Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2003, 22:53
Verwijderd
Het klinkt de hele tijd alsof de een de ander probeert te vermoorden.. Ik heb er 2, Arwen en Sandy.. Arwen jumpt voortdurend bovenop Sandy en die loopt de hele tijd te piepen en ligt telkens op haar rug.. maar als ik haar bekijk is ze niet gewond of iets dergelijks en het lijkt ook eerder alsof Arwen dr buik likt en Sandy piept omdat het kietelt

Heeft iemand enig idee waarom ze zo doen, of ik er iets aan moet doen en zo ja, wat dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2003, 23:31
autodropje
autodropje is offline
Heb je een mannetje en een vrouwtje?
Oud 17-09-2003, 23:32
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef op 18-09-2003 @ 00:31:
Heb je een mannetje en een vrouwtje?
Nee.
Tenminste, er is mij verteld dat het 2 vrouwtjes zijn..
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 12:43
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 18-09-2003 @ 00:32:
Nee.
Tenminste, er is mij verteld dat het 2 vrouwtjes zijn..
Misschien een foutje dan? Anders weet ik het ook niet.
Oud 18-09-2003, 13:25
SuperSanne
SuperSanne is offline
waarschijnnlijk stoeien ze gewoon, dat kan soms verdacht veel op vechten lijken, maar over het algemeen geld hierbij als hoofdregel: zolang er geen bloed vloeid, is er niets aan de hand. . Waarschijnlijk is het meer een beetje laten zien wie er het hoogst in de rangorde staat, en dat die andere rat dat vooral niet moet vergeten.
Oud 18-09-2003, 13:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had ook twee vrouwtjes en die deden dat ook maar het ging er bij mij echt ruig aan toe en een van de twee vond het ook niet echt leuk, het leek echt op aanvallen. Ik heb ze toen apart gezet en alleen nog bij elkaar gelaten als ik er bij was, dus terwijl ik mn huiswerk aan het maken was ofzo zodat ik kon zien wat ze deden. Wat het precies is weet ik dus ook niet.
Oud 18-09-2003, 13:28
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-09-2003 @ 14:25:
Ik had ook twee vrouwtjes en die deden dat ook maar het ging er bij mij echt ruig aan toe en een van de twee vond het ook niet echt leuk, het leek echt op aanvallen. Ik heb ze toen apart gezet en alleen nog bij elkaar gelaten als ik er bij was, dus terwijl ik mn huiswerk aan het maken was ofzo zodat ik kon zien wat ze deden. Wat het precies is weet ik dus ook niet.
Het kan er somns echt heel erg ruig aan toe gaan, zeker als beide ratjes dominante trekjes hebben, en het kan lijken alsof ze elkaar willen afmaken, maar nogmaal: zolang er geen bloed vloeit hoef je je nergens zorgen om te maken. Je kan ze een beetje in de gaten houden, maar apart zetten hoeft niet.
Oud 18-09-2003, 17:24
duifeltje
duifeltje is offline
ik heb ook twee vrouwtjesratten en soms vechten ze 's avond zo ruig dat ik betwijfel of ze allebei nog leven maar er is nooit iets ergs aan de hand en ik zie nooit bloed.
Ik heb ook maar een groter hok gekocht en twee slaaphokjes erin gezet en vannacht vechtten ze al minder.
Wat me wel opvalt is dat eentje veel opdringeriger is met eten en drinken, zij moet eerst en dan de ander, maar ik denk dat het goed is als er gewoon één de baas is net zoals bij honden.
Oud 18-09-2003, 17:26
duifeltje
duifeltje is offline
(whiiiiiiiiiiiiii , nu is mijn leeftijd echt rood !!) (sorry )
Oud 18-09-2003, 19:22
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 18-09-2003 @ 14:25:
waarschijnnlijk stoeien ze gewoon, dat kan soms verdacht veel op vechten lijken, maar over het algemeen geld hierbij als hoofdregel: zolang er geen bloed vloeid, is er niets aan de hand. . Waarschijnlijk is het meer een beetje laten zien wie er het hoogst in de rangorde staat, en dat die andere rat dat vooral niet moet vergeten.
Ja, dat dacht ik ook al..
Het ziet er alleen zo zielig uit, dat die ene gewoon bijna de hele tijd op dr ruggetje wordt gehouden door de ander. en dat gepiep maakt het ook nog een stuk dramatischer..

Mja, kooi vergroten hielp niets, meerdere slaapplekjes ook niet. Ze willen somehow persé ongeveer bovenop elkaar slapen, dus het zal wel goed zitten
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 20:05
kees17
kees17 is offline
Naast het traditionele hanengevecht nu een nieuwe alternatieve: rattengevecht.
Oud 18-09-2003, 20:32
Belle
Belle is offline
Hoe oud zijn ze kim? Ze kunnen namelijk ook aan het puberen zijn.
Zolang er geen bloed vloeit gewoon laten gaan, ze moeten de rangorde opnieuw bepalen.
Oud 18-09-2003, 21:13
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 18-09-2003 @ 20:22:
Ja, dat dacht ik ook al..
Het ziet er alleen zo zielig uit, dat die ene gewoon bijna de hele tijd op dr ruggetje wordt gehouden door de ander. en dat gepiep maakt het ook nog een stuk dramatischer..

Mja, kooi vergroten hielp niets, meerdere slaapplekjes ook niet. Ze willen somehow persé ongeveer bovenop elkaar slapen, dus het zal wel goed zitten
op elkaar slapen = zeer goed teken. Als je ene rat persé die andere iets aan wil doen, zal zij haar absoluut nooit op haar territorium toelaten. Op de rug draaien is heel normaal. Dat is een manier om de rangorde te bepalen. Net zoals dat gepiep. De gene die op haar rug gedraait ligt, is de zwakste en dus onderdanig. Dat gepiep kling ernstig, maar zo communiceren ze. De ene rat "verteld" de andere dat zij zich moet onderwerpen, en de ander "andwoord". Ik zou je absoluut geen zorgen maken, dit zit wel goed hoor!
Reageren

Regels voor berichten