Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2002, 17:20
Verwijderd
Is hier toevallig iemand die dat gedaan heeft/wil doen? En weet iemand wat je er nog meer mee kan worden behalve leraar?

*denkt erover om dat maar te gaan doen*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2002, 17:46
Fanny
Fanny is offline
Hey Morgan!
Ik wil ook graag Engels gaan studeren! En ik wil dan wel lerares worden. Ik weet helaas niet wat je er nog meer mee kunt doen .... Sorry!
Misschien moet je even naar www.uva.nl gaan, dat is de site van de Universiteit van Amsterdam. Misschien staat er daar meer info.
Als je toch het onderwijs in wilt, kan je een opleiding doen voor Engels-leraar op de EFA => www.efa.nl
veel succes!

Greetzz Fanny
Oud 07-06-2002, 19:03
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Is hier toevallig iemand die dat gedaan heeft/wil doen? En weet iemand wat je er nog meer mee kan worden behalve leraar?

*denkt erover om dat maar te gaan doen*
Je kan ook in Nijmegen Engels studeren. (http://www.kun.nl)
(weet nog niet of ik dat ga doen)
Leraar, tolk/vertaler, werken voor een engelstalig/ internationaal bedrijf enzo.
En nog wat andere beroepen denk ik, maar zo gauw weet ik ff niks.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 19:27
Verwijderd
Ik ga juist iets met Engels doen om leraar te worden
Maar tolk is ook een mogelijkheid, al denk ik niet dat er veel vraag naar is, een groot deel van Nederland kan immers voldoende Engels. Nee, als je tolk wilt worden, doe dat dan in het Farsi (Persisch), daar is wel vraag naar
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 20:57
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef:

Je kan ook in Nijmegen Engels studeren. (http://www.kun.nl)
(weet nog niet of ik dat ga doen)
Leraar, tolk/vertaler, werken voor een engelstalig/ internationaal bedrijf enzo.
En nog wat andere beroepen denk ik, maar zo gauw weet ik ff niks.
Nijmegen dacht ik ook aan ja, of anders utrecht Ik vond Nijmegen een heel leuke uni, ben nog niet bij Utrecht geweest...

Ik hoorde ook iets over bij een uitgeverij werken met Engels, ik vat alleen niet hoe precies?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 21:52
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
een groot deel van Nederland kan immers voldoende Engels.
Definieer 'groot' s.vp... En dan graag ook 'voldoende', als je er toch mee bezig bent

Disrespect the Dutch!
Oud 07-06-2002, 23:37
Verwijderd
Mijn ma heeft het gedaan, en je kunt er vanalles mee worden..ze doet nu af en toe vertaalwerk voor schoolboeken, freelance, maar je kunt er bijv. ook tolk/vertaler mee worden.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 11:06
Joyce-b
Joyce-b is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Ik ga juist iets met Engels doen om leraar te worden
Maar tolk is ook een mogelijkheid, al denk ik niet dat er veel vraag naar is, een groot deel van Nederland kan immers voldoende Engels. Nee, als je tolk wilt worden, doe dat dan in het Farsi (Persisch), daar is wel vraag naar
Hmmz, een groot deel van de Nederlanders kan het Engels niet zó goed dat het grote lappen teksten ''even'' kan vertalen, daarvoor schakelen veel mensen nog steeds een tolk voor in.
En bij het vertalen van boeken etc. heb je ook vaak een tokj nodig.
Oud 08-06-2002, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Joyce-b schreef:

Hmmz, een groot deel van de Nederlanders kan het Engels niet zó goed dat het grote lappen teksten ''even'' kan vertalen, daarvoor schakelen veel mensen nog steeds een tolk voor in.
Om boeken te vertalen ben je gewoon vertaler, geen tolk
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Joyce-b schreef:

Da's ook niet de bedoeling, ik zeg ook niet 'goed'.

Met 'groot' bedoel ik op zo'n niveau dat er genoeg van zijn er dat er geen speciale werknemers voor in dienst hoeven te worden genomen.
Met 'voldoende' bedoel ik een niveau waarop je een simpel gesprekje en een simpele brief kunt afhandelen, al dan niet met woordenboek.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 22:06
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Ik wil volgend schooljaar graag Engels gaan studeren (in Utrecht).

Kan overigens op de Vertaalacademie Maastricht, Leiden, bij de UvA, bij de VU, Utrecht, Groningen en Nijmegen, voor zover ik weet.
Oud 28-04-2003, 13:57
Yolcu
Yolcu is offline
Ik ga misschien ook Engels studeren, maar dan juist niet om leraar te worden. Eigenlijk wil ik Engels niet gaan studeren om de toekomstperspectieven, maar voor m'n eigen 'persoonlijke ontwikkeling', omdat ik gewoon erg veel van de Engelse taal en literatuur hou.
Oud 28-04-2003, 17:47
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Unique schreef op 28-04-2003 @ 14:57:
Ik ga misschien ook Engels studeren, maar dan juist niet om leraar te worden. Eigenlijk wil ik Engels niet gaan studeren om de toekomstperspectieven, maar voor m'n eigen 'persoonlijke ontwikkeling', omdat ik gewoon erg veel van de Engelse taal en literatuur hou.
Ja zo denk ik er ook ongeveer over, Engels studeren voor mezelf omdat ik zo van die taal houd. Alleen lijkt t me ook wel leuk om Engelse les te geven aan middelbare scholieren.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:19
laula
laula is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 27-04-2003 @ 23:06:
Ik wil volgend schooljaar graag Engels gaan studeren (in Utrecht).
DOEN!!! (Beetje bevooroordeeld...)

Ik ben nu eerstejaars daar, t bevalt me prima! Sommige dingen worden een beetje slecht geregeld bij ons, maar uiteindelijk komt t altijd wel weer goed.

Ik weet niet wat jij leuker vindt, de taalverwervingkant of literatuur? De verhouding is vrij gelijk, maar dit blok heb ik bijvoorbeeld alleen literatuurvakken, en ja, dat moet je maar net leuk vinden (ik wel!).
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 20:51
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Ik vind de taal en literatuur allebei interessant, dus dat is weer mooi meegenomen :-)

Mijn probleem is ook dat ik een beetje te veel interessant vind denk ik, want ik wil na die bachelor ook graag een master doen maar ik zit nu nog te twijfelen tussen vertalen en amerikanistiek. En als ik eenmaal bezig ben, wil ik misschien wel weer wat anders........ Maar goed dus dat ze in Utrecht veel vrije ruimte hebben voor minors enzo

Ik wil ook geen Engels gaan studeren vanwege de fantastische toekomstperspectieven, maar gewoon omdat ik de taal en literatuur interessant vind. Wat ik er dan mee kan worden zie ik later wel weer. Ik kan in ieder geval roepen dat ik academisch geschoold ben.

Ik ga geen Engels studeren om leraar te worden hoor. Dat lijkt me voorlopig nog niks. Kom ik net van de middelbare school af en dan ga ik er zeker binnen 5 jaar weer zitten
Wat ik over 10, 15 jaar wil weet ik nog niet, misschien dan wel, maar zeker niet als ik net van de uni af kom........
Oud 18-08-2003, 16:56
corduroy
corduroy is offline
ik kijk er hetzelfde tegenaan als Unique, ik ga ook engels studeren omdat ik het een mooie taal vind, de taal boeit me al heel lang en daarom kies ik dus deze studie uiteindelijk. ik heb nogal getwijfeld, en nog steeds wel. voornamelijk omdat ik zelf graag wil gaan schrijven/ de journalistiek in. maarja, een universitaire basis is altijd goed, zeggen ze.. en dat wil ik graag geloven. tolk of vertaler worden lijkt me echt bohohooooring.

waar gaan jullie nu studeren dan? Ik blijf in Groningen
Oud 18-08-2003, 20:04
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Citaat:
tolk of vertaler worden lijkt me echt bohohooooring.

waar gaan jullie nu studeren dan? Ik blijf in Groningen :-)
Tolk worden lijkt mij ook bohohooooring. Ik zou het niet eens kunnen, denk ik..... (niet omdat het zo saai is, het heeft een andere reden)

Vertaler: ligt eraan waarvan dan....

Ik ga trouwens in Utrecht studeren, maar dat stond ook al eerder in het topic

Laatst gewijzigd op 18-08-2003 om 20:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten