Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2005, 21:57
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Hallo iedereen!

Ik ben een meisje van 16 jaar en ik heb een (bes wel) lang verhaal te vertellen, willen jullie het allemaal snappen... Zo'n 2 jaar geleden ben ik begon met extreem te gaan lijnen. Ik at bijna nix meer, snoepte nooit. In de tijd waar ik dus eigenlijk borsten had moeten ontwikkelen, is er dus niets gekomen. Nu ben ik zo'n 2 maanden geleden met dit gelijn, ik zag dat ik er aan kapot ging, want ik woog veel te mager. Sinds twee maanden eet ik dus weer gewoon, zelfs veel op een dag (6 boterhammen en 's avonds koekjes, drop enz.) (en ik voel me er niet schuldig bij! ) Nu vraag ik me af, hoe lang zal het nu duren voordat ik borsten begin te ontwikkelen ( ben nu 16). Ik ben ook nog niet ongesteld btw... Ik hoop dat jullie er een beetje antwoord op kunnen geven, want ik eet nu echt goed en gezond (gelukkig zag ik het op tijd in dat het zo niet door kon gaan, *trots* )

-xxxx-
Inge
Oud 04-06-2005, 22:05
phink
phink is offline
Ff ten eerste; heel goed dat je weer normaal eet

Maar...ik denk dat het slim zou zijn om je toch ff te laten nakijken of je jezelf niet blijvend hebt beschadigd. Want ik wil je niet bang maken, maar de kans zit erin natuurlijk. Want 16 is volgens mij ook nogal laat om nog te gaan menstrueren voor de 1e keer...

Suc6!
Oud 04-06-2005, 22:10
MarMaar
MarMaar is offline
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het heel knap van je vind dat je je eetstoornis overwonnen hebt.

Maar ff over je vraag.
Wat ik altijd begrepen heb, is de grootte van je borsten genetisch bepaald. Het is natuurlijk wel zo dat mensen die wat "molliger" zijn, ook wat vollere borsten hebben.
Maar naar mijn idee is het niet zo dat je je borsten "eraan kan eten".
Aangezien je ook nogsteeds niet ongesteld bent kan het zijn dat je lichaam een achterstand heeft, dus er bestaat nog wel een kans dat er nog wat gaat groeien.
zeker weten doe je het natuurlijk nooit, dus het is altijd afwachten.

good luck!
Oud 04-06-2005, 22:42
Verwijderd
Citaat:
MarMaar schreef op 04-06-2005 @ 23:10 :
Het is natuurlijk wel zo dat mensen die wat "molliger" zijn, ook wat vollere borsten hebben.
je zegt dit alsof dit een vaststaand feit is en dat voind ik erg apart, ik ken namelijk zat meiden die echt dik zijn en toch cup a hebben.
Oud 05-06-2005, 02:24
Party_P
Party_P is offline
Citaat:
Hecatomb schreef op 04-06-2005 @ 23:42 :
je zegt dit alsof dit een vaststaand feit is en dat voind ik erg apart, ik ken namelijk zat meiden die echt dik zijn en toch cup a hebben.
cup a hoeft nog niet zoveel te zeggen. Iemand met A90 heeft bijvoorbeeld meer "borstinhoud" dan iemand die C70 heeft
Oud 05-06-2005, 07:57
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben nou wel een btje bang geworden, stel je voor dat ik mezelf echt kapot heb gemaakt Hoe lang duurt het eigenlijk om volgroeide borsten te ontwikkelen? 2 jaar ofzo?
Oud 05-06-2005, 08:07
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Omdat de cupmaat afhangt van de omvang onder je borsten. Hoe groter het verschil, hoe groter de cup. Op het moment dat je dik bent, heb je een grotere omvang en grotere borsten, terwijl het verschil klein is.

Vandaar. Denk ik.

Én borsten zijn een gedeelte vet, dat zal niet altijd mee spelen, maar vaak wel.

@ ts; het kan ook zijn dat je sowieso geen borsten zou krijgen voor je 16e. Ga het eens na in je familie, vaak ga je ongeveer gelijk.

Het duurt trouwens erg lang voordat een hormoonhuishouding in orde is na een periode van extreem lijnen. Dat is zeker niet met twee maanden op orde. Helaas misschien wel, zou wat frustratie schelen, met de gevolgen van dien

Ben je al ongesteld?
Oud 05-06-2005, 08:37
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 05-06-2005 @ 08:57 :
Hoe lang duurt het eigenlijk om volgroeide borsten te ontwikkelen? 2 jaar ofzo?
Gemiddeld ontwikkelen/ groeien borsten tot je 21ste.
Oud 05-06-2005, 08:37
Gothic
Gothic is offline
doordat je te weinig at, is je menstruatie gestopt of gewoon nog niet begonnen. Zodra je lichaam weer genoeg over heeft, word je vanzelf weer ongesteld.
Mijn borsten zijn nooit groter geworden dan A. Heb ook 2 jaar bijna niets gegeten. Was al wel ongesteld, maar dat is opgehouden toen.
Oud 05-06-2005, 14:05
annepanne
annepanne is offline
ja idd....als je nu weer goed eet heb, heb je de kans dat je ongesteldheid begint....het zal denk wel even duren...want je lichaam moet er natuurlijk weer aan wennen dat je weer zo veel eet....alles heeft dan ook een tijdje minder gewerkt!..

maar als het nou nog niet begint..kan je denk beter een een doker raadplegen

heel veel succes ermee!!!!

Oud 05-06-2005, 14:48
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Of andersom. Slank met cup E.
Oud 05-06-2005, 15:46
SilverBlue
SilverBlue is offline
Je hoeft je nog niet zo ongerust te maken met ongesteldheid.

Ik heb altijd goed gegeten alleen ik was ook laat met de ongesteldheid ik begon ook pas met me 16de

Je kunt mischien je moeder even vragen wanneer zij ongesteld is geworden.

Want mijn moeder was ook laat met alles.
Als dat het geval is gewoon rustig afwachten.

Voor de rest vind ik het erg knap dat je weer normaal eet gewoon een vast patroon aanhouden met eten dat helpt mischien ook wel.

Als je lichaam weer op rolletjes loopt (want het heeft een deuk opgelopen) komt alles meestal vanzelf wel weer goed.

Niet stressen gewoon afwachten
En anders als je er echt mee zit met je ouders en de dokter er over praten mischien dat die je hierbij kunnen helpen ?

Veel suc6

SilverBlue
Oud 05-06-2005, 18:30
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Ik ben ook al us ervoor naar de dokter geweest met mun moeder die zei als ik in juli nog niej ongesteld was geweest, ik zo'n hormonen voorgeschreven kreeg... gebeurde er dan nix zou er miss wat mis zijn met mun eierstokken ofzo (denk ik). Eerst maar eens rustig afwachten dan denk ik. Maar mijn vraag was nu eigenlijk: Hoe lang duurt het voordat mijn lichaam weer 'hersteld' is en hormonen gaat afscheiden die voor borstgroei zorgen? Thanx

Inge
Oud 05-06-2005, 22:53
Verwijderd
ik werd ook pas op mijn 16de ongesteld ( zit in familie blijkbaar)

volgens mij wel langer dan 6 maanden ofzo?
Oud 05-06-2005, 23:08
Mara
Mara is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 05-06-2005 @ 19:30 :
Ik ben ook al us ervoor naar de dokter geweest met mun moeder die zei als ik in juli nog niej ongesteld was geweest, ik zo'n hormonen voorgeschreven kreeg... gebeurde er dan nix zou er miss wat mis zijn met mun eierstokken ofzo (denk ik). Eerst maar eens rustig afwachten dan denk ik. Maar mijn vraag was nu eigenlijk: Hoe lang duurt het voordat mijn lichaam weer 'hersteld' is en hormonen gaat afscheiden die voor borstgroei zorgen? Thanx

Inge
Je lichaam moet eerst weer genoeg vet hebben. Een vrouw heeft namelijk vet nodig op haar lichaam, pas dan 'denkt' het lichaam dat het kinderen mag gaan krijgen. Als jij te weinig vet hebt, denkt je lichaam dat er hongersnood heerst. Je kan dan dus geen energie gaan verspillen aan kinderen baren, dus wordt je menstruatie stopgezet.

Wat is momenteel je lengte + gewicht? Hoeveel ben je aangekomen sinds je weer normaal bent gaan eten?
Oud 06-06-2005, 07:45
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Ik zet liever niet mijn recente gewicht op het internet, sorry maar dat wil ik gewoon liever niet. Ik ben wel - nu ik weer 'normaal' ben zo'n 3 kilo aangekomen het gaat de goede kant op! Maar hoe kan ik zorgen dat ik wat meer vet op mun lijf krijg, ik ben van natuur nl. al smal gebouwd... thanx

Inge
Oud 06-06-2005, 10:30
Skilly
Skilly is offline
Hoe je meer vet in je lijf krijg? Door elke dat patat te eten in die goedkope restaurants.

Maar ontopic: Je kan beter niet zoveel vettigheid eten maar gewoon gezond blijven eten. Voedingsmiddelen die veel vet bevatten maar toch gezond zijn. Ehm wat dacht je van pinda's?

Vindt het knap van jouw dat je optijd in zag dat wat je deed slecht voor je was (dat lijnen)
Oud 06-06-2005, 18:02
Mara
Mara is offline
Zou je je BMI dan kunnen plaatsen?

Gewicht / lengte (in meters) in 't kwadraat.

Bijv. 60kg, 1,70 meter:
60/1,70^2 = 20.8
Oud 07-06-2005, 00:03
***ailá***
***ailá*** is offline
Je kan je bmi ook berekenen op http://www.voedingscentrum.nl/body_m...body_mass.html
Oud 07-06-2005, 14:03
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Hallo, ik ben wel bereid om mijn BMI neer te zetten, dat is op dit moment: 16,7

Ik mijn periode dat ik extreem lijnde was het op het ergste: 15,7
Een flinke verbetering dus al
Oud 07-06-2005, 14:17
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 07-06-2005 @ 15:03 :
Hallo, ik ben wel bereid om mijn BMI neer te zetten, dat is op dit moment: 16,7

Ik mijn periode dat ik extreem lijnde was het op het ergste: 15,7
Een flinke verbetering dus al
Zeker een verbetering, maar je bent er nog lang niet. Ik denk dat het nog wel ff duurt voordat je lichaam genoeg over heeft om weer te gaan menstrueren... en al helemaal niet voor borstgroei. Borsten bestaan voor een groot gedeelte uit vet namelijk...

18 is het minimum bij volwassenen, eigenlijk 20 zelfs. Dus het zou goed kunnen dat je menstruatie pas terugkomt als je bmi 18 is en je dus wat aankomt...
Oud 07-06-2005, 16:32
perfectme
perfectme is offline
Je moet een bepaalde hoeveelheid vet hebben vooraleer de puberteit intreed ofzo.
Oud 07-06-2005, 17:56
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Oh dat wist ik niet, dat je een bepaald percentage vet moet hebben, lekker... ik zie nu alles somber. Enig idee hoe dat voelt, je nog als een 'kind' voelen als je hele vriendenkring en familie al 'volwassen' is? Vreselijk, ik vind het echt vreselijk...
Oud 07-06-2005, 18:03
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 07-06-2005 @ 18:56 :
Oh dat wist ik niet, dat je een bepaald percentage vet moet hebben, lekker... ik zie nu alles somber. Enig idee hoe dat voelt, je nog als een 'kind' voelen als je hele vriendenkring en familie al 'volwassen' is? Vreselijk, ik vind het echt vreselijk...
bij sommige meisjes blijven de borsten klein... acceptatie is het enige, of naar de plastisch chirurg.
Oud 08-06-2005, 17:45
annetjuh
annetjuh is offline
voor dat ongesteldheid moet je mee naar de dokter
maar borsten zijn alleen maar vet, dus als je wat aan komt komen die borsten vanzelf.
en helaas niet alle meisjes krijgen cup D
Oud 08-06-2005, 18:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 08-06-2005 @ 18:45 :

maar borsten zijn alleen maar vet
Dat is niet waar.
Oud 13-06-2007, 17:41
RianVlindertje
RianVlindertje is offline
Hey,

Ik wou even melden dat ik op me 14/15/16 anorexia heb gehad ik heb hele tijd op het randje gezeten en vind het zelfs nu nog moeilijk bij anderen te eten. Ik had altijd cup B en dacht ook dat het niet meer door het lijnen zou gaan groeien ik heb een hele tijd 43 gewogen ik ben nu 19 en boven boven wonder afgelopen jaar ben ik in 1x naar cup D gegaan! Ik weeg nu ook 54 10 kilo meer! Maar Ik denk dat het toch wel gaat groeien als je weer op gewicht bent het is genetisch dus vroeg of laat komt het er toch wel. Het enige wat ik nu wil is dat het weer stopt wand zo dun en van die dikke tieten erop vind ik niks schatigs meer aan! Maar ze groeien wel weer, wat ik ook altijd wou weten.. Zelf slik ik alleen de pil aan hormonen mijn menstruatie was in die tijd ook weg.

Groetjes Rianne als je vragen hebt stel ze maar in het forum ik kijk nog wel een keertje!
Oud 13-06-2007, 22:49
Verwijderd
Citaat:
RianVlindertje schreef op 13-06-2007 @ 18:41 :
Hey,

Ik wou even melden dat ik op me 14/15/16 anorexia heb gehad ik heb hele tijd op het randje gezeten en vind het zelfs nu nog moeilijk bij anderen te eten. Ik had altijd cup B en dacht ook dat het niet meer door het lijnen zou gaan groeien ik heb een hele tijd 43 gewogen ik ben nu 19 en boven boven wonder afgelopen jaar ben ik in 1x naar cup D gegaan! Ik weeg nu ook 54 10 kilo meer! Maar Ik denk dat het toch wel gaat groeien als je weer op gewicht bent het is genetisch dus vroeg of laat komt het er toch wel. Het enige wat ik nu wil is dat het weer stopt wand zo dun en van die dikke tieten erop vind ik niks schatigs meer aan! Maar ze groeien wel weer, wat ik ook altijd wou weten.. Zelf slik ik alleen de pil aan hormonen mijn menstruatie was in die tijd ook weg.

Groetjes Rianne als je vragen hebt stel ze maar in het forum ik kijk nog wel een keertje!
2 jaar
Oud 13-06-2007, 22:52
RianVlindertje
RianVlindertje is offline
Ik heb een hele tijd op het randje gehangen ik wist wat er kon gebeuren en vond dat ik verstandig bezig was, ik viel alleen af en toe flauw gaf niet over of iets. Gewoon gewicht zo laag mogenlijk houden en het als kracht gebruiken ik voelde me er door sterk. Het was iets waar ik heel goed in was, ik deed altijd met vriendinnen mee die ook wouden dieeten was soort van voorbeeld. Gaf hou vast maar het gewicht wat ik had was niet gezond en dat vond ik van toen van wel.
Oud 14-06-2007, 09:35
Nuck
Nuck is offline
Even een aanvulling:

De reden dat je (genoeg) vetweefsel nodig hebt om te gaan menstrueren (en borstgroei te krijgen) is dat in vet androgenen worden omgezet in oestrogenen (=geslachtshormoon). Zonder vet heb je dus te weinig oestrogenen om de menstruatie op gang te kunnen houden/krijgen.
Oud 14-06-2007, 22:11
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Huh hoe kan het dat dit topic opeens geupt word? Niet door mij in ieder geval
Oud 15-06-2007, 09:47
Missy
Missy is offline
Nu zijn we natuurlijk wel allemaal benieuwd hoe het afgelopen is?
Voordat een FB er een slotje op gooit.
Oud 15-06-2007, 09:47
Tiño
Tiño is offline
nu zijn we natuurlijk wel heel erg benieuwd met zn allen hoe het met je gezondheid gaat.
Oud 15-06-2007, 13:05
gurl19
gurl19 is offline
ben eigenlijk ook wel benieuwd
Oud 15-06-2007, 13:39
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Hm, nou goed dan

Um, met eten gaat het goed! Mijn bmi is nu weer zoals het hoort te zijn: ik heb het niet uitgerekend, maar ik weet dat het goed zit.

Met mijn borsten gaat het wel: ze zijn wel iets gegroeid, maar ik heb nog steeds een AA/A- cup. Ik heb er echter wel mee leren leven, wat ik heel goed van mezelf vind! Ik had er echt moeite mee, maar met de goede bh's ziet het al veel beter uit

Toch heb ik nog steeds soms moeite ermee.. Als ik naar mezelf kijk ben ik de ene keer blij met alles, maar de minuut erna vind ik mezelf een dik zwijn. Zeker nu een super slanke vriendin tegen de anorectische kant op gaat, komen de "oude" gedachtes vaak weer boven. Ik kan me echter "bedwingen" tot geen snoep eten. Maaltijden ga ik echt niet meer overslaan. Ik eet liever 2 boterhammen meer dan dat ik een pak koekjes leegvreet om 23h 's nachts.

Als ik dit verhaaltje nu zo lees, vind k mezelf echt vooruit gegaan Als ik foto's van mezelf zie ik in die tijd, walg ik ook van mezelf, maar dan van hoe ik toen uitzag. Uitpuilende ogen, jukbeenderen, benen die zo dun waren als stokjes, ik werd niet meer ongesteld en over die borsten nog niet eens meer te beginnen

Naja, dit was mijn verhaal
doei
Oud 15-06-2007, 13:57
Bloem
Bloem is offline
Oh ja, slotje dus. Fijn dat het nu goed met je gaat
Topic gesloten

Regels voor berichten