Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2003, 16:17
Günther
Günther is offline
waar kun je dat halen...

ik heb het nodig om het co2 gehalte in de lucht omhoog te krijgen hoe doe ik dat t efficientst?
Oud 28-09-2003, 17:29
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
black angel schreef op 28-09-2003 @ 17:17:
waar kun je dat halen...

ik heb het nodig om het co2 gehalte in de lucht omhoog te krijgen hoe doe ik dat t efficientst?
bij verbranding toch?
Oud 28-09-2003, 17:54
Günther
Günther is offline
Citaat:
JaJ schreef op 28-09-2003 @ 18:29:
bij verbranding toch?
geen idee, ik weet alleen dat het slecht is voor de mens (in slaap vallen en niet meer wakker worden ) en dat de plant het omzet naar zuurstof maja ik moet een manier vinden om het lichtjes te kunnen verspreiden in de lucht zodat het ietsjes (van 0.3% naar 1 of 2% ofzo) toeneemd.
Oud 28-09-2003, 19:10
Verwijderd
Ik denk dat je CO en CO2 door elkaar haalt, want CO2 is niet ongezond voor de mens, sterker nog we ademen het uit.
Als je CO2 wilt hebben kun je in een afgesloten ruimte een kaars aansteken en wachten tot die uitgaat, dan bevat de lucht onder die stolp een stuk of 15 procent CO2
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 19:21
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Jensk schreef op 28-09-2003 @ 20:10:
Ik denk dat je CO en CO2 door elkaar haalt, want CO2 is niet ongezond voor de mens, sterker nog we ademen het uit.
Als je CO2 wilt hebben kun je in een afgesloten ruimte een kaars aansteken en wachten tot die uitgaat, dan bevat de lucht onder die stolp een stuk of 15 procent CO2
zorgt een kaars niet voor een onvolledige verbanding? gele vlam was volgens mij onvolledig en een blauw(ruisende)vlam was een volledige verbranding waar CO2 bij vrijkomt
Oud 28-09-2003, 19:26
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
BBEM schreef op 28-09-2003 @ 20:21:
zorgt een kaars niet voor een onvolledige verbanding? gele vlam was volgens mij onvolledig en een blauw(ruisende)vlam was een volledige verbranding waar CO2 bij vrijkomt
Bij verbranding komt altijd co2 vrij, maakt neit uit of het nou volledig of onvolledig.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 21:12
Günther
Günther is offline
kan wel dat je co2 uitademd e.d. maar als je een CO2 (niet CO!) fles open laat staan, val je in slaap en als t te lang duurt ga je dood. tis best gevaarlijk. maar met die optie met de kaars moet ik niet hebben ik heb alleen co2 nodig, uit een gasfles o.i.d. maar waar en hoe...
Oud 28-09-2003, 21:46
Just Johan
Just Johan is offline
PW -> Exacte Vakken, is daar net iets beter op z'n plek.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 21:59
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 28-09-2003 @ 20:26:
Bij verbranding komt altijd co2 vrij, maakt neit uit of het nou volledig of onvolledig.
Als het zuurstofgehalte onder een bepaald niveau daalt (weet het exacte percentage niet) krijg je een onvolledige verbranding, en vormt zich CO i.p.v. CO2, en dus maakt dat weldegelijk uit voor het CO2 gehalte.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 22:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
black angel schreef op 28-09-2003 @ 22:12:
kan wel dat je co2 uitademd e.d. maar als je een CO2 (niet CO!) fles open laat staan, val je in slaap en als t te lang duurt ga je dood. tis best gevaarlijk. maar met die optie met de kaars moet ik niet hebben ik heb alleen co2 nodig, uit een gasfles o.i.d. maar waar en hoe...
Die kun je bij de blokker kopen, van die kleine doordrukflesjes die ze gebruiken in van die slagroomflessen en maak-je-eigen-frisdrank apparaten. Die dingen bevatten een paar gram CO2. Pas wel op als je dat ding zo doorsteekt trouwens, dat gaat vrij hard en bovendien wordt dat flesje in een korte tijd HEEL erg koud. Als je geen handschoenen aanhebt vriest 'ie waarschijnlijk aan je tengels vast.

CO2 is trouwens zwaarder dan lucht, en zakt naar de bodem. En in pure CO2 kun je absoluut niet ademen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 08:58
Günther
Günther is offline
Citaat:
Chimera schreef op 28-09-2003 @ 23:01:
Die kun je bij de blokker kopen, van die kleine doordrukflesjes die ze gebruiken in van die slagroomflessen en maak-je-eigen-frisdrank apparaten. Die dingen bevatten een paar gram CO2. Pas wel op als je dat ding zo doorsteekt trouwens, dat gaat vrij hard en bovendien wordt dat flesje in een korte tijd HEEL erg koud. Als je geen handschoenen aanhebt vriest 'ie waarschijnlijk aan je tengels vast.

CO2 is trouwens zwaarder dan lucht, en zakt naar de bodem. En in pure CO2 kun je absoluut niet ademen.
ow die dingen

die heb ik thuis voor mn paintball-gun handig, ik wist niet eens dat ik dat had....

iig thnx!! (ook voor de waarschuwing want ik had er niet bij nagedacht )
Oud 29-09-2003, 13:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
black angel schreef op 29-09-2003 @ 09:58:
iig thnx!! (ook voor de waarschuwing want ik had er niet bij nagedacht )
Je zou de eerste niet zijn die met m'n tengels aan zo'n CO2 patroon vast zou zitten
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 13:26
nofi
nofi is offline
Citaat:
black angel schreef op 28-09-2003 @ 22:12:
ehm, CO2 is absoluut niet giftig oid. Het probleem wat jij beschrijft is dat de CO2 het aanwezige zuurstof in de lucht weg drukt. in dat geval is er voor jou dus geen zuurstof om te ademen en zal je uiteindelijk stikken.
verder ontstaat CO2 bij een volledige verbranding van koolstof (C (s) + O2 (g) -> CO2 (g) ). en wat wil je eigenlijk gaan doen met die CO2 ? je kan er echt heel weinig mee. het reageert bijna niet en is zwaarder dan lucht. je kan hoogstens proberen of een plant er wat harder van gaat groeien, maar dat betwijfel ik.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 14:18
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
black angel schreef op 28-09-2003 @ 18:54:
geen idee, ik weet alleen dat het slecht is voor de mens (in slaap vallen en niet meer wakker worden )
dat CO-gas.

CO2 is wat mensen/dieren maken van O2

in wat voor volume moet je dat percentage verhogen? als je de atmosfeer bedoelt mag je 1000 vulkanan 100 jaar lang laten uitbarsten en dan geraak je er mss wel.
Oud 29-09-2003, 16:17
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Chimera schreef op 28-09-2003 @ 23:01:
vraag me uberhaupt af of je het ook uitgeademd krijgt...

Gele vlam is trouwens meestal de aanduiding voor CO-vorming inderdaad, aql komt de gele kleur van roetdeeltjes die niet koppelen aan O-deeltjes en duidt een gele vlamm dus eigenlijk op pure C.
Oud 29-09-2003, 19:40
Günther
Günther is offline
co2 wordt gewoon opgenomen door t lichaam zoals zuurstof, maar aangezien het zwaarder is dan lucht ga je er aan dood. maar dat is idd maar bij grote hoeveelheden (dus niet bij die kleine flesjes) maar bij en grote fles, die je open laat staan kan t absoluut wel.
Oud 30-09-2003, 12:49
damaetas
damaetas is offline
je kan ook de grond gaan omploegen, daarin zit ook veel co2 in opgeslagen.

ik snap nog steeds niet wat je moet doen hoor
Oud 02-10-2003, 12:49
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Pffffffffff, wat een hoop onzin reacties hier.

Citaat:
maja ik moet een manier vinden om het lichtjes te kunnen verspreiden in de lucht zodat het ietsjes (van 0.3% naar 1 of 2% ofzo) toeneemd.
En hoe denk je dat te gaan doen??? Een afgesloten ruimte is heel erg moeilijk te creeeren. Als je de deur van een kamer dichtdoet, dan zijn er nog steeds plaatsen waar er lucht kan circuleren. Als je iemand in slaap wil laten vallen door het verhogen van de CO2 concentratie dan zal je in heel de wereld de CO2 concentratie moeten verhogen en dat gaat echt niet lukken.

Citaat:
Ik denk dat je CO en CO2 door elkaar haalt, want CO2 is niet ongezond voor de mens, sterker nog we ademen het uit. Als je CO2 wilt hebben kun je in een afgesloten ruimte een kaars aansteken en wachten tot die uitgaat, dan bevat de lucht onder die stolp een stuk of 15 procent CO2
CO2 is wel ongezond voor de mens, waarom denk je dat we het uitademen, omdat het schadelijk voor ons is.
Het klopt inderdaad wel dat bij het branden van een kaars in een potje dat er best wel wat CO ontstaat, dit door onvolledige verbranding. CO is nog veel gevaarlijker dan CO2, dit komt omdat CO heel erg goed bind aan de rode bloedlichaampjes, zelfs zo goed dat er geen zuurstof meer word gebonden, zodoende kan je geen zuurstof meer opnemen en ga je dood.

Citaat:
Dat maakt dus wel uit, zie boven.

Citaat:
kan wel dat je co2 uitademd e.d. maar als je een CO2 (niet CO!) fles open laat staan, val je in slaap en als t te lang duurt ga je dood. tis best gevaarlijk.
Idd, eindelijk een verstandig iemand aan CO2 kan je heel goed doodgaan. CO is zoals vermeld ook dodelijk. (overigens ga je, als je pure zuurstof inademd ook dood!!)

Citaat:
Die kun je bij de blokker kopen, van die kleine doordrukflesjes die ze gebruiken in van die slagroomflessen en maak-je-eigen-frisdrank apparaten. Die dingen bevatten een paar gram CO2.
Dat voor frisdrank klopt wel, maar in slagroomflessen zit dus geen CO2, maar laggas!!!!!!!!!!!!!!!!

Citaat:
ehm, CO2 is absoluut niet giftig oid. Het probleem wat jij beschrijft is dat de CO2 het aanwezige zuurstof in de lucht weg drukt. in dat geval is er voor jou dus geen zuurstof om te ademen en zal je uiteindelijk stikken.
Nou ik geloof dat ik wel al had aangegeven dat t dodelijk is.

Verder zou ik zeggen luister ook naar damaetas, want ik zie het ook niet echt gebeuren dat je een grote ruimte vol krijgt met zo'n 1% CO2 en daarnaast speel je met levens.
Trouwens je krijgt de CO2 niet uit de grond geploegd, want het zit er in als HCO3-
Oud 02-10-2003, 14:45
Verwijderd
gooi bakpoeder en citroensap bij elkaar. Dan ontstaat er koolzuur... dat gas is CO2
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 15:29
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 02-10-2003 @ 13:49:
Pffffffffff, wat een hoop onzin reacties hier.

Verder zou ik zeggen luister ook naar damaetas, want ik zie het ook niet echt gebeuren dat je een grote ruimte vol krijgt met zo'n 1% CO2 (1) en daarnaast speel je met levens.
Trouwens je krijgt de CO2 niet uit de grond geploegd, want het zit er in als HCO3- (2)
(1) als ooit de hele atmosfeer vol CO2 zat moet het toch al 1 keer gelukt zijn
(2) tja, dat had ik eigenlijk die morgen in fysische geografie geleerd. het percentage van de holten in gewone bebouwde bodems dat uit lucht bestaat (dus een nietwaterverzadigde bodem) heeft een hogere hoeveelheid CO2 dan de 0.4% in de rest van de atmosfeer. het water in die holten zal door de oplosbaarheid van CO2 (niet echt oplosbaarheid, maar reactie tss water en dat gas) dus wel HCO3- bevatten, maar daar had ik het niet over.

maar nu weet ik nog steeds niet wat de topicstarter gaat uithalen?
Oud 02-10-2003, 18:55
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 02-10-2003 @ 13:49:
CO2 is wel ongezond voor de mens, waarom denk je dat we het uitademen, omdat het schadelijk voor ons is.
Het klopt inderdaad wel dat bij het branden van een kaars in een potje dat er best wel wat CO ontstaat, dit door onvolledige verbranding. CO is nog veel gevaarlijker dan CO2, dit komt omdat CO heel erg goed bind aan de rode bloedlichaampjes, zelfs zo goed dat er geen zuurstof meer word gebonden, zodoende kan je geen zuurstof meer opnemen en ga je dood.

We ademen het uit omdat we er niets aan hebben. Urine is ook niet per definitie giftig (je gaat er in ieder geval niet dood aan). CO2 heeft een zeer kleine kans om te binden aan hemoglobyne. Daardoor is het, mits het in normale hoveelheid aanwezig is in de lucht, ook totaal ongevaarlijk. Als er teveel CO2 aanwezig is in de lucht is het een ander verhaal, de kans dat het bindt wordt dan namelijk groter. Als de lucht naast CO2 ook CO bevat is dat echter een heel ander verhaal. CO lijkt qua configuratie namelijk veel meer op O[sub]2[]/sub] en bindt dus ook veel vaker aan een hemoglobynemolecuul. Daardoor is CO vele malen gevaarlijker dan CO2.

Natuurlijk ga je dood als je een fles fris boven je neus hangt, maar het is onzin te zeggen dat CO2 daarom gevaarlijk is. Alle stoffen waar je teveel mee geconfronteerd wordt zijn gevaarlijk.
Oud 04-10-2003, 13:13
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Tampert schreef op 02-10-2003 @ 19:55:
We ademen het uit omdat we er niets aan hebben. Urine is ook niet per definitie giftig (je gaat er in ieder geval niet dood aan). CO2 heeft een zeer kleine kans om te binden aan hemoglobyne. Daardoor is het, mits het in normale hoveelheid aanwezig is in de lucht, ook totaal ongevaarlijk. Als er teveel CO2 aanwezig is in de lucht is het een ander verhaal, de kans dat het bindt wordt dan namelijk groter. Als de lucht naast CO2 ook CO bevat is dat echter een heel ander verhaal. CO lijkt qua configuratie namelijk veel meer op O2 en bindt dus ook veel vaker aan een hemoglobynemolecuul. Daardoor is CO vele malen gevaarlijker dan CO2.

Natuurlijk ga je dood als je een fles fris boven je neus hangt, maar het is onzin te zeggen dat CO2 daarom gevaarlijk is. Alle stoffen waar je teveel mee geconfronteerd wordt zijn gevaarlijk.
In urine zit urea, wat best wel gevaarlijk is, maar zolang je er niet teveel van binnen krijgt ga je niet dood. Dat is bij alle stoffen zo. Je kan tenslotte ook van water dood gaan, maar goed.
Reageren

Regels voor berichten