Zoals jullie aan de titel zien heb ik een column geschreven. Het is mijn eerste column die ik hier, op dit forum, neer zet, dus ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden. Zelf weet ik niet wat ik er van moet denken
Column
Iedereen kent dat gevoel wel, ik ook, alleen ik kom nu even niet op het goede woord. Leuk begin voor een column dat zo interessant zou moeten worden. Althans, dat was de bedoeling. Het zou vast en zeker gelukt zijn als ik me niet zo loos had gevoeld. Loos is volgens mij geen officeel woord, maar wat ik er mee bedoel zijn alle woorden die op loos eindigen. Nutteloos, doelloos, rusteloos.
Ja, dat zijn misschien wel de goede woorden voor mijn gevoel. Ik voel me zenuwachtig, onrustig, al weet ik niet waarom. Ik zou eigenlijk lekker willen slapen, is het niet dat morgen mijn proefwerkweek begint. Eigenlijk zou ik dus nu in mijn Franse boek moeten staren, in plaats van rare stukjes schrijven die er juist over gaan dat ik moet leren.
Waarschijnlijk vraag je je af waar het heen gaat met deze column. Weet jij het? Weet ik het? Het antwoord is nee. Niemand weet waar het heen zal gaan met deze column, net zoals niemand weet waar het heen zal gaan met het leven, met de mensheid, met de wereld, met jezelf.
Wat zal er zijn na de dood? Kom je weer terug op aarde? Allemaal vragen waar we pas achter komen als het leven toch al geen zin meer heeft.
Misschien is dat wel de zin van het leven, te weten komen wat er is na de dood. Al denken sommige mensen het te weten, het blijven gokken.
Ik zelf weet niet wat er komen zal en eigenlijk denk ik er ook niet zoveel over na. Ik geloof niet in reïncarnatie, in God of in karma.
Maar vroeg of laat komen we er achter. En hopelijk duurt dat nog een tijdje.
In ieder geval zijn we weer één ding te weten gekomen, waar het heen gegaan is met deze column. Is alweer één vraag minder.