Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Vind ik heel erg van de lesindeling afhangen. Als de school zich correct houdt aan het 2e fase ideaal (veel zelf werken etc) is het ideaal. Je kunt als het goed is ook gewoon even heen en weer lopen etc. Pas als de school de oude stijl handhaaft wordt het een echte ramp...
Ik heb het een jaar gehad, en het is even wennen, maar toch wel relax. Tas is minder zwaar, minder drukte op de gang. Bas
|
Wij hebben gewoon een 45 minuten rooster. Soms, in de hele hitte of kou een 40 minuten rooster maar dat komt haast niet voor.
Hee maar met een 90 minuten rooster heb je vast ook minder les, als je normaal met een 45 minuten rooster 3 uur Nederlands had bijvoorlbeeld heb je er nu vast maar 2. Tja, kan ook handig zijn!
|
![]() |
shit he, wat wou je zolang doen?? ik vind dit een slecht iets, omdat je zo lang bezig bent met 1 vak... afwisseling is nodig. ik kan ook niet te lang leren aan 1 vak omdat het dan op een gegeven moment langs me heen gaat. en tja, straks is het enige wat je nog hoeft te doen bijv. opdrachten maken. dan zit je daar 1,5 uur!! das toch niet normaal!!
en een leerling kan gem. maar ong. een half uur luisteren naar een leraar geloof ik... nouw, niks voor mij iig ![]() wij hebben trouwens lesuren van 45 min. |
![]() |
|
Hallootjes!!!!!
Een 90-minuten rooster?? Jeetje zeg, dat 50-minuten rooster wat ze bij ons hebben vind ik al lang genoeg duren!!! Stel dat ze zo'n 90-minuten rooster zouden invoeren, dan vind ik dat ze na 45 minuten een pauze in moeten roosteren van ca. 5 minuten... De leraren kunnen maar niet gaan verwachten dat je 90 minuten achter elkaar kunt zitten opletten tijdens een oersaaie les?! Maar aan de andere kant heeft het blijkbaar ook veel voordelen van een vermindering van het aantal lesminuten!! En dan komt er nog bij dat je minder boeken hoeft mee te nemen.... Maar laat mij maar bij het 50-minuten rooster!! Zoveel boeken neem ik al niet mee (ik deel de boeken met degene die naast me zit!!) en 50 minuten achter elkaar je concentreren is meer dan lang genoeg!! Adieu en Ciao, Diamonde |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of bedoel je dat in totaal? dus ipv. bv. 3 lessen ne. in de week nu maar 2 en ipv 2 lessen ha nu maar 1 les per week... |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb een 70min rooster, 4 vakken op een dag, elke dag dezelfde. Na een halfjaar 4 andere vakken.
Zo doe je 8 vakken in een jaar, rond je ze meteen af en voor sommigen hoef je het jaar daarop niet weer. Ik vindt het wel relaxed dat we niet 7/8 verschillende lessen op een dag hebben. Bij mij komt er zo wel wat in, bovendien is er meer tijd en meer aandacht voor verschillende dingen. een 90 min rooster. mwoh, ik ben niet echt tegen.. ik ben inmiddels al gewend aan een lange les. |
![]() |
||
Citaat:
btw, kzie het verband niet zo tussen meer computers en een 90minutenrooster... ![]() maarre, kheb 50 minutenrooster gehad en heb nu 45 minutenrooster... ik moet zeggen dat dat best wel kort is, aangezien d'r nog 2x 5 minuten leswisseling vanaf gaat.... maar 90 minuten? dat hebben we met blokuren en eigenlijk wordt d'r maar in 50 minuten van de les ook écht wat gedaan. Verder neem ik na die tijd ook geen stof meer op, al zou ik het willen! Kheb btw vorig jaar een rooster gehad met 2x 90 minuten een vak en vervolgens 135 minuten een vak ![]() das pas lang! ![]()
|
Verwijderd
|
Erg goed!!
Bij mij hadden ze een 50-min rooster, vrijwel geen blokuren. Maar dat ging dan altijd zo; 10 minuten voordat het rustig was en iedereen zat, 20 minuten luisteren, 10 minuten werken, 10 moeten weer rumoerig omdat mensen alweer opruimen. Dan zit je thuis met je huiswerk, dat is niks. Als je 90-min rooster hebt dan kan je dus véél langer werken en heb je veel minder huiswerk ![]() 90 min: 10 min rumoerig, 20 min luisteren, 15 min werken, 20 min luisteren, 15 min werken, 10 min rumoerig. Kan je veel meer doen ![]() |
![]() |
|
Wij hadden 45minuten roosters en soms kreeg je dan een blokuur van 90 minuten, bij sommige vakken als biologie of natuurkunde, waar je practicum bij doet, is dat wel handig, maar bij vakken als geschiedenis vond ik het altijd best vervelend
||
Verwijderd
|
Bij ons op school ('t helenparkhurst in almere) hebben we lessen van 70 minuten. 5 uur op een dag (8.30 - 15.15) en met uitloop het 6e uur (tot 16.35) dit bevalt mij heel erg goed moet ik zeggen. Zeker in de hogere klassen (3e en hoger) vind ik het fijn om langer aan een vak te kunnen werken wantj e moet niet bepaald weinig doen. Daar integen lijken 90 minuten mij opzich ook wel fijn.. even mijn rooster indenking doen...
Citaat:
90 minuten zijn te lang zoals vele hier al zeggen.. ookal heb je dan maar 1 les uur per vak dat is ook niet fijn! Als je in de derde een 70 min rooster hebt dan heb je alleen van Nederlands en Wiskunde 2 uur en de rest 1 uur en ik moet zeggen.. je moeth eel veel thuis doen.. Want na 30 minuten uitleg ofzo kan ik niet hup aan het werk om dat ik de stof dan eerst moet laten bezinken... Dus conclusie : Geen roosters van 90 minuten maar van 70! En van de belangrijke vakken 2 uur i.p.v 1 (in dat laatste rooster kan ik mezelf toch wel vinden eigenlijk ![]() Laatst gewijzigd op 04-09-2003 om 06:08. |
![]() |
|
Ik geloof dat ik een 45 minuten-rooster heb.. Geen idee of ik blokuren heb enzo..
San heeft op d'r 4e schooldag nog steeds geen rooster.. Yeah..
|
![]() |
we hebben een 45-minuten rooster, maar de meeste lessen duren dus 90 minuten (45 is gewoon te kort). Sommige lessen duren zelfs 135 minuten. Bij 90/135-lessen heb je dan meestal wel 5 tot 10 minuutjes pauze tussendoor, dat ligt aan het humeur van de docent..
't is wel lastig om zo lang geconcentreerd te blijven ja. Na een uur lang luisteren naar iemand en ondertussen aantekeningen maken is het voor mij wel genoeg, daarna neem ik het veel minder goed in me op. Goed uitgeslapen zijn helpt wel ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Appeltje Saaitje #265 TopDrop | 500 | 02-07-2008 18:20 | |
Studeren |
twijfel.. Kunnen jullie helpen met (gehoorde) ervaringen? Poesket | 10 | 27-10-2005 13:49 | |
Eten & Drinken |
Kruidcake/kruidkoek AlopiA | 9 | 29-06-2005 09:01 | |
Algemene schoolzaken |
Pauzes Rabbi Daniel | 66 | 04-11-2003 13:13 | |
Eten & Drinken |
Recept bananentaart??? Eurydice | 4 | 20-08-2003 20:12 | |
Algemene schoolzaken |
80-minuten rooster?! minerva | 26 | 16-12-2001 19:04 |