Advertentie | |
|
![]() |
|
dr kwam nog een vraag in me op, en hier zit k zelf zo mee.
ok, praten kan en is eigenlijk wel heel fijn, zo ervaar k het zelf tenminste(nu wat minder maar eerst wel). mijn 2e vraag, kan het (na een tijdje) ook te moeilijk worden om te praten, om weer te vertellen wat dr nu weer is gebeurd. ik heb dat denk k zelf, k kan bv, niet met een vriendin praten over mijn gevoelens/ gedachtes. das gewoon echt te moeilijk. ook denk k soms dat mensen mij toch niet zullen begrijpen, of willen begrijpen, dus mijn 3e vraag, hebben jullie dat ook? of heeft iemand echt ervaren dat iemand je niet begreep of wou begrijpen. kuzzies mir |
![]() |
||
Citaat:
Ik kan over dat soort dingen eigenlijk bijna niet IRL over praten. Met "vrienden" iig niet. Wat ook irritant is als je met iemand kan praten die je wil begrijpen, maar dan totaal niet snapt. Maja ik snap mezelf ook niet echt. Verdringen tot een kunst verheven dan maar. ![]() omg klinkt wel erg enstig hoe ik het zo neer zet, zo is het nou ook weer niet
Laatst gewijzigd op 16-08-2003 om 00:21. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ik denk dat als iemand ongeveer hetzelfde als jou heeft meegemaakt, of gewoon (veel) inlevingsvermogen heeft, dat hij/zij jou dan wel zou begrijpen. Ik denk dat als je je vriendinnen of degene met wie je wilt praten een beetje kent, dat je je dan wel kan indenken of diegene het een beetje zal snappen of niet. Soms hoeven ze je niet eens te begrijpen, maar is een knuffel of een lief gebaar genoeg.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk dat ze me beste zouden begrijpen maar het is eigenlijk geowonn dat ik zelf het idee heb dat ik zeur |
![]() |
|
Of praten helpt? Misschien bij bepaalde mensen, maar ik durf meestal niet alles te vertellen, omdat:
1. Ik bang ben dat ze mij een zeur vinden. 2. Ik bang ben dat ze mij niet geloven. 3. Ik bang ben dat ze ineens anders tegen mij gaan aankijken. 4. Ik bang ben dat ze me laten vallen, omdat ik niet meer leuk genoeg zou zijn (wat met een 'vriendin' van me is gebeurd. Ze is nu vrijwel iedereen kwijt. Ik ben bang dat dat mij ook overkomt) 5. Ik ben bang dat wanneer ik mijzelf als het ware open leg, ze het later tegen me gebruiken. Ik kan mijn zwakke plek niet meer laten zien. |
![]() |
|
Door te praten is het mogelijk om dingen op een rijtje te krijgen. Soms vind ik het heerlijk om gewoon kilometers te rijden en tegen iemand aan te praten.
In de praktijk merk ik dat in geprekken met mensen waarin gepraat wordt over dieperliggende dingen zoals het verleden of problemen in het heden dat er een vorm van heling is. Door het te vertellen leg je als het ware weer een beetje contact met die dingen en geef je het meer een plaats dan dat het vaag rond blijft zweven. Sommige gesprekken kunnen je zelfs zo veranderen dat je er tijdelijk lichamelijk op reageert. Praten kan een uitlaatklep zijn maar het kan ook een vorm van communicatie zijn waarin jij je gevoelens omzet naar woorden een soort conversieslag van gevoel naar ratio en vise versa. Als je wilt praten dan ben je altijd welkom.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Kijk niet achterom tiram | 115 | 14-11-2004 20:43 | |
Verhalen & Gedichten |
Afscheid [vernieuwd] tiram | 45 | 12-05-2004 15:02 | |
Verhalen & Gedichten |
ik ben een verhaal aan het schrijven cactus metro | 7 | 02-05-2004 18:45 | |
Liefde & Relatie |
ik weet niet of ik nog verder wil Mss Maddocks | 7 | 20-05-2003 16:29 | |
Liefde & Relatie |
Wat als het gigantisch op het randje hangt..? Verwijderd | 15 | 17-04-2002 18:57 | |
ARTistiek |
eens verliefd, altijd verliefd... Chloe Siere | 6 | 03-09-2001 20:53 |