Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2003, 17:27
dragonrider
dragonrider is offline
Dit wil ik gaan bestellen:

ben ik nog iets vergeten of moet ik nog wat veranderen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2003, 18:09
Chimera
Chimera is offline
Ik zie dat je een mobo met SATA hebt, dan zou ik meteen een SATA schijf nemen. Betere airflow, en minder gekut met kabels.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 18:14
dragonrider
dragonrider is offline
ben niet heel erg thuis in al die namen, wat is SATA?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 18:20
ice-dive
ice-dive is offline
Als je bij 2 winkels koopt. Heb je dat niet het probleem, bijv. als er iets mis is met je videokaart, dat de ene winkel zegt dat het bijv. aan het moederbord ligt (dat je bij andere winkel hebt gekocht) en die winkel zegt weer dat het aan je videokaart ligt. Wat dan?
Oud 13-10-2003, 20:44
Verwijderd
nee dat probleem heb je niet want daar mogen ze niet eens naar vragen....
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 21:15
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dragonrider schreef op 13-10-2003 @ 19:14:
ben niet heel erg thuis in al die namen, wat is SATA?
Serial ATA. Nieuwe standaard voor harde schijven. I.p.v. die brede platte kabels heb je nu mooie dunne kabeltjes, beetje USB-achtig.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 22:15
Verwijderd
standaard hotplug. standaard raid mogelijkheden. zeer interresant. jammer dat ze de opvolger al klaar hebben
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 22:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
deadlock schreef op 13-10-2003 @ 23:15:
standaard hotplug. standaard raid mogelijkheden. zeer interresant. jammer dat ze de opvolger al klaar hebben
Hoezo? Is downward compatible, heb je echt geen last van. Net zoals als USB 1.2.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 22:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
SATA hebben de harddiskfabrikanten vééls te lang gewacht, nu staat SATA-II al voor de deur.

Maar op zich niet erg, want het is idd backwards compatible.
Oud 13-10-2003, 22:42
Verwijderd
dat backwards compatible moet ik nog zien dat zal volgens mij van hetzelfde niveau worden als Plug & Play(op ISA he).
sowieso mis je onnoemelijk veel functies op een SATA 1 interface vergeleken met SATA2
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 00:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Net zoals ATA/100 compatible is met ATA/66, is SATA/300 compatible met SATA/150. Seriëel is nou juist gekozen om goed op te kunnen schalen.

SATA/300 (SATA-II) heeft als enige feature meer het Tagged Command Queueing, een feature die van SCSI is ontleend, waardoor de I/O requests geordend worden op maximale efficientie, waardoor zo'n 25% winst geboekt kan worden. Dit is overigens ook met SATA/150 mogelijk, echter is het gebruik daarvan facultatief (optioneel) en niet verplicht zoals bij SATA/300.
Oud 14-10-2003, 08:29
iamcj
iamcj is offline
Geluidskaartje?

Iets wat brand?
Oud 14-10-2003, 15:50
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik zie dat je PC3200 geheugen gebruikt, maar daar heb je eigenlijk niets aan, neem gewoon PC2700 geheugen, zowel FSB als memoryclock lopen dan op 166MHz.
Oud 14-10-2003, 17:57
Orion16
Orion16 is offline
Een zwarte rounded floppy cable van 6 euro? Wat is er mis met een gewone voor bijna niks (ik neem aan dat je flat- en floppycables ook bij je mobo krijgt)
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 18:31
ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 14-10-2003 @ 18:57:
Een zwarte rounded floppy cable van 6 euro? Wat is er mis met een gewone voor bijna niks (ik neem aan dat je flat- en floppycables ook bij je mobo krijgt)
Hij is vast van plan z'n case te gaan modden ofzo
Oud 15-10-2003, 11:30
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 14-10-2003 @ 18:57:
Als ik kijk in mijn kast hoe daar de airflow geregeld is ben ik wel blij dat er rounded inzit.

Code:
---------------------
||                    |   
||                    |
|                     | 
|                    ||
|                    ||
----------------------
Daar waar dubbel gestreept is zitten de fans.

Komt nog een zooi voedingkabels bij. Als je dan de gewone flat neemt houdt die toch een stukje airflow tegen.
Oud 15-10-2003, 17:23
Orion16
Orion16 is offline
15 euro voor een diskettedrive.. w00t... Daar heb je bij mij 3 erg mooie, zeer weinig gebruikte voor.. je merkt geen verschil Floppydrives kosten 2e hands geen ruk en ze zijn lang niet altijd verkeerd. Mensen zoals Enlightenment verbannen hun floppydrives. Daar zou je ze van over kunnen kopen
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 18:03
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 15-10-2003 @ 18:23:
15 euro voor een diskettedrive.. w00t... Daar heb je bij mij 3 erg mooie, zeer weinig gebruikte voor.. je merkt geen verschil Floppydrives kosten 2e hands geen ruk en ze zijn lang niet altijd verkeerd. Mensen zoals Enlightenment verbannen hun floppydrives. Daar zou je ze van over kunnen kopen
Ieder normaaldenkend mens verbant diskettes...maar scholen zijn weer niet zo fanatiek met verbannen. Diskettes moeten verboden worden - lang leve de memorypennen. Sneller en minder kwetsbaar en je kunt er meer op kwijt. Ideaal.
Oud 15-10-2003, 18:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Oud 15-10-2003, 18:25
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
meyer3 schreef op 15-10-2003 @ 19:03:
Ieder normaaldenkend mens verbant diskettes...maar scholen zijn weer niet zo fanatiek met verbannen. Diskettes moeten verboden worden - lang leve de memorypennen. Sneller en minder kwetsbaar en je kunt er meer op kwijt. Ideaal.
O. Daar denk ik toch heel anders over, ik moet zeggen dat ik diskettes niet zo vaak meer gebruik als vroeger, maar wat dan als jij:

- Voor een verleidelijk meisje een 486 laptop moet installeren, wat je graag doet, maar die laptop heeft GEEN pcmcia sloten, geen cd-rom drive en waar dus helemaal niks op staat. Alleen een diskdrive.

- Sowieso iets van een PC wilt halen zonder USB poorten en zonder netwerkkaart.

- Je het zonde vind om 700kb op cd-rom te branden.

- Je geen toegang hebt tot de USB poorten op de PC op school omdat die kasten zo netjes in een meubel zijn ingebouwd of omdat de pc's zo oud zijn dat ze geen USB hebben. Goed, dan kan je al een heleboel niet meer. Vooral als daar bij komt dat de internetverbinding, ondanks die 2mbit nogwat, zo traag als poep is met veel users.

- Een diskette is sneller als Hotmail. Hotmail is altijd traag.

- Je verliest liever een diskette dan een dure 512mb memorypen. En een diskette leen je ook liever uit.

- Je geen breedband hebt of diegene waarnaar je iets moet versturen geen breedband heeft. Dan kan het voor hem/haar lang duren om iets wat op twee diskettes past te ontvangen.

- Je pc geen front USB heeft. Beetje onhandig om er iedere keer weer achter te kruipen. Vind ik!

- En als je eens nagaat hoeveel leerlingen per dag lopen te zeiken om diskettes bij mij (ik loop stage als systeembeheerder op een school)

- Veel scholen gebruiken nog Windows 98', hoe vet je memorypen ook is, je kan em niet gebruiken. Moet je daar weer drivers voor gaan installeren

- Als je het zonde vind om een één of andere util die misschien half werkt op cd-rom te branden en daarvan te booten. Wat je beter op diskette kunt zetten dan zoiets. En de meeste pc's kunnen niet van een USB-opslagmedium booten.

- Je aan 500 leerlingen iets moet geven voor thuisgebruik en waarvan je ZEKER weet dat ze het ook krijgen, dus niet via e-mail, het zou goed kunnen dat niet iedere leerling e-mail heeft of het om allerlei vage redenen niet krijgt. Je deelt liever 500 diskettes uit dan 500 memorypens

- Enzovoort. Ik gebruik mn diskettedrive niet iedere dag omdat ik thuis en op mn werk breedband heb en een mp3-speler die ik aan de USB poort kan hangen (gelukkig kan ik wél makkelijk bij de USB-poort) Maar om de diskette nou te verbannen? nee! Ik vind het juist krom als nieuwe pc's geen diskdrive hebben want er zijn natuurlijk ook mensen die er juist iedere dag mee werken en hun bestanden op diskette opslaan omdat ze het gewoon gewend zijn. En dan willen die gebruikertjes niks anders.

Laatst gewijzigd op 15-10-2003 om 18:27.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 18:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Deze discussie is echt al heel vaak gevoerd.

Op elk van de argumenten valt wel wat te verzinnen. Het loopt natuurlijk wel stuk als je hardware uit het stenen tijdperk gaat halen.
Oud 15-10-2003, 18:34
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 15-10-2003 @ 19:28:
Deze discussie is echt al heel vaak gevoerd.

Op elk van de argumenten valt wel wat te verzinnen. Het loopt natuurlijk wel stuk als je hardware uit het stenen tijdperk gaat halen.
Dat klopt, tuurlijk zijn memorypennen beter Maar als je na gaat denken dat niet iedereen de juiste voorzieningen daarvoor heeft, de méésten dus, ben je d'r wel op aangewezen. Vooral het onderwijs. Geen geld, helemaal nix, nada, ouwe computerrommel, Pentium 1. Juist Enlightenment, uit het stenen tijdperk. Of het nieuwste van 't nieuwste, ASUS barebone systeempjes met 15" TFT schermen, en dan wordt er Windows 98' op gezet... En als er dan nog maar 1,2gb van de 40gb gebruikt wordt aan harddiskruimte daar dan wil je wel ff een schijfje gaan ruilen

En zolang je je diskettes netjes bewaard gaat het best. Ik heb er zelden problemen mee, op mn werk wel, dan slingeren die diskettes op mn bureau, is wel n's frisdrank overheen gegaan, en als je geluk hebt doen die diskettes het dan nog maar goed is het niet, ook niet voor je memorypen. Hopelijk kunnen we het daar allemaal mee eens zijn.

Laatst gewijzigd op 15-10-2003 om 18:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten