Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat hangt van de studie af. Het wordt afgeraden om op je eigen houtje twee studies met elkaar te combineren. Je loopt dat het risico dat je colleges mist omdat je twee colleges op één tijdstip ingeroosterd hebt.
De studies die je goed kunt combineren zijn dat vaak al. Zo biedt Nijmegen Recht & Management aan, een dubbelstudie rechten en economie waarmee je zowel een meesters- als een doctorandustitel krijgt. Die studie duurt vijfeneenhalf jaar. Ook kun je bijvoorbeeld Toegepaste en Algemene Wiskunde volgen, deels in Nijmegen en deels in Eindhoven. Dit is een nieuw project, voortvloeiend uit een samenwerking tussen de TU Eindhoven en de KU Nijmegen. Maar kortom, wil je twee studies volgen, informeer naar de mogelijkheid om ze te combineren bij de studie-adviseur. Doe het nooit zelf op eigen houtje, de kans is dan groot dat het mislukt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Enne, twee studies kan. Je moet t idd niet op eigen houtje gaan doen, maar het is mogelijk, zelfs als het twee heel verschillende studies betreft. Zelf wil ik graag Culturele Antropologie en rechten gaan doen, en aangezien dit allebei vrij 'makkelijke' studies schijnen te zijn moet t wel kunnen. Denk ik. Hoop ik. Ik zie 't wel.
||
Citaat:
![]() Ik wil graag psychologie en pedagogische wetenschappen te doen. Het overlapt elkaar wel een beetje, dus het is een goede combinatie. Ik ga wel eerst de mogelijkheden bekijken natuurlijk, zal wel zwaar worden!
|||
Citaat:
Citaat:
Het is natuurlijk de vraag of er geen college's op hetzelfde tijdstip gegeven worden, maar verder denk ik dat het weinig problemen geeft. Mail anders eens een keer naar een van de studieadviseurs van Sociale Wetenschappen... Die kunnen je vast wel verder helpen! |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Culturele antropologie en rechten zijn vuur en water, dag en nacht, zwart en wit. Ik zou bij beide studies niet laten merken dat je ook die ander volgt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Dat is niet zo in het algemeen te zeggen, dat hangt helemaal van de instelling af. Over het algemeen heb je op een universiteit weinig verplichte colleges zodat je makkelijker kunt schuiven als je twee studies doet. Bij een HBO-opleiding zit je meer met verplichte aanwezigheid en dergelijke, zodat het moeilijker zal zijn er twee tegelijk te doen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
2 studies tegelijk? JulietteD | 8 | 10-05-2010 13:49 | |
Algemene schoolzaken |
2 studies op 2 verschillende universiteiten? Mus | 14 | 14-03-2005 10:11 | |
Algemene schoolzaken |