Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2003, 18:18
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik heb nogal last van gevoelige tanden (bij het eten soms of soms zelfs als ik praat door de luchtstroom die er dan langsgaat-en nee ik heb geen gaatjes want ben vorige week nog voor mn halfjaarlijkse controle bij de tandarts geweest dus daar ligt het niet aan).
Nu predikt sensodyne met dat het helpt tegen gevoelige tanden (door een beschermend laagje aan te brengen en dat helpt dan na maximaal een aantal weken), en ik heb nu sensodyne F gekocht en het voelt inderdaad prettig aan na het poetsen -niet dat het meteen werkt- maar werkt het ook ECHT? En is het inderdaad zo dat als je stopt met sensodyne gebruiken dan je klachten gewoon weer terugkomen?

Want het moet wel werken vind ik....zo'n tube (gewoon formaat net als andere tubes) is namelijk wel errug duur: 3.67 of zoiets Vind ik beetje belachelijk duur vandaar dat ik wel de garantie wil hebben dat het echt werkt...
Iemand dus goede ervaringen met sensodyne en welke van de 4 is dan het beste?

Oja...kunnen gevoelige tanden trouwens worden veroorzaakt door een gebrek aan calcium? (Dat lijkt mij niet als ik het foldertje van sensodyne -waar oa de oorzaak van gevoelige tanden in staat beschreven- inkijk, maar ok)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 18:25
ekki
ekki is offline
ik heb een hele tijd geleden een tand gehad waarvan de zenuw is overleden . toen heb ik volgens mij ook met sensodyne gepoetst (heb geen idee welke, ik kan strakkies wel ff kijken, maar ben nu even aan m'n plek gekluisterd). in ieder geval hielp het ontzettend goed. ik was in 2 dagen van enorme pijn in m'n tand af (de tandarts heeft een paar dagen daarna een wortelkanaalbehandeling gegeven).

dus bij mij hielp het ontzettend goed! valt te proberen, denk ik. en eenmalig zo'n tube valt toch ook wel mee? ok, veel kleine beetjes maken een grote hoop geld, maar het valt toch te proberen?
Oud 24-09-2003, 18:30
pyres74
pyres74 is offline
ik gebruik het ook
en ik vind het wel een relaxte tandpasta

ik vind prodent echt vies
heeft echt zo'n tandpasta smaak en het ruikt ook ontzettend

sensodyne is
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 18:32
ekki
ekki is offline
Citaat:
pyres74 schreef op 24-09-2003 @ 19:30:
heeft echt zo'n tandpasta smaak
goh
Oud 24-09-2003, 18:36
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
ekki schreef op 24-09-2003 @ 19:32:
goh
ja ehmmm

je weet wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 19:18
blackfairy
blackfairy is offline
ja bij mij werkt t ook wel.. heb over t algemeen ook wel redleijk gevoelige tanden kon geen stukje ijs tegen mn tanden houden, ennuh nu wel
Oud 24-09-2003, 20:14
Sannetje
Sannetje is offline
ik gebruik sensodyne F en ik ben heel erg tevreden. Ik heb een paar maanden met een andere tandpasta gepoetst, en toen kreeg ik m'n eerste gaatje. Mijn tandvlees is veel gezonder en een tand waar een stukje af is, is veel minder gevoelig geworden.

(lijkt wel een TellSell reclame...)

maargoed, ik ben dus vaste gebruiker
Oud 24-09-2003, 21:13
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik gebruikte het, maar ik ben overgestapt naar vage tandpasta's uit de reformwinkel.. Werkt ook wel aardig..

Je zou ook eventueel kunnen spoelen met flink sterke saliethee..
Oud 25-09-2003, 11:19
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik heb al een paar weken een hele gevoelige kies en aangezien ik laats 5 gaatjes in een keer had was ik al meteen bang dat k weer een gaatje heb dus heb mrg een afspraak met de tandarts maar ik zie dus nu dat het helemaal geen gaatje hoeft te zijn???
hoop dat ik mrg geen gaatje blijk te hebbe
maar dan ga ik denk ik wel sensodyne proberen...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 14:35
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Nee, gevoelige tanden voelen soms idd aan alsof je een gaatje hebt....niet fijn
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 15:29
Goede Fee
Goede Fee is offline
Sensodyne werkt wel vind ik, omdat ik een beugel heb is mijn mond af en toe 'kapot'. Maar als je een keer met die tandpasta hebt gepoetst is het de volgende dag over!
Oud 26-09-2003, 18:12
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik heb dezelfde klachten (gehad) die jij beschrijft en ik heb ook sensodyne dus het werkt echt!! Laats had ik een week ofzo een andere tandpasta en toen kreeg ik er weer last van dus naja, het werkt dus
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 18:15
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ga maandag toch maar ff sensodyne halen want ben vanmorgen naar de tandarts gweest en die zei dat er geen gaatje zat en heb toch wel heel veel last van een aantal tanden en kan t natuurlijk altijd proberen met die tandpasta poetsen...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 18:42
nobody_knows_me
nobody_knows_me is offline
ik had vroeger ook altijd last van gevoelige tanden, sinds ik sensodyne gebruik is het over. het is inderdaad duur, maar wat ik doe is de tubes op de markt of de zwarte markt kopen. dat scheelt (vooral bij de zwarte markt) enorm!!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 19:52
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
nobody_knows_me schreef op 26-09-2003 @ 19:42:
ik had vroeger ook altijd last van gevoelige tanden, sinds ik sensodyne gebruik is het over. het is inderdaad duur, maar wat ik doe is de tubes op de markt of de zwarte markt kopen. dat scheelt (vooral bij de zwarte markt) enorm!!
wat is duur??? kbedoel zo erg kan t toch niet zijn?? en je doet toch best lang met een tube?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 22:05
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 26-09-2003 @ 19:15:
ga maandag toch maar ff sensodyne halen want ben vanmorgen naar de tandarts gweest en die zei dat er geen gaatje zat en heb toch wel heel veel last van een aantal tanden en kan t natuurlijk altijd proberen met die tandpasta poetsen...
Zal wel komen doordat je glazuur is verdwenen op een aantal plaatsen... had zelf een tijdje terug ook steeds last van m'n tanden. Goed poetsen en spoelen met mondwater, en proberen zure dingen als cola en sportdrankjes te vermijden... denk dat 't dan al beter gaat na een tijdje
Oud 30-09-2003, 18:37
turbarus
turbarus is offline
ja
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 18:47
Hubers
Hubers is offline
Citaat:
turbarus schreef op 30-09-2003 @ 19:37:
ja
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 20:22
Verwijderd
Ik poets ook met sensodyne en het helpt!
Ik heb op 1 kies soort van zwarte puntjes zitten en soms als ik dan door me mond inademde deed het al zeer, laat staan met eten. Totdat ik met sensodyne ging poetsen en nu gaat het goed! Toen heb ik een tijdje met een andere tandpasta gepoetst en toen had ik er weer last van, dus ben nu vaste gebruiker van sensodyne

(tis idd net een tell-sell reclame alleen spreek ik hier de waarheid )
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 15:44
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Parodontax is de shit.
wordt ook beter getest dan Sensodyne. (volgens een consumentengids van een tijd terug)
Oud 01-10-2003, 16:40
Verwijderd
Mn pa gebruikt het, hij heeft gevoelige tanden.. khoor hem nooit klagen dus tzal wel goed zitten
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 18:24
alibabwe
alibabwe is offline
zendium uber alles
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 16:43
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 26-09-2003 @ 20:52:
wat is duur??? kbedoel zo erg kan t toch niet zijn?? en je doet toch best lang met een tube?
Sensodyne kost in de winkel iets van 3.95 ofzo per (normale) tube. Deze tubes zijn net zo groot als bij andere tandpasta's en gaan dus net zo lang mee. Dus duur is het wel.
Idd is het op de markt en in sommige winkeltjes goedkoper heb ik gemerkt, daar krijg je er bijv. 2 voor 6 euro ofzo.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 19:41
Mara
Mara is offline
Mijn moeder gebruikte 't altijd, en toen ben ik 't 2 jaar geleden ofzo ook gaan gebruiken. Ik vind 't .. helpt wel, voor zover ik gemerkt heb.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten