Advertentie | |
|
![]() |
|
hey meizzie,
hmm, ik heb zelf geen last van versleten heupen en knieen, dus die ervaring kan ik niet met je delen. Sorry.... Leukemie heb ik ook niet gehad, maar ik ken wel 2 mensen die het hebben (gehad) en verder nog een aantal met een ander soort kanker. Ik weet niet of het bij jou óók zo was, als bij iemand die ik ken... diegene besefte zelf niet hoe ziek ze was. ze had gewoon geen idee, en dús begrepen veel mensen dat ook niet. ze dacht dat het allemaal wel meeviel... Had jij dat ook? of had je een goed besef dat het zeker wél ernstig was? ten tweede. (Bijna) ieder mens heeft behoefte aan belangstellingen en begrip. Dus is het heel begrijpelijk dat jij dat ook had. ik denk inderdaad (let wel: Ik DENK, not sure) dat jij een soort 'angst' hiervoor hebt ontwikkeld. je wilt wel, maar vind het nogal eng. dat kan, denk ik, inderdaad komen door de ervaring die je met die vriendinnen hebt opgedaan, die je lieten vallen, en ook doordat je de aandacht van je leeftijdsgenootjes nooit kreeg. Toch denk ik, dat wellicht veel mensen wilden weten hoe het met jou gaat, maar omdat je je niet ziek 'gedroeg' en misschien zelfs wat afstotend, ze het niet durfde/wilden vragen. Het idee van jouw mentor vind ik niet zo gek... er zit natuurlijk wel een risico aan vast, dat ze het 'aandacht vragen' (wat het eigenlijk ook is, maar je hebt er wél RECHT op... ja toch?!) zouden vinden, en je die dan niet geven. Maarrrr aangezien je die ook niet krijgt (en ik denk dat je die toch wel wilt) zou ik het proberen. In ieder geval heb ik, en veel medeforummers, veel begrip voor je situatie. Zelf heb ik het nooit meegemaakt (geen kanker) maar ik begrijp toch wel (zal niet in details treden, dan word het een very big story ![]() heel veel liefs, wendy
||
Citaat:
Is dat dan niet genoeg inhoud? in het begin vroegen ze nog wel eens hoe het met me ging, maar als ik later mijn hart een keer probeerde te luchten begonnen ze snel over iets anders! En over lotgenoten, zoals ik eerder al zei zouden ze in het ziekenhuis proberen lotgenoten ze zoeken. Maar toch bedankt voor je idee. |
![]() |
||
Citaat:
Soms had ik wel zo'n besef toen ik bijv. weer eens in het ziekenhuis was en zei tegen de dokter dat bepaalde dingen niet wilden toen probeerde ze me echt duidelijk te maken dat het niet niets was wat ik had. Misschien is het idd wel beter dat wordt verteld wat ik heb maar ik wil ook niet zielig gevonden worden! |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een meisje dat ik ken heeft (huid)kanker, zij wil niet dat iedereen het weet...ze doet dus gewoon alles wat ze anders ook zou doen. Ik vind dat niet slim, dan ontken je ook min of meer dat je eigenlijk ontzettend ziek bent. Ze verteld het tegen niemand, ik hoorde het van haar moeder. Maar verder verandert er dan voor mij niks, bij haar misschien ook omdat ik er niet naar kon vragen (ze mocht niet weten dat ik het wist), maar ik keek op zich echt niet anders naar haar. Laatst gewijzigd op 17-08-2003 om 08:58. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Wat wil jij nou eigenlijk horen? LiselotteBrand | 0 | 18-03-2013 10:55 | |
Liefde & Relatie |
Wat wil hij nou? Layli | 5 | 14-12-2008 17:37 | |