Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2003, 14:10
SuPaHWoMaN
SuPaHWoMaN is offline
ik heb nu al bijna 2 jaar last ban een soort puistjes op me rug bovenarm en borst...ik weet niet wat de oorzaak is en hoe ik ervan af kan komen....weten jullie misschien iets??
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 17:38
deesmees
deesmees is offline
goed wassen elke dag en uitkijken met wat je aantrekt,denk aan synthetische kleren enz.
Als dan na verloop van tijd niet beter wordt even naar dokter gaan,kijken wat je eraan kunt doen,maybe de pil ofzo(een of andere soort )
maar ga er niet aan pulken of krabben dan wordt het alleen nog maar erger en ga zoveel mogelijk ermee in de zon dan wordt het ook minder,ook weer niet te lang natuurlijk maar je snapt me wel is erg vervelend probleem ik heb ook lang gehad zo erg dat ik geen hempjes ofzo meer aan deed alleen daardoor maar nu heb ik er vrijwel geen last meer van
Oud 31-07-2003, 17:43
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
jeugdpuisjes....
Oud 31-07-2003, 20:41
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 31-07-2003 @ 18:43:
jeugdpuisjes....
neejj joh

ik heb het ook alleen een beetje op me bovenarm teminste ik had het.... door de zon ofzo is het weggegaan
Oud 01-08-2003, 14:26
KazzZ
KazzZ is offline
ja, puistjes dus.. onder de zonnebank helpt wel (of in de zon als je het geduld hebt)
Oud 01-08-2003, 14:54
beija_flor
beija_flor is offline
scrubben helpt volgens mij ook..
Oud 01-08-2003, 15:59
Allure
je zou ook een bodylotion kunnen proberen, en idd, UV-licht (zon) helpt vaak tegen dit soort dingen...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 18:16
LeeJ-D
LeeJ-D is offline
Citaat:
Zuig schreef op 01-08-2003 @ 15:54:
scrubben helpt volgens mij ook..

k heb nou een scrubcreme ofzoiets.....kweet aleen niet hoe je t erop moet doen :$
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 18:27
the tourist
the tourist is offline
Had ik een paar jaar geleden ook veel last van, maar doordat ik veel in de zon ben geweest zijn ze verdwenen.
(geldt alleen voor mijn rug trouwens)
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:51
Verwijderd
Citaat:
LeeJ-D schreef op 02-08-2003 @ 19:16:
k heb nou een scrubcreme ofzoiets.....kweet aleen niet hoe je t erop moet doen :$
Als het een creme is, waarschijnlijk een beetje ervan op je hand doen, op je huid smeren, en daarbij over je huid wrijven, en daarna nog even wrijven. Dan weer afspoelen
Maar je hebt er niet per se creme voor nodig, met een scrubhandschoen (bij drogist, soort ruw handschoentje) of een puff kan het ook.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 21:32
LeeJ-D
LeeJ-D is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 02-08-2003 @ 20:51:
Als het een creme is, waarschijnlijk een beetje ervan op je hand doen, op je huid smeren, en daarbij over je huid wrijven, en daarna nog even wrijven. Dan weer afspoelen
Maar je hebt er niet per se creme voor nodig, met een scrubhandschoen (bij drogist, soort ruw handschoentje) of een puff kan het ook.

oke bedankt...k ben eigenlijk wel een beetje dom had ik zelf ook wel kunnen bedenken :$:$
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 14:29
Alexanchez
Alexanchez is offline
Ik heb er ook behoorlijk last van ---> op mn kin, borst, nek en schouders en het is behoorlijk irritant jah...

Toen ik op vakantie ging ben ik veel in de zon geweest en gingen ze ook aardig weg... Maar toen ik weer thuis kwam zaten ze er na 1 nacht weer gewoon zoals ze eerst ook waren!!! snik snik

Maar ik heb erges gelezen dat ze door de zon wel weg gaan maar dat ze na een tijdje dubbel zo hard terug gaan komen...
En inderdaad in de herfst en winter heb ik er het meest last van...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 00:20
Verwijderd
Mijn vriend heeft dit op zn rug, shouder bladen... rode bultjes, e.d. helpt zon hier werkelijk tegen (want het irriteerd hem danig)
en hij is ook echt spierwit, verband direct in de zon.. dus zonnebanken helpt dat?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 00:31
Brutus
Brutus is offline
naar de huisarts gaan
krijg je een recept en kun je een potje bij de apotheek halen
breng je aan met een watje
ze zijn heel snel weg dan
Oud 05-08-2003, 12:24
SuPaHWoMaN
SuPaHWoMaN is offline
Citaat:
Rambo schreef op 04-08-2003 @ 01:31:
naar de huisarts gaan
krijg je een recept en kun je een potje bij de apotheek halen
breng je aan met een watje
ze zijn heel snel weg dan

Hoelang duurt het dan ongeveer.... k ga namelijk op kamp over 3 weken en dan gaan we ook zwemmen...k wil dus echt niet dat iemand het ziet.....k ben een beetje een zeikerd maar ik schaam me er echt heel erg voor
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 16:12
beija_flor
beija_flor is offline
Citaat:
LeeJ-D schreef op 02-08-2003 @ 19:16:

gewoon onder de douche, scrubcreme op je huid doen en voornamelijk de plaatsen dus waar je van die puistjes hebt. eigenlijk kun je het ook voor je hele lichaam gebruiken iig gewoon dus op je huid doen onder de douche en een rond draaiende masserende beweging maken, niet te hard maar gewoon zachtjes en het dan eraf spoelen. Als je dat dan gedaan hebt zou ik er wat vaseline, dus er iig voor zorgen dat die plaatsen goed ingevet zijn en dan verdwijnt het wel. een vriendin van me had precies het zelfde probleem en bij haar is het nu allemaal bijna niet meer te zien veel succes
Oud 05-08-2003, 19:59
LeeJ-D
LeeJ-D is offline
Ik gebruik nu die scrubcreme maar ik heb niet echt het idee dat het werkt.....me huid word aleen maar heel rood k denk dat ik het te hard doe...hoeveel keer per week moetje ongeveer scrubben??
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 21:08
beija_flor
beija_flor is offline
Citaat:
LeeJ-D schreef op 05-08-2003 @ 20:59:
Ik gebruik nu die scrubcreme maar ik heb niet echt het idee dat het werkt.....me huid word aleen maar heel rood k denk dat ik het te hard doe...hoeveel keer per week moetje ongeveer scrubben??

2x per week en idd niet te hard, en verder dus echt goed invetten!
Oud 06-08-2003, 10:02
WB_Oud
WB_Oud is offline
Het ligt eraan hoe erg het is, je hebt inderdaad een soort creme hiervoor maar als het redelijk veel puistjes of bultjes zijn op een groot oppervlak zal de huisarts je waarschijnlijk pillen voorschrijven, antibiotica. Deze kuur zal 1 a 2 maanden duren en dan is alles weg. Grappige tegenstrijdigheid: met deze antibiotica mag je niet in de zon. Je verbrand dan namelijk veel sneller en ernstiger.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 14:54
Silver rain
Silver rain is offline
Vorig jaar en 2 jaar terug was het nog erger. In de winter had ik er geen last van, in de zomer wel. Heeft dat er iets mee te maken misschien? Nu heb ik er veel minder last van
Oud 30-08-2003, 14:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
LeeJ-D schreef op 05-08-2003 @ 20:59:
Zeker niet vaker dan 1x per week doen want anders schuur je je huid kapot.
Oud 30-08-2003, 17:07
Balance
Balance is offline
heb ik ook zo'n anderhalf jaar gehad en niet zo'n beetje ook.
op een keer schrok ik me helemaal rot hoeveel 't d'r waren op m'n rug, maar 't bleek dat ze na die keer allemaal verdwenen.
net als met puistjes op je gezicht dus; de één heeft d'r meer van dan de ander en naarmate je ouder wordt gaat 't wel over.
maar dat het vervelend is weet ik erg goed.

Regels voor berichten