Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat je CO en CO2 door elkaar haalt, want CO2 is niet ongezond voor de mens, sterker nog we ademen het uit.
Als je CO2 wilt hebben kun je in een afgesloten ruimte een kaars aansteken en wachten tot die uitgaat, dan bevat de lucht onder die stolp een stuk of 15 procent CO2 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
kan wel dat je co2 uitademd e.d. maar als je een CO2 (niet CO!) fles open laat staan, val je in slaap en als t te lang duurt ga je dood. tis best gevaarlijk. maar met die optie met de kaars moet ik niet hebben ik heb alleen co2 nodig, uit een gasfles o.i.d. maar waar en hoe...
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
CO2 is trouwens zwaarder dan lucht, en zakt naar de bodem. En in pure CO2 kun je absoluut niet ademen. |
![]() |
||
Citaat:
die heb ik thuis voor mn paintball-gun handig, ik wist niet eens dat ik dat had.... iig thnx!! (ook voor de waarschuwing want ik had er niet bij nagedacht ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
verder ontstaat CO2 bij een volledige verbranding van koolstof (C (s) + O2 (g) -> CO2 (g) ). en wat wil je eigenlijk gaan doen met die CO2 ? je kan er echt heel weinig mee. het reageert bijna niet en is zwaarder dan lucht. je kan hoogstens proberen of een plant er wat harder van gaat groeien, maar dat betwijfel ik. |
![]() |
||
Citaat:
CO2 is wat mensen/dieren maken van O2 in wat voor volume moet je dat percentage verhogen? als je de atmosfeer bedoelt mag je 1000 vulkanan 100 jaar lang laten uitbarsten en dan geraak je er mss wel.
||
Citaat:
Gele vlam is trouwens meestal de aanduiding voor CO-vorming inderdaad, aql komt de gele kleur van roetdeeltjes die niet koppelen aan O-deeltjes en duidt een gele vlamm dus eigenlijk op pure C.
|
co2 wordt gewoon opgenomen door t lichaam zoals zuurstof, maar aangezien het zwaarder is dan lucht ga je er aan dood. maar dat is idd maar bij grote hoeveelheden (dus niet bij die kleine flesjes) maar bij en grote fles, die je open laat staan kan t absoluut wel.
|||||||
Pffffffffff, wat een hoop onzin reacties hier.
Citaat:
Citaat:
Het klopt inderdaad wel dat bij het branden van een kaars in een potje dat er best wel wat CO ontstaat, dit door onvolledige verbranding. CO is nog veel gevaarlijker dan CO2, dit komt omdat CO heel erg goed bind aan de rode bloedlichaampjes, zelfs zo goed dat er geen zuurstof meer word gebonden, zodoende kan je geen zuurstof meer opnemen en ga je dood. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder zou ik zeggen luister ook naar damaetas, want ik zie het ook niet echt gebeuren dat je een grote ruimte vol krijgt met zo'n 1% CO2 en daarnaast speel je met levens. Trouwens je krijgt de CO2 niet uit de grond geploegd, want het zit er in als HCO3-
||
Citaat:
(2) tja, dat had ik eigenlijk die morgen in fysische geografie geleerd. het percentage van de holten in gewone bebouwde bodems dat uit lucht bestaat (dus een nietwaterverzadigde bodem) heeft een hogere hoeveelheid CO2 dan de 0.4% in de rest van de atmosfeer. het water in die holten zal door de oplosbaarheid van CO2 (niet echt oplosbaarheid, maar reactie tss water en dat gas) dus wel HCO3- bevatten, maar daar had ik het niet over. maar nu weet ik nog steeds niet wat de topicstarter gaat uithalen?
||
Citaat:
Natuurlijk ga je dood als je een fles fris boven je neus hangt, maar het is onzin te zeggen dat CO2 daarom gevaarlijk is. Alle stoffen waar je teveel mee geconfronteerd wordt zijn gevaarlijk.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Opslaan van CO2: Grote milieu ramp Verwijderd | 10 | 16-12-2008 15:53 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |