![]() |
|
Naar het gelijknamige boek gaat deze film met oa Kim van Kooten en Michiel Huisman 8 oktober in premiere.
![]() Synopsis: Wanneer Phileine’s vriend Max meedoet aan een internationaal Shakespeare-project, reist Phileine hem achterna naar New York. Daar vermoedt ze dat hij meer geïnteresseerd is in zijn tegenspeelster Joanne dan in haar. Uit jaloezie werpt ze zich eerst in de armen van Joanne’s vriend. Vervolgens verstoort ze de uitvoering van Romeo en Julia waarin Max en Joanne krampachtig proberen te schitteren. Het resultaat is dat Phileine alle aandacht naar zich toetrekt. Haar nieuw verworven roem brengt echter niet het geluk waar ze op hoopte. In de theatrale omgeving van een Waldorf Astoria-suite realiseert Phileine zich wat Max voor haar betekent. Maar omdat hij heeft ontdekt dat Phileine hem bedrogen heeft met de vriend van Joanne, wil hij haar niet meer zien. Ze zien elkaar pas weer terug op een galafeest in New York. In deze explosieve slotscène betreedt Phileine het feestpodium om, in een hartstochtelijke wanhoopspoging, voor het eerst in haar leven ‘Sorry’ te zeggen... Trailer: QT: http://phileine.capcave.com/phileine-high.mov WMP: mms://media.omroep.nl/bnn/promo/phileine.wmv Commercial: QT: http://phileine.capcave.com/commercial.mov Ben erg benieuwd, ik ga naar de premiere (cast+reg.+giphard komen ook)... ![]() Laatst gewijzigd op 25-09-2003 om 08:22. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ben héél erg fan van het boek; is ongeveer het leukste (literatuur)boek wat ik ooit gelezen heb
![]() Eigenlijk vind ik de film een beetje dubbel: net als bij Harry Potter kan de film een hoop van je 'beeld' van het boek kapotmaken. Maar eerlijk gezegd lijkt ie me ook wel heel leuk. Ik denk dat ik er dus maar heenga... ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
jaaaaaaaaaaaaaaaa
ik ben gisteren naar de voopremiere geweest in Utrecht, en t was echt ontzettend leuk!!! lekker dicht bij t boek gehouden en daar hou ik van, ik vertel er niet teveel over want das jammer, have fun als je dr nog heen gaat!! liefs margreet
|
Grote tegenvaller, althans voor mij. Ik ben niet blij met de vele veranderingen die gemaakt zijn in het verhaal. Daarnaast doet het geheel nogal warrig aan en zijn bepaalde karakterontwikkelingen slecht uitgewerkt. Moet ik wel zeggen dat ik een post-produktie zag, maar ik vermoed dat daar voornamelijk alleen nog wat effecten aan toegevoegd moesten worden en geluid.
||
Citaat:
![]() Ik vond t raar dat ik nog niet gereageerd had ![]() Ik heb het boek gelezen maar de/een verfilming kan best wel afwijken, geloof ik? Op zich zou ik m wel willen zien, maar vaak valt de film wel tegen, nou ja dat verschilt natuurlijk per persoon. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ga er denk ik wel heen, ben heel erg benieuwd en vind Kim van Kooten en Michiel Huisman erg leuk..
Mensen van mn werk waren naar de premiere geweest en vonden em eigenlijk allemaal niet leuk, maar ze dachten dat het aan de doelgroep lag (allemaal rond de 30) want bijna niemand in hun zaal vond hem leuk, maar in de andere zaal waar de 'jonge mensen' zaten, waren wel heel erg leuke reacties. Dus nou ben ik extra nieuwschierig |
![]() |
|
Ik heb 'm gezien (hij zwerft al online rond) en nou moet ik zeggen... hij was wel aardig...
naast dat 't niet echt me genre is... vond ik 't verhaal er niet echt helemaal goed uitkomen... Maar KvK doet 't heel goed... alleen die amerikanen (of diegene die 't spelen) waren gewoon ergerlijk...
|
Ik houd niet zo van boeken van Giphart en ook niet zo van Nederlandse films. Ik heb de film 'Ik ook van jou' wel gezien omdat we daar met school heen gingen maar ik zou niet naar deze film gaan, misschien dat ik hem wel eens huur als ie op video uit is en als ik geen andere film wil zien.
|
![]() |
Ik vond het boek zooo slecht hè, net zoals de Tweeling (was niet zo slecht, maar las nogal moeilijk) en dan weiger ik het om naar de film te gaan
![]() ![]()
|
Ik heb hem eergisteren in een sneak preview gezien. En wat een ongeloofelijk gare kutfilm is dat geworden zeg! Negen gouden kalf nominaties?! Doe effe normaal. Kim van kooten speelt het personage, dat op zichzelf al onuitstaanbaar en ergerniswekkend genoemd mag worden, met dat vreselijke guitige glimlachje op d'r smoel. Ik heb het boek niet gelezen, maar ik kan me niet voorstellen dat dit zijn creatie moest voorstellen?
De hele film is doorspekt met simplistische metaforen en kernschetsingen, voorzien van mooie special effects voor nederlandse begrippen. Maar wel erg overdadig aanwezig allemaal. Zozeer zelfs dat ze de film nog verder omlaag halen dan de slappe, scherpzinnig en intellectueel bedoelde dialogen en one-liners al konden. Echt, ik kon werkelijk niets leuks aan deze film ontdekken en snap dan ook niet waarom iedereen zo lyrisch is over deze film. robert jan westdijk regisseert zijn bijrolspelers aardig, maar zij kunnen de film ook niet redden. Dus wat is het dan wel? Ik weet alleen dat iedereen met een beetje smaak deze film maar moet overslaan. Hij zuigt ass!
|
Ik heb het boek al een aantal keer gelezen en ik ga ook zeker naar de film. Maar ik heb er niet zulke hoge verwachtingen van. Ten eerste omdat ik de acteurs absoluut niet bij de personages vind passen, en omdat verfilmingen van boeken in het algemeen vaak tegenvallen, omdat je er zelf zo''n ander beeld van hebt..
|
![]() |
|
Oeeh de film is echt heel erg goed. Goed geacteerd, grappige visuele dingetjes en het verhaal is niet verziekt zoals bij Ik ook van jou. De karakters zijn wel minder duidelijk dan in het boek, maar toch blijft het een zeer goede film.
|
Nee Nederlandse films vind ik echt 3 keer niks, ze gaan meestal nergens over, wordt slecht geacteerd en ga zo maar door.
Er zijn echt maar een paar Nederlanders die goed kunnen acteren en daar horen deze 2 absoluut niet bij. Ik waag me telkens weer aan die Nederlandse films maar ze zijn zo slecht gewoon.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Phileine zegt sorry, vraagje maarte | 6 | 29-05-2005 13:02 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
verslag phileine zegt sorry film en boek verslag sabientjuh | 2 | 09-03-2004 13:53 | |
Films, TV & Radio |
Phileine zegt sorry finette | 7 | 14-10-2003 20:11 | |
Films, TV & Radio |
Tara Elders vervangt Carice van Houten in PHILEINE ZEGT SORRY! Simon | 9 | 22-02-2003 13:22 | |
Films, TV & Radio |
phileine zegt sorry stroopwafel | 0 | 11-12-2001 18:15 | |
Verhalen & Gedichten |
wie heeft het boek Phileine zegt sorry gelezen en..... meisjemeisje | 14 | 17-11-2001 20:19 |