Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2002, 14:00
Kirk22
Kirk22 is offline
nou?
Oud 03-07-2002, 14:36
Tofke_H
Tofke_H is offline
De sport is een lichamelijk bezigheid voor ontspanning of in sommige gevallen voor je beroep met spel- en wedstrijdelementen, waarbij vaak conditie en vaardigheden vereist zijn.
Oud 03-07-2002, 18:27
georgie
georgie is offline
Als je erover nadenkt is dat inderdaad een interessante vraag. Golf bijvoorbeeld, vind ik niet echt een sport, beetje tegen een balletje slaan en er dan maar achteraan sjokken (ja ik weet wel dat het technisch is enzo. En waarom worden scaken en dammen sport genoemd? VAn lichamelijk inspanning kun je niet echt sprken. Volgens mij verschilt het per persoon wat je onder sport verstaat.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 19:07
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
georgie schreef:
Als je erover nadenkt is dat inderdaad een interessante vraag.
Het is gewoon een vraag waarop je geen antwoord kunt verzinnen, behalve mijn bovenstaand antwoord, vermits dat ongeveer de beschrijving is van het woord sport. Maar natuurlijk onvolledig.

Citaat:
georgie schreef:
Golf bijvoorbeeld, vind ik niet echt een sport, beetje tegen een balletje slaan en er dan maar achteraan sjokken (ja ik weet wel dat het technisch is enzo.
Bwa, ik denk dat je golf gewoon niet leuk vind. Mensen die voetbal niet leuk vinden, zeggen: "voetbal is 22 spelers die achter een bal rennen en als ze hem hebben dan stampen ze hem weer weg". En iemand die lopen haat zegt: "Wat heb je er nu aan om zo hard als je kan de vooraf bepaalde afstand te lopen". Op die manier blijf je cirkeltjes draaien.
Ik weet zeker dat je voor golf een conditie en vaardigheid moet hebben, en dat het zeker en vast een sport is.

Citaat:
georgie schreef:
En waarom worden scaken en dammen sport genoemd? VAn lichamelijk inspanning kun je niet echt sprken.
bij schaken wordt er buiten de vaardigheid hebben door je tekenstander te doorzien, en dus nogal wat nadenken. En dat is een inspanning net zoals bv tennissen. Voor dammen is dat hetzelfde.

Citaat:
georgie schreef:
Volgens mij verschilt het per persoon wat je onder sport verstaat.
Geweldig stukje tekst . Het is idd verschillende van persoon tot persoon.
Oud 04-07-2002, 11:32
Verwijderd
Sport is het verrichten van een nutteloze lichamelijke of geestelijke inspanning.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 20:29
Verwijderd
sport= iets waarvan je spieren krijgt, moe wordt, en waaraan heel erg veel mensen een hekel hebben
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 23:46
Verwijderd
ik denk dat het zoiets is: sport is een activiteit waarbij (veel) lichamelijke en/of geestelijke concentratie nodig is en uiteindelijk (meestal dan) ontspannend werkt. Ik denk dat het pas sport genoemd mag worden als je het ook nog voor je plezier doet en/of om je lichaam of geest te trainen.

ik vraag me af of werken (bijv. tuinieren --> tuinman/vrouw of stratenmaker, wat dan ook) ook als sport gezien kan worden, het vergt(vercht?) concentratie, en als het goed is heb je dat beroep gekozen omdat dat je het leukste vond (of je kon gewoon nix anders )

...iemand anders die hier nog over wil filosieferen/discussieren....?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 23:50
Verwijderd
De definitie van sport is misschien wel moeilijk om te zeggen. In ieder geval ontspant het wel en kost het energie tegelijk...

oftewel: Sport is een fysiek spel dat op reglementaire wijze in competitieverband kan gespeeld worden. Toch kan sport ook op een recreatieve wijze beoefend worden.

Laatst gewijzigd op 18-07-2002 om 23:53.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 03:46
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
nare man schreef:
Sport is het verrichten van een nutteloze lichamelijke of geestelijke inspanning.
Hmm. :/
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 18:34
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik heb de definitie wel ergens op papier staan. Het komt erop neer dat iedereen een andere interpretatie van het begrip kan maken.
Reageren

Regels voor berichten