Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2003, 13:18
AnneCath
AnneCath is offline
op welke manier kun je twee studies volgen? 2x deeltijd? of gewoon 2 voltijd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2003, 13:22
Verwijderd
2 keer deeltijd, of 1 keer voltijd en 1 keer deeltijd.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 20:27
tandenborstel
tandenborstel is offline
Of als het overlappende studies allebei voltijd geloof ik. Want bij mij zijn er mensen die bijv. wiskunde en natuurkunde tegelijk doen en dan overlapt er vrij veel aan vakken.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 20:41
Girl87
Girl87 is offline
Het kan trouwens niet op alle universiteiten, he? Of wel? Weet iemand of dat in Nijmegen aan de KUN kan?
Oud 06-09-2003, 21:03
Verwijderd
Volgens mij kan het overal wel hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 21:05
lucy48
lucy48 is offline
En kun je ook twee dingen tegelijk studeren die totaal niets met elkaar te maken hebben?
Oud 06-09-2003, 21:11
Girl87
Girl87 is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 06-09-2003 @ 22:05:
En kun je ook twee dingen tegelijk studeren die totaal niets met elkaar te maken hebben?
Dat volgens mij niet. In het boekje van Leiden stond een schema welke studies je kunt combineren.

Er is blijkbaar best een grote behoefte aan informatie hierover. Ik kan er iig weinig over vinden, en al helemaal voor de KUN.
Oud 06-09-2003, 22:10
Verwijderd
Dat hangt van de studie af. Het wordt afgeraden om op je eigen houtje twee studies met elkaar te combineren. Je loopt dat het risico dat je colleges mist omdat je twee colleges op één tijdstip ingeroosterd hebt.

De studies die je goed kunt combineren zijn dat vaak al. Zo biedt Nijmegen Recht & Management aan, een dubbelstudie rechten en economie waarmee je zowel een meesters- als een doctorandustitel krijgt. Die studie duurt vijfeneenhalf jaar. Ook kun je bijvoorbeeld Toegepaste en Algemene Wiskunde volgen, deels in Nijmegen en deels in Eindhoven. Dit is een nieuw project, voortvloeiend uit een samenwerking tussen de TU Eindhoven en de KU Nijmegen.

Maar kortom, wil je twee studies volgen, informeer naar de mogelijkheid om ze te combineren bij de studie-adviseur. Doe het nooit zelf op eigen houtje, de kans is dan groot dat het mislukt.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 11:15
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
ja ik weet het ik ben pas veertien maar ik vroeg me toch af of je psychologie en wiskunde tegelijk kunt studeren, want dat lijkt me erg leuk
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 14:04
NN
NN is offline
Over het algemeen is studeren: vrijheid, blijheid. Er zijn niet veel belemmeringen. Het is wel verstandig om een niet te vol programma te maken. Maar om dit voor je uit te zoeken zijn de studieadviseurs uitgevonden.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 15:11
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-09-2003 @ 23:10:
Dat hangt van de studie af. Het wordt afgeraden om op je eigen houtje twee studies met elkaar te combineren. Je loopt dat het risico dat je colleges mist omdat je twee colleges op één tijdstip ingeroosterd hebt.

Maar kortom, wil je twee studies volgen, informeer naar de mogelijkheid om ze te combineren bij de studie-adviseur. Doe het nooit zelf op eigen houtje, de kans is dan groot dat het mislukt.
't hangt nogal van de studies af; je kan alles samendoen in principe. ikzelf doe nu psychologie en rechten, das heel goed te combineren want je hebt bij allebei erg weinig colleges
Oud 07-09-2003, 15:17
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Girl87 schreef op 06-09-2003 @ 22:11:
Dat volgens mij niet. In het boekje van Leiden stond een schema welke studies je kunt combineren.
Dan heb je het toch over de maior/minor combinaties? Dat is iets heel anders dan twee studies.

Enne, twee studies kan. Je moet t idd niet op eigen houtje gaan doen, maar het is mogelijk, zelfs als het twee heel verschillende studies betreft. Zelf wil ik graag Culturele Antropologie en rechten gaan doen, en aangezien dit allebei vrij 'makkelijke' studies schijnen te zijn moet t wel kunnen. Denk ik. Hoop ik. Ik zie 't wel.
Oud 07-09-2003, 15:31
Sithan
Sithan is offline
Doet 2x voltijd...
Dus dat kan.
Oud 07-09-2003, 18:33
Girl87
Girl87 is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 07-09-2003 @ 16:17:
Dan heb je het toch over de maior/minor combinaties? Dat is iets heel anders dan twee studies.

Enne, twee studies kan. Je moet t idd niet op eigen houtje gaan doen, maar het is mogelijk, zelfs als het twee heel verschillende studies betreft. Zelf wil ik graag Culturele Antropologie en rechten gaan doen, en aangezien dit allebei vrij 'makkelijke' studies schijnen te zijn moet t wel kunnen. Denk ik. Hoop ik. Ik zie 't wel.
Ik heb het even opgezocht, en je hebt gelijk. Ik snap er allemala niks meer van

Ik wil graag psychologie en pedagogische wetenschappen te doen. Het overlapt elkaar wel een beetje, dus het is een goede combinatie. Ik ga wel eerst de mogelijkheden bekijken natuurlijk, zal wel zwaar worden!
Oud 08-09-2003, 08:37
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Girl87 schreef op 07-09-2003 @ 19:33:
Ik wil graag psychologie en pedagogische wetenschappen te doen. Het overlapt elkaar wel een beetje, dus het is een goede combinatie. Ik ga wel eerst de mogelijkheden bekijken natuurlijk, zal wel zwaar worden!
Citaat:
al helemaal voor de KUN.
Je wilt dus Psychologie en PWO gaan doen aan de KUN? Ik denk dat dat best haalbaar zal zijn, in ieder geval qua studielast. Ik doe nu PWO en ben manieren aan het zoeken om meer vakken te doen, want PWO is voor mij echt te weinig... Ik 'verveel' me...
Het is natuurlijk de vraag of er geen college's op hetzelfde tijdstip gegeven worden, maar verder denk ik dat het weinig problemen geeft. Mail anders eens een keer naar een van de studieadviseurs van Sociale Wetenschappen... Die kunnen je vast wel verder helpen!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 16:55
Girl87
Girl87 is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 08-09-2003 @ 09:37:
Je wilt dus Psychologie en PWO gaan doen aan de KUN? Ik denk dat dat best haalbaar zal zijn, in ieder geval qua studielast. Ik doe nu PWO en ben manieren aan het zoeken om meer vakken te doen, want PWO is voor mij echt te weinig... Ik 'verveel' me...
Het is natuurlijk de vraag of er geen college's op hetzelfde tijdstip gegeven worden, maar verder denk ik dat het weinig problemen geeft. Mail anders eens een keer naar een van de studieadviseurs van Sociale Wetenschappen... Die kunnen je vast wel verder helpen!
Bedankt voor je reactie. Ja, ik heb van meer mensen gehoord dat de studie qua niveau vrij laag is, maar dat je het wel goed moet bijhouden. Ik wil graag breed geschoold zijn, bovendien twijfel ik tussen die 2 studies, en kan ik daarna altijd nog kiezen of ik er een wil laten vallen. Krijg je hier ook info over op de open dagen? Of moet ik dan een afspraak maken met zo'n studieadviseur als ik dat echt wil gaan doen? Ik zit trouwens in de 5e klas.
Oud 08-09-2003, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 07-09-2003 @ 16:17:

1

Culturele antropologie en rechten zijn vuur en water, dag en nacht, zwart en wit. Ik zou bij beide studies niet laten merken dat je ook die ander volgt.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 18:26
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-09-2003 @ 19:19:
1

Culturele antropologie en rechten zijn vuur en water, dag en nacht, zwart en wit. Ik zou bij beide studies niet laten merken dat je ook die ander volgt.
Hmmmm. Ik zal erop letten.
Oud 09-09-2003, 11:56
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Girl87 schreef op 06-09-2003 @ 22:11:

Er is blijkbaar best een grote behoefte aan informatie hierover. Ik kan er iig weinig over vinden, en al helemaal voor de KUN.
Tuurlijk wel.
Oud 09-09-2003, 12:23
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Girl87 schreef op 06-09-2003 @ 21:41:
Het kan trouwens niet op alle universiteiten, he? Of wel? Weet iemand of dat in Nijmegen aan de KUN kan?
Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan welke 2 studies je tegelijk wilt doen, maar ze bieden iig de opleiding rechten en bedrijfskunde aan (Recht & Management)
Oud 09-09-2003, 14:11
Girl87
Girl87 is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 09-09-2003 @ 12:56:
Tuurlijk wel.
Nou, ik niet hoor. En op school vertellen ze me er al helemaal niks over. Ik vind de website van de Kun niet al te goed, erg onoverzichtelijk.
Oud 16-09-2003, 19:23
AnneCath
AnneCath is offline
Kan die 2studies ook op hbo of is dat alleen voor wo?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 23:14
Verwijderd
Dat is niet zo in het algemeen te zeggen, dat hangt helemaal van de instelling af. Over het algemeen heb je op een universiteit weinig verplichte colleges zodat je makkelijker kunt schuiven als je twee studies doet. Bij een HBO-opleiding zit je meer met verplichte aanwezigheid en dergelijke, zodat het moeilijker zal zijn er twee tegelijk te doen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 14:33
Finger-Eleven
Finger-Eleven is offline
kan je ook engels en psychologie tegelijk studeren..???
Oud 17-09-2003, 14:35
MUTS123
MUTS123 is offline
En ik wil graag opleiding dierverzorging + grafisch vormgeving doen....zou dat kunnen tegelijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten