
XzeoN is offline
Waarom zou je een ervaring in het buitenland willen missen?

Nou ja misschien denk ik zo, maar ik ben altijd zo geweest. Ik ga geen goeie kansen opgeven alleen maar omdat ik een vriend heb.
Reageren

Regels voor berichten