Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Wanneer je programma's op een andere partitie dan je hoofdpartitie hebt, en een backup van je hoofdpartitie terugzet, werken deze toch niet meer.
|
![]() |
Ik heb nu 2.6 GB in gebruik op m'n WinXP-HD. De Windows-directory zelf neemt 1.2 gig in beslag (daar moet nog wat bij, aangezien enkele belangrijke bestanden voor Windows (Iexplore enzo) in andere directories staan - 'k zou zo'n 1,6 gig aanhouden). Office (XP) neemt hier maar 150 MB in beslag (waar zijn die 3 cd's voor eigenlijk), da's een redelijk complete install (Word, excel, powerpoint, access, geen cliparts, geen frontpage). Ik zou office btw op een andere partitie zetten als je OS en progs gescheiden wilt houden want Office is natuurlijk gewoon een verzameling programma's.
Met je nodige vrije ruimte enzo wordt dat dus 2 gig voor de WinXP partitie, mits je de swapruimte op een andere partitie zet (hmm... is het mogenlijk voor Win en Linux om dezelfde partitie als swapspace te gebruiken? Dat scheelt nogal wat ruimte). Win98 zal iets minder zijn, 1,5 GB ofzo (verspilling van schijfruimte btw - met compabiliteitsmodus pak je alle spellen behalve DOS-spellen zo ongeveer, en als je die speelt kun je beter DOS zelf installeren). Linux is lastiger, aangezien ik te lui was om de programma's en het originele OS gescheiden te houden ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
bleh als je uit wilt proberen wat linux kan, kan je beter niet met mandrake beginnen, want imho is dat nog 10x zo brak als windows, maarja dat moet je zelf weten, maar met mijn persoonlijke ervaring neemt mandrake 2000 iets meer dan 1 gig in beslag dus ''98 zal wel iets minder zijn.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Mandrake is idd $%^$, ik gebruik zelf Debian ![]() |
![]() |
|
Ik ga et Xp-> 4Gb en '98 -> 2Gb doen...Linux hou ik nog ff apart voor als ik nog es een oude computer heb...kannik wat vrijer kloten...anders kan dat later altijd nog...
Moet ik partitioneren met Partition Magic, of kan et ook makkelijker?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik had win 98 eerst op 2,1 gig staan samen met office en heel wat mp3 mar das dus zo vol!
Heb hem nu op 3 staan en 7 voor internet en zooi en eentje van 20 voor de spellen en 2 voor muziek e.d heb dus 3 HD's eentje van 10 (verdeeld in 7 en 3) eentje van 20 (alles voor spelletjes) eentje van 2 (helemaal voor muziek e.d) goed hé ! ![]() |
![]() |
|
Ik heb mijn 80GB-schijf als volgt ingedeeld:
C - 2 GB - Win ME (is voldoende) D - 4 GB - Win XP (weet niet, nog niet geïnstalleerd, compu is net nieuw namelijk ![]() E - 28 GB - Data (pure downloads, mp3-files e.d.) F - 40 GB - Programma's (geïnstalleerde versies, handig op een aparte partities omdat bij een format van C of D de voorkeuren behouden blijven als je opnieuw installeert...) Linux - 6 GB (opgedeeld in /swap, / en /boot) - Is voorlopig voldoende, heb nog heel weinig geïnstalleerd... Dit bevalt me wel eerlijk gezegd, dus ik zou kijken: spiek eventjes ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
enneeeh...als ik de C:\ wil partitioneren, moet XP die dan formatteren, of is dat niet nodig? En dan hebbik nog iets: Mijn CDROM en CDRW zijn stations E: en F: Als ik de C:\ ga partitioneren, dan is mn Brander (E ![]() Aangezien al mn programma's geinstalled zijn via die E:, zoeken ze steeds op dat station naar de Cd, die dan ineens F: is geworden..hoe kan ik windows duidelijk maken dat mn CDRW van E: naar F: is verhuisd, zodat bijvoorbeeld Office meteen de Cd kan vinden, zonder dat ik steeds et pad moet toewijzen?
Laatst gewijzigd op 03-05-2002 om 19:02. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Weet niet meer hoe het moet, maar het was heel simpel (is 2 jaar geleden dat ik de schijf van oude pentium 1 heb opgesplitst). *Gaat kijken hoe het moet* Ik kan het in ME niet vinden... Heb het destijds in win 95 gedaan... Maar die draait op de comp van mijn zusje, en die is zooooo traaaaag. Ik kijk morgen wel. Nee, formatteren is niet nodig. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stel; ik zet een systeem op, en installeer Windows XP met Office XP. Ik laat OfficeXP installeren op D:\Permanent\OfficeXP\, okay? Windows XP staat geinstalleerd op C:\. Alle keys verwijzen netjes naar D:\Permanent\OfficeXP\. Ik maak dán een image. Wanneer ik er een poos mee werk; en er gaat iets mis; zet ik die image terug. Windows XP wéét niet beter, net als Office XP. Werkt met álle programma's, zolang je je partitieletters maar gelijk houdt. En dan nóg heb je daar programma's voor, om driveletters in Windows aan te passen. Probeer het zelf maar eens. Kon je wel eens een hoop installatiewerk schelen ![]() |
![]() |
|
PartitionMagic zuigt...
Fdisk ruled ![]() En eerst alles leeggooien, dan partitioneren, en daarna alle besturingssystemen er opnieuw opzetten... Duurt het langst maar dan werkt wel alles in 1x goed, en bovendien gaan je windows installaties dan weer een paar weken een stuk sneller ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Harde schijf, voordeel van partities Verwijderd | 13 | 24-09-2007 21:09 | |
Software & Hardware |
Partitioneren, ja of nee ? N00se | 57 | 29-06-2006 22:40 | |
Software & Hardware |
[linux] hoe installeren? --anarchy-- | 18 | 10-07-2005 19:53 | |
Software & Hardware |
[Win9x] Primaire partitie wil niet werken :\ Verwijderd | 5 | 24-07-2003 17:26 | |
Software & Hardware |
partitie kwijt LamMuH_EiKoL | 1 | 02-05-2003 08:59 | |
Software & Hardware |
groot software/hardware probleem pietje63 | 17 | 11-05-2002 21:11 |