Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2002, 00:24
miep
miep is offline
hai iedereen,
ik heb dus gebrande cd's maar die wil ik graag leegmaken, om vervolgens op nieuw te gebruiken. ik heb dit eens ergens gehoord, is dit mogelijk? ik heb het programma "easy cd creator" dus kan iemand me uitleggen hoe het eventueel zou moeten?
ik heb ook een paar verneukte cd's, als ik bij.v een cd aan het branden was en de comp liep vast, of ik maakte perongelijk een data cd ipv audio, hoe los je dit op? moet ik die wegpleuren ( ) of kan ik die ook leeg maken oid?

thanks!
Oud 25-04-2002, 00:28
Chimera
Chimera is offline
Dat wil alleen als het een CD-RW is. Een gewone recordable kun je niet wissen. Ik gebruik ECC niet, maar er zal ongetwijveld ergens een "Erase CD-RW" optie o.i.d. in het menu zitten.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 00:32
miep
miep is offline
thanks voor je vlugge reply ,
maar CD-RW? wat is dat?
Oud 25-04-2002, 06:23
bulbanos
bulbanos is offline
een cd die je kan rewriten/herschrijven zoals een diskette, meermaals gebruiken dus. Ze zijn doorgaans duurder dan de cd-r maar die kan je maar 1 keer gebruiken
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 09:41
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ja, het kan zeker met EasyCD Creator, als het goed is heb je in je start menu bij programma's ook een kopje 'Adaptec Direct CD', heb je dit niet, dan moet je het ff installeren. Direct CD zorgt ervoor dat je een CD-RW (CD-REwritable) kunt formatteren, en dus gewoon als een diskette kunt gebruiken. Wissen gaat dan gewoon door del *.* te doen.

Wil je echter de volle 650Mb gebruiken, dan moet je niet formatteren, maar hem net zo branden als een 'gewone' CD-R (CD-Recordable). Echter, het grote verschil is dat je de CD-RW kan wissen, dit doe je in het menuutje 'Adaptec Direct CD' de optie 'CD-RW Eraser' te kiezen. Je CD-RW wordt dan leeggemaakt.

Zoals al eerder gezegd is een CD-RW duurder dan een CD-R. Voor een 700 Mb (80 min). CD-RW betaal ik € 1,65, en voor een CD-R € 0,75 - € 0,90. Let er wel op dat je een CD-RW vaak niet kunt lezen in je CD speler, dus voor opnemen van muziek is het niet ideaal.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 09:43
Verwijderd
Ik heb ooit gehoord dat er wel een manier was om CD-R's leeg te makne en opneuw te fikken, is alweer een jaar of.. 2 geleden ofz dat ik dat gehoord heb, maar vond het toen al sterk :/
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:
Ja, het kan zeker met EasyCD Creator, als het goed is heb je in je start menu bij programma's ook een kopje 'Adaptec Direct CD', heb je dit niet, dan moet je het ff installeren. Direct CD zorgt ervoor dat je een CD-RW (CD-REwritable) kunt formatteren, en dus gewoon als een diskette kunt gebruiken. Wissen gaat dan gewoon door del *.* te doen.

Wil je echter de volle 650Mb gebruiken, dan moet je niet formatteren, maar hem net zo branden als een 'gewone' CD-R (CD-Recordable). Echter, het grote verschil is dat je de CD-RW kan wissen, dit doe je in het menuutje 'Adaptec Direct CD' de optie 'CD-RW Eraser' te kiezen. Je CD-RW wordt dan leeggemaakt.

Zoals al eerder gezegd is een CD-RW duurder dan een CD-R. Voor een 700 Mb (80 min). CD-RW betaal ik € 1,65, en voor een CD-R € 0,75 - € 0,90. Let er wel op dat je een CD-RW vaak niet kunt lezen in je CD speler, dus voor opnemen van muziek is het niet ideaal.
Euh, DirectCD installeren om een CD-RW'tje domweg te kunnen wissen? Niet doen dus. Gewoon in je brandsoftware zoeken naar een knopje/item 'Erase CD'.

DirectCD brengt narigheid met zich mee. Helemaal onder Windows XP zul je dat niet fatsoenlijk kunnen gebruiken zonder een paar softwarematige aanpassingen in XP.

Ik beveel DirectCD en InCD absoluut niet aan. Net als IMAPI-services onder XP.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 17:02
Orion84
Orion84 is offline
in ecc gewoon in de menu balk onder CD zit de optie erase disk. daarmee kun je een cd-rw wissen.

direct cd is wel geinig, maar niet echt pratisch doordat je een reader moet installeren op elke pc waar je de cd wilt bekijken en het schijnt wat problemen te leveren in combinatie met nero.
Oud 27-04-2002, 19:35
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Ik heb ooit gehoord dat er wel een manier was om CD-R's leeg te makne en opneuw te fikken, is alweer een jaar of.. 2 geleden ofz dat ik dat gehoord heb, maar vond het toen al sterk :/
is het ook
en niet waar
Reageren

Regels voor berichten