Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Om te beginnen, tijd is rechtlijnig. Een tijdstip is een punt op deze lijn, die bestaat uit een oneindig aantal punten. Verder gaat de tijd gewoon altijd vooruit. Als jij bijvoorbeeld een film ziet waarin scherven een glas vormen zal je ook zeggen dat deze uitgeruit is gespeeld. Omdat tijd altijd vooruit gaat lijkt mij dus teruggaan in de tijd onmogelijk (tenzij álles teruggaat). Vooruit mischien wel, maar dan moet je sneller dan het licht kunnen, die mij een asymptoot lijkt. Jij denkt dat die klok je kan bedriegen, maar als je een tijdspoze vastlegt op de het verschil in tijd tussen het begin en het einde van een lichtpuls in een bepaalde luchtledige ruimte, kan je de rest ook bepalen. Dát is dus eerder een referentiepunt dan de weergave van de klok. Overigens zou zo'n apparaat, indien het niet onderhevig is aan enige verval of weerstand ook gewoon even lang doen over elk rondje van de kleine wijzer.
|
tijd is iets waar mensen een defenitie aan hebben vastgeknoopt terwijl ze er nog niet helemaal uit zijn, en het al helamaal niet kunnen meten (je klok).
er zijn weer twee verschillende dingen met eenzelfde naam. je hebt tijd als iets dat alles omvat en waart alles in vastligt enzo, gewoon iets wat we niet snappen ongeveer. en je hebt tijd als een steuntje om ons leven wat ordelijker mee te maken.
|
Verwijderd
|
Tijd is eerder bedacht dan ontdenkt. Tijd is een niet te meten grootheid, dus hebben we er zelf maar iets voor bedacht.
We gebruiken tijd als een hulpmiddel voor de rest. Zonder tijd geen snelheid. Als ik ergens naar toe ga, bijvoorbeeld naar de andere kant van de kamer, ben ik daar niet meteen. Ik heb er een bepaalde tijd voor nodig om daar te komen. Als er geen tijd was, dan zou meteen hier zijn, en aan de andere kant van de kamer. Dan kon ik overal zijn op hetzelfde moment. |
![]() |
||
Citaat:
Met vriendelijke groeten, Henk Mul.
||
Citaat:
Lucy
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Columnwedstrijd] De mooiste tijd van mijn leven Verwijderd | 0 | 12-09-2006 12:09 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Meerdere tijd dimensies Diary of Dreams | 34 | 13-08-2005 22:26 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Voor als je tijd over hebt Not for Sale | 5 | 10-02-2003 17:41 | |
Definitie van de tijd LOGIC OR CHAOS | 19 | 09-11-2002 12:49 | |
ARTistiek |
[verhaal] Tijd TyZZel | 11 | 15-07-2002 18:44 | |
Bestaat tijd of is het slechts een illusie van ons brein? I Spirit | 8 | 13-03-2002 18:45 |