Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Heb een stuk of 5 Doors CDs, en onlangs de film op DVD gekocht, met leuke extra features (niet zo heel veel, maar wel een paar)!
The End is het allermooiste nummer, en helemaal met het Apocalypse Now intro filmpje erbij... Op het moment dat Morisson "This is the end" zingt zie je de napalmbommen ontploffen... Tja, aan wie moet ik dat nog vertellen?! Eén van de beste bands die er ooit zijn geweest en zullen komen...
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Verschrikkelijk goede band. Laatst nog naar the LA Doors geweest. Was wel aardig, maar het origineel is vele malen genialer. Door Jim welteverstaan. Niet dat het zonder Ray -me favorite-, Robby en John was gelukt.
Als ik nummers aan moet raden dan zijn 't de bekende: The End, Alabama Song, Riders on the Storm en Five to one. Maar ook de wat minder bekende, zoals: Soul Kitchen, Touch me, Unknown Soldier, Peace Frog en Universal Mind. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb net "Waiting For The Sun" gekocht, gave cd! Het nummer Spanish Caravan, die ik nog niet kende, vind ik ook erg goed! Super. Wel gaaf dat veel mensen hier ook The Doors cool vinden, helaas bestaan er ook mensen die ze niet eens kennen ... ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() De 2e en 3e keer waren onder 'normale' omstandigheden, puur omdat ik een bezoek aan Pere Lachaise nooit kan overslaan als ik in Parijs ben ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik ben 2 jaar terug er nog geweest. het was indrukwekkend toen het graf nog niet schoongemaakt was met al die txten van fans, maar nu is et schoongemaakt, word et bewaakt en is et een lullige steen. de rest van de begraafplaats is wel erg indrukwekkend vind ik. maar goed the doors zijn geweldig |
![]() |
||
Citaat:
|
The doors zijn goed, maar niet super. Ze passen zeker niet in het rijtje van 'meest legendarische bands ooit'. Ze staan net dat trapje lager vind ik.
En Jim Morisson was een zeikerd, met zijn puberale meningen die hij zo dringend de wereld wilde insturen. Het is niet omdat hij snoof en zelfmoord pleegde dat hij een held is.
||
Citaat:
hmm...volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt. OK, dat gedoe over de 'Lizard King' slaat idd nergens op. Maar zijn idealen die hij dmv zijn muziek wilde bereiken, stelden heel wat meer voor. Hij was ook niet zomaar iemand, hij was intelligent (universitiet gestudeerd geloof ik) maar jammer dat hij z'n hersens wegzoop... edit: van de lizard king is volgens mij wel ''muziek'' uitgekomen,(op absolutely live volgens mij) maar dat was meer voor de fun.
Laatst gewijzigd op 19-08-2003 om 18:44. |
![]() |
|
The Doors is nog steeds vind ik een indrukwekkende band. Heeft ook zeker veel invloed gehad op de muziek. Ook waren de teksten behoorlijk politiek geent en kritisch. Beetje tegen het systeem. Dat vind ik ook wel cool. Verder vind ik The Unknown Soldier, The end, Break on trough en Riders on the Storm wel hele gave nummers. De rest ook wel maar die staan er toch boven.
|
![]() |
|
jammer trouwens dat niemand ''the soft parade'' noemt. (en dan bedoel ik het nummer, niet het album)
eigenlijk vind ik het album the soft parade het meest zuigend, maar m'n absolute lievelingsnummer staat er wel op: the soft parade zelf. voor mensen die doors gaaf vinden, maar the soft parade niet kennen, is dit misschien wel een goede tip. Het nummer is gewoon super, er zitten allerlei soorten muziek in verwerkt die naadloos op elkaar aansluiten. In het nummer wordt een trip beschreven.
||
Citaat:
Zoiets als Kurt Cobain zeg maar.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|