Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2003, 20:30
EtotheK
EtotheK is offline
Deel hier je meningen over The Doors. Ik vind ze echt super!

Ik denk dat LA Woman mijn favoriete is van hun, maar natuurlijk vind ik er nog veel meer gaaf.
Hier nog meer mensen die The Doors goed vinden, dus niet alleen een bepaald nummer?
Oud 17-08-2003, 20:32
cottoncandy
cottoncandy is offline
The Doors zijn goed ja, heb een paar dagen geleden hun debuut nog gedraaid. Dat blijft het beste album. Die hele sfeer is fantastisch.
Oud 17-08-2003, 20:34
lana
lana is offline
jep, ik vind ze erg goed en ik heb cd's, maar superfan ben ik niet.

Riders on the Storm, Break on Through en The End zijn mijn favoriete nummers.
Oud 17-08-2003, 20:35
EtotheK
EtotheK is offline
Citaat:
cottoncandy schreef op 17-08-2003 @ 21:32:
The Doors zijn goed ja, heb een paar dagen geleden hun debuut nog gedraaid. Dat blijft het beste album. Die hele sfeer is fantastisch.
agrees 100%
Oud 17-08-2003, 20:38
horsepills
horsepills is offline
de doors zijn briljant, the end, moonlight drive, alles is super, poezie en rock gaan erg goed samen. Voor mij en de rest van de band een enorme inspiratiebron!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 20:38
EtotheK
EtotheK is offline
Is LA Woman origineel nou van Led Zeppelin ofzo? Of is het toch wel origineel van The Doors?
Oud 17-08-2003, 20:46
horsepills
horsepills is offline
origineel inderdaad van de doors...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 20:51
86dagreed
86dagreed is offline
Ik heb ooit hun debuut cd gekocht.

Goede band, legendarisch natuurlijk vanwege de zanger (goede verfilming met Val Kilmer), maar ik kan echt niet alles waarderen vna hun. De catchy songs zijn gewoon wel goed, maar sommige nummers vervelen me net zoveel als een tenniswedstrijd tussen 2 vrouwen van 56
Oud 17-08-2003, 20:54
chipmunk
chipmunk is offline
jep, the doors zijn super, ik heb la woman op cd en die vind ik erg cool, volgens mij hebben mijn ouders ook nog wel wat lp's maar daar van weet ik niet precies welke het zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 21:06
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
The Doors zijn altijd bijzonder voor me. Ik luister ze al sinds ik acht jaar was en heb bijna alle verkrijgbare CD's. Ook de film is echt geweldig
mijn lievelingsnummers zijn ook riders on the storm, break on through, én waiting for the sun, light my fire..nouja eigenlijk vind ik alle nummers ok
Ook de bandnaam vind ik gaaf bedacht, genoemd naar The Doors of Perception...
The Doors *zucht diep*
Oud 17-08-2003, 21:24
EtotheK
EtotheK is offline
Wie is er trouwens al eens naar het graf van Morrison geweest? Ik ga er zeker weten met de herfstvakantie heen.

Lijkt me wel gaaf! Heb al eens wat beelden va gezien, vrij indrukwekkend.
Oud 17-08-2003, 21:35
Verwijderd
The Doors zijn erg goed ja, vooral The End. Prachtig melancholisch nummer.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 21:39
Floosje
Floosje is offline
Ja The Doors zijn idd heel goed, de muziek zit zo goed in elkaar vind ik. Nummers als Love Street, Peace Frog en Light my Fire zijn toch wel mn favoriet.
Oud 17-08-2003, 22:38
Verwijderd
ik vind The Doors ook echt supergoed. met name hun debuut album, maar eigenlijk alles wel

en ik kan me vaag herinneren dat ik Alabama Song ooit in een dronken bui op een bruiloft heb gezongen

erg coole band. de naam, het image, de nummers, de film... echt super
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 22:41
Fog
Fog is offline
vette sjit
Oud 18-08-2003, 00:06
HenkMul
HenkMul is offline
Mijn broek is constant gevuld met een gelei-achtige substantie na het beluisteren van deze muziek.

, , .

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul.
Oud 18-08-2003, 00:20
Verwijderd
"show me the way to the next wiskey bar, oooo don't ask whyyy"

vet nummer
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 00:24
Gary X
Gary X is offline
the doors zijn goed.
Oud 18-08-2003, 00:37
Fog
Fog is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 18-08-2003 @ 01:20:
"show me the way to the next wiskey bar, oooo don't ask whyyy"

vet nummer
ja die is zeker vet...
Oud 18-08-2003, 10:44
Interupter
Interupter is offline
The Doors is inderdaad erg mooi.

Ik ben serieus naar het graf van Jim Morrison geweest. Midden in Parijs ligt een indrukwekkende begraafplaats met hele grote grafhuisjes van marmer e.d. Het scheen heel duur te zijn om op die begraafplaats een stukje grond te bemachtigen, vandaar dat er allerlei rijke, beroemde (ook simone signoret) mensen liggen.

Ook ligt alles heel dicht op elkaar. Het graf van Morrison ligt gewoon tussen de andere graven in verstopt. Wij moesten dus goed zoeken, eer we er waren. Maar als je er bent, zie je veel mensen om zijn steen staan en er staan kaarsjes aan en er liggen heel veel bloemen, die er nog dagelijks worden neergelegd door touristen. De ruimte er omheen is wel vrij klein. Je blijft er serieus 10 minuten geconcentreerd naar kijken. Erg indrukwekkend.

Morrison is helaas veel te vroeg gestorven.
Oud 18-08-2003, 11:02
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Interupter schreef op 18-08-2003 @ 11:44:

Ik ben serieus naar het graf van Jim Morrison geweest. Midden in Parijs ligt een indrukwekkende begraafplaats met hele grote grafhuisjes van marmer e.d. Het scheen heel duur te zijn om op die begraafplaats een stukje grond te bemachtigen, vandaar dat er allerlei rijke, beroemde (ook simone signoret) mensen liggen.

Ook ligt alles heel dicht op elkaar. Het graf van Morrison ligt gewoon tussen de andere graven in verstopt. Wij moesten dus goed zoeken, eer we er waren. Maar als je er bent, zie je veel mensen om zijn steen staan en er staan kaarsjes aan en er liggen heel veel bloemen, die er nog dagelijks worden neergelegd door touristen. De ruimte er omheen is wel vrij klein. Je blijft er serieus 10 minuten geconcentreerd naar kijken. Erg indrukwekkend.

tis gewoon een graf for god's sake
ik ben er ook geweest...

gewoon een grafsteen weggestopt tussen allemaal anderen
Oud 18-08-2003, 11:03
Verwijderd
the doors zijn koewl
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 11:14
cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
Escapism schreef op 18-08-2003 @ 12:02:
tis gewoon een graf for god's sake
ik ben er ook geweest...

gewoon een grafsteen weggestopt tussen allemaal anderen
Idd, ik ben er ook geweest en zoveel mensen zijn er geweest. En ik bleef echt geen 10 min kijken, en ik vond het ook niet bijster indrukwekkend.
Oud 18-08-2003, 12:12
Verwijderd
Waarom zou je in gothsnaam naar dat graf moeten?

Ja ik vind ze wel cool. LA woman.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 15:00
Amnesiac84
Amnesiac84 is offline
Heb een stuk of 5 Doors CDs, en onlangs de film op DVD gekocht, met leuke extra features (niet zo heel veel, maar wel een paar)!

The End is het allermooiste nummer, en helemaal met het Apocalypse Now intro filmpje erbij... Op het moment dat Morisson "This is the end" zingt zie je de napalmbommen ontploffen... Tja, aan wie moet ik dat nog vertellen?!

Eén van de beste bands die er ooit zijn geweest en zullen komen...
Oud 18-08-2003, 15:02
Verwijderd
doors rule
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 15:25
cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
eXo schreef op 18-08-2003 @ 13:12:
Waarom zou je in gothsnaam naar dat graf moeten?
Ik moest van school.
Oud 18-08-2003, 15:55
Verwijderd
Verschrikkelijk goede band. Laatst nog naar the LA Doors geweest. Was wel aardig, maar het origineel is vele malen genialer. Door Jim welteverstaan. Niet dat het zonder Ray -me favorite-, Robby en John was gelukt.
Als ik nummers aan moet raden dan zijn 't de bekende: The End, Alabama Song, Riders on the Storm en Five to one. Maar ook de wat minder bekende, zoals: Soul Kitchen, Touch me, Unknown Soldier, Peace Frog en Universal Mind.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 17:06
EtotheK
EtotheK is offline
Citaat:
birthmark schreef op 17-08-2003 @ 23:40:
@ topicstarter, wie zegt dat er een deel 2 komt?
Ik neem graag het zekere voor het onzekere.

Ik heb net "Waiting For The Sun" gekocht, gave cd! Het nummer Spanish Caravan, die ik nog niet kende, vind ik ook erg goed! Super.

Wel gaaf dat veel mensen hier ook The Doors cool vinden, helaas bestaan er ook mensen die ze niet eens kennen ... ... Maar daar gaan wij wel verandering in brengen met dit topic!!
Oud 18-08-2003, 17:41
Bast
Bast is offline
Citaat:
cottoncandy schreef op 18-08-2003 @ 12:14:
Idd, ik ben er ook geweest en zoveel mensen zijn er geweest. En ik bleef echt geen 10 min kijken, en ik vond het ook niet bijster indrukwekkend.
eigenlijk viel het me allemaal nogal tegen. Het graf was ergens achteraf weggepropt, de grafstenen die beklad waren op de weg naar het graf toe ( Jim -----> etc) maakten nog meer indruk. De eerste keer dat ik ging was overigens wel geweldig. Waarom? Dat was precies op de dag dat hij 25 jaar dood was. Fans van over de hele wereld waren naar het graf toe gekomen en zaten tot buiten de begraafplaats op de grond met elkaar te praten, met natuurlijk wat flessen whiskey of wijn Het grafw as niet zo indrukwekkend, maar om mede fans overal vandaan daar te ontmoeten en de sfeer..dat was geweldig.

De 2e en 3e keer waren onder 'normale' omstandigheden, puur omdat ik een bezoek aan Pere Lachaise nooit kan overslaan als ik in Parijs ben
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 10:32
Taeke
Taeke is offline
1 van mijn favoriete bands . De beste cd vind ik LA Woman.
Oud 19-08-2003, 11:27
Verwijderd
ook een van mijn grote favorieten, LA Woman is natuurlijk een ijzersterk album maar voor mij persoonlijk vind ik An American Prayer toch een heel speciaal en mooi album..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 11:45
Verwijderd
doors zijn geweldig , heb 5 of 6 cd's van ze en een hele hoop lp's echt geweldige band
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 11:46
Footprint
Footprint is offline
de doors zijn gewoon gaaf
Oud 19-08-2003, 14:28
funest
funest is offline
Citaat:

bullshit
ik ben 2 jaar terug er nog geweest. het was indrukwekkend toen het graf nog niet schoongemaakt was met al die txten van fans, maar nu is et schoongemaakt, word et bewaakt en is et een lullige steen.
de rest van de begraafplaats is wel erg indrukwekkend vind ik.

maar goed the doors zijn geweldig
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 14:30
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:

wat ben jij cool zeg.
Oud 19-08-2003, 15:41
Briseïs
Briseïs is offline
The Doors... De op een na beste band ooit . The End en The Crystal Ship zijn toch wel mn favoriete nummers...

En dit was weer zo'n ontzettend oninteressante post van mij...
Oud 19-08-2003, 16:45
Verwijderd
Citaat:
cottoncandy schreef op 18-08-2003 @ 16:25:
Ik moest van school.
Ohw..

Nou ja, dan mag het

Ach als ik in de buurt ben ga ik misschien wel ff kijken, en een takkie roken natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 17:06
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
ik hou van the doors
maar ik haat doors-fans
die zeiken altijd zo.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 17:11
Verwijderd
Zelfkennis is 'n deugd
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 17:21
clubje
clubje is offline
The doors zijn goed, maar niet super. Ze passen zeker niet in het rijtje van 'meest legendarische bands ooit'. Ze staan net dat trapje lager vind ik.

En Jim Morisson was een zeikerd, met zijn puberale meningen die hij zo dringend de wereld wilde insturen.
Het is niet omdat hij snoof en zelfmoord pleegde dat hij een held is.
Oud 19-08-2003, 18:41
snOOdleF
snOOdleF is offline
Citaat:
clubje schreef op 19-08-2003 @ 18:21:
En Jim Morisson was een zeikerd, met zijn puberale meningen die hij zo dringend de wereld wilde insturen.

hmm...volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt. OK, dat gedoe over de 'Lizard King' slaat idd nergens op. Maar zijn idealen die hij dmv zijn muziek wilde bereiken, stelden heel wat meer voor.
Hij was ook niet zomaar iemand, hij was intelligent (universitiet gestudeerd geloof ik) maar jammer dat hij z'n hersens wegzoop...

edit: van de lizard king is volgens mij wel ''muziek'' uitgekomen,(op absolutely live volgens mij) maar dat was meer voor de fun.

Laatst gewijzigd op 19-08-2003 om 18:44.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 18:52
Grey Pilgrim
Grey Pilgrim is offline
The Doors is nog steeds vind ik een indrukwekkende band. Heeft ook zeker veel invloed gehad op de muziek. Ook waren de teksten behoorlijk politiek geent en kritisch. Beetje tegen het systeem. Dat vind ik ook wel cool. Verder vind ik The Unknown Soldier, The end, Break on trough en Riders on the Storm wel hele gave nummers. De rest ook wel maar die staan er toch boven.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 18:56
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
clubje schreef op 19-08-2003 @ 18:21:
Het is niet omdat hij snoof en zelfmoord pleegde dat hij een held is.
Zegt iemand dat dan?
Oud 19-08-2003, 18:59
snOOdleF
snOOdleF is offline
jammer trouwens dat niemand ''the soft parade'' noemt. (en dan bedoel ik het nummer, niet het album)

eigenlijk vind ik het album the soft parade het meest zuigend, maar m'n absolute lievelingsnummer staat er wel op: the soft parade zelf.

voor mensen die doors gaaf vinden, maar the soft parade niet kennen, is dit misschien wel een goede tip.

Het nummer is gewoon super, er zitten allerlei soorten muziek in verwerkt die naadloos op elkaar aansluiten. In het nummer wordt een trip beschreven.
Oud 19-08-2003, 20:09
clubje
clubje is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 19-08-2003 @ 19:56:
Zegt iemand dat dan?
Nee, maar ik weet zeker dat zulke dingen, vooral zijn zelfmoord dan, bijdragen tot 'de mythe'.

Zoiets als Kurt Cobain zeg maar.
Oud 19-08-2003, 22:02
Bast
Bast is offline
Citaat:
clubje schreef op 19-08-2003 @ 21:09:
Nee, maar ik weet zeker dat zulke dingen, vooral zijn zelfmoord dan, bijdragen tot 'de mythe'.

Zoiets als Kurt Cobain zeg maar.
Wie zegt dat Jim zelfmoord heeft gepleegd dan? (tenminste niet letterlijk...ik denk dat je lichaam verpesten door jarenlang drankgebruik niet echt zelfmoord genoemd kan worden). Laatste keer dat ik me erin verdiept heb bleek dat Jim was overleden in bad en dood gevonden werd door zijn vrouw, met geen duidelijke sporen van zelfmoord?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 22:25
Verwijderd
Citaat:
snOOdleF schreef op 19-08-2003 @ 19:59:
eigenlijk vind ik het album the soft parade het meest zuigend, maar m'n absolute lievelingsnummer staat er wel op: the soft parade zelf.
YOU CANNOT PETITION THE LORD WITH PRAYER!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 00:17
EtotheK
EtotheK is offline
Citaat:
Bast schreef op 19-08-2003 @ 23:02:
Wie zegt dat Jim zelfmoord heeft gepleegd dan? (tenminste niet letterlijk...ik denk dat je lichaam verpesten door jarenlang drankgebruik niet echt zelfmoord genoemd kan worden). Laatste keer dat ik me erin verdiept heb bleek dat Jim was overleden in bad en dood gevonden werd door zijn vrouw, met geen duidelijke sporen van zelfmoord?
Zover ik te weten ben gekomen ging het om een "gewenste" overdosis va Morrison.
Oud 20-08-2003, 09:08
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
EtotheK schreef op 20-08-2003 @ 01:17:
Zover ik te weten ben gekomen ging het om een "gewenste" overdosis va Morrison.
Volgens mij was t ook geen zelfmoord hoor... Maarja boeien.
Reageren

Regels voor berichten