Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2005, 15:21
Magican
Magican is offline
Het spijt me als hier al eerder iets over is gepost:

De laatste tijd heb ik pijn aan mijn tanden/kiezen, niet constant maar als ik er bijvoorbeeld mee kauw.
Wat is dit, hoe is dit te verhelpen en als dit verhelpen alleen met een tandartsbezoek kan, doet dat dan zeer? (ik ben namelijk een mietje die het niet zo op pijn heeft)
Oud 31-10-2005, 15:25
Verwijderd
Voor de zekerheid zou ik even langs de tandarts gaan. Of het verhelpen pijn doet is nogal lastig te zeggen als je niet weet wat het is.

Wat voor pijn is het? Als een gaatje, door kou/warmte, of nog iets anders?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:07
Verwijderd
Het klinkt wel een beetje als een gaatje. Of voelt het anders? Het kan ook een andere oorzaak hebben hoor, vb je glazuur dat een beetje beschadigd is ofzo.
Wanneer moet je weer naar de tandarts? Anders is het mss verstandig om eerder een afspraak te maken.

Niet te mieterig doen, je bent toch een man
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:52
Verwijderd
Doen al je tanden pijn? Drink je soms veel frisdrank of eet je veel zoete/zure dingen? Ik heb altijd na één glas frisdrank (of bv. champagne) dat m'n tanden al gevoelig gaan worden. Iets hard eten is dat echt niet fijn meer. Na twee of drie glazen is het echt ongemakkelijk. Ik probeer frisdrank etc dus te vermijden, dat helpt echt enorm. Ik poets m'n tanden twee keer per dag (meestal met parodontax) en spoel elke avond met mondwater voor gevoelige tanden. Dat helpt wel.

Als je pijn op een vrij specifieke plek hebt, dan is het waarschijnlijk een gaatje.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 17:04
Onbekend
Onbekend is offline
een goede tandpasta kan geloof ik idd al wonderen doen. Eentje voor gevoelige tanden/tandvlees met fluoride (bijv. parodontax).
Is je tandvlees ook beetje omhoog getrokken bj de randjes? Dan zou ik het gewoon eerst paar dagen met die tandpasta proberen..
en anders toch even naar de tandarts
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 18:35
Magican
Magican is offline
Bedankt allemaal
Oud 31-10-2005, 18:45
Lok5
Lok5 is offline
Het kan een gaatje zijn.
Ik had daar ook erg last van en toen bleek er een gaatje in me tand te zitten.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 19:17
MTpower
MTpower is offline
het kán een gaatje zijn, het kán je tandvlees zijn, het kán een ontsteking(kje) zijn, het kan vanalles zijn
Je kan eens proberen met speciale tandpasta te poetsen(voor gevoelige tanden).
Als je zekerheid wilt moet je toch echt naar de tandarts
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 22:05
Verwijderd
Ja met sensodyne poetsen. Wel redelijk prijzig voor tandpasta, maar (bij mij iig) de enige tandpasta die op mijn gevoelige tandjes werkt
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 00:14
Verwijderd
Heb je toevallig een beugel?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 09:18
M@rco
M@rco is offline
Duidelijk tanderosie, tik het maar eens in op Google.

Is niet zo heel veel aan te doen, behalve zure dingen als frisdrank en bepaalde soorten fruit zo veel mogelijk te vermijden. De tandarts kan je er wel meer over vertellen, hij kan je bijv. ook een fluorbehandeling geven (en nee, dat doet geen pijn ), dat helpt soms ook. Er is ook een tandpasta van Sensodyne die ertegen helpt, pH Balance heet dat geloof ik.
Oud 01-11-2005, 10:33
Verwijderd
Ik merk met sensodyne dat als ik daar mee stop, mijn tanden na een dag gevoeliger zijn dan ze vóór het gebruik waren. Dus als ze normaal zeg maar 6 gevoeligheid hebben, en als ik dagelijks sensodyne gebruik 3 gevoeligheid, dan krijgen ze nadat ik stop opeens 8 gevoeligheid en dat zakt dan weer langzaam naar 6. Ik vraag me wel af hoe dat komt (ik gebruik alleen sensodyne als ik onder de douche m'n tanden poets, dus of ik het wel of niet gebruik ligt eraan of ik vóór of ná een maaltijd douche).
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 14:57
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Waarschijnlijk ontstoken tandvlees! Dan krijg je last met kauwen en dat doet gruwelijk zeer! Van OralB heb je speciaal soort poeder dat na aantal keren echt helemaal hersteld is. Of je moet speciale tandpasta voor gevoelig tandvlees pakken.
Oud 01-11-2005, 17:07
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 01-11-2005 @ 10:18 :
Duidelijk tanderosie, tik het maar eens in op Google.

Is niet zo heel veel aan te doen, behalve zure dingen als frisdrank en bepaalde soorten fruit zo veel mogelijk te vermijden. De tandarts kan je er wel meer over vertellen, hij kan je bijv. ook een fluorbehandeling geven (en nee, dat doet geen pijn ), dat helpt soms ook. Er is ook een tandpasta van Sensodyne die ertegen helpt, pH Balance heet dat geloof ik.
Je kan je kiezen ook laten sealen en je tanden een laagje laten geven. Ik heb op een paar plaatsen heel dun glazuur (andere tanden schuren daar langs), daar is een laagje op gemaakt om dat tegen te gaan. Helpt zeker

Als tandpasta's dus niet werken, kan de tandarts zeker verder helpen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 21:12
Magican
Magican is offline
Wederom bedankt, ik denk trouwens zelf ook dat het tanderosie is maar ja, chips MOET je gewoon eten terwijl je cola drinkt.
Ik tenminste..
Oud 01-11-2005, 21:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Magican schreef op 01-11-2005 @ 22:12 :
Wederom bedankt, ik denk trouwens zelf ook dat het tanderosie is maar ja, chips MOET je gewoon eten terwijl je cola drinkt.
Ik tenminste..
Dat je zo af en toe frisdrank en bepaalde fruitsoorten eet is niet zo heel erg maar poets minstens een half uur (liefs een uur) daarna dan iig niet je tanden.

Regels voor berichten