Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2003, 10:47
morango
morango is offline
mijn moeder heeft gisteren dus zo'n broodbakmachine gekocht, en ik vroeg me af of iemand er hier ook zo'n ding heeft, en of het wat is!

welke broden zijn lekker om erin te maken enz!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2003, 10:52
Verwijderd
Mijn ouders hebben er een. Ga alsjeblieft je ouders smeken om, als ze gedroogde gist gebruiken, daar anderhalf zakje van te gebruiken bij een 9pondsbrood en niet 1 zakje, want mijne gebruiken altijd maar 1 zakje en dan krijg je echt nauwelijks eetbaar dicht brood.

Wat er wel echt lekker in is: italiaans brood, je kunt pakken broodmix daarvoor gewoon in de supermarkt gebruiken. En dan wat olijfolie erbij in doen, en eventueel extra kruiden. Mmmm
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 10:58
Qamra
Qamra is offline
Zelf gemaakt brood! Ow zalig! Je wilt nooit meer anders, geloof me

Wij eten al 2,5 jaar zelfgemaakt brood en we hebben inmiddels al 2 machines staan.

Experimenteren is the key-word!
Oud 05-11-2003, 11:01
Verwijderd
Experimenteren én genoeg gist gebruiken.

(heb hele eigenwijze vader, die weigert om anderhalf zakje te gebruiken omdat hij dan dat halve zakje weer dicht moet vouwen en er een klemmetje op zetten, dat vindt hij te veel werk)
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 13:13
funkypunk
funkypunk is offline
wij hebben er ook 1!!! en ik ben de broodbak miep
zo heerlijk, elke ochtend vers brood. tips; oefenen en goed doorlezen welke volgorde... ik ben zelf ook nog aan het experimenten, maar er is dus een site met 1000'en tips
http://groups.yahoo.com/group/BBL2

succes!
Oud 05-11-2003, 13:26
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 05-11-2003 @ 12:01:

(heb hele eigenwijze vader, die weigert om anderhalf zakje te gebruiken omdat hij dan dat halve zakje weer dicht moet vouwen en er een klemmetje op zetten, dat vindt hij te veel werk)
Ung, dat is wel héél erg eigenwijs!

En bij die BBL2 zit mijn moeder ook, maar ik ga lekker niet zeggen wie het is
Oud 05-11-2003, 15:24
Thomas
Thomas is offline
Hmm, dat wil ik ook.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 18:35
Verwijderd
Yupz, ook wij hebben zo'n brood bak ding. Mijn moeder heeft dit gekocht omdat het brood in Italie erg droog en duur is(ze eten daar altijd harde uitgedroogde broodjes volgens mij). Het is wel lekker om dat 4 weken te eten. Maar thuis gebruiken we dat eigenlijk nooit.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 22:10
marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 05-11-2003 @ 12:01:

misschien kun je voorstellen voortaan 2 broden tegelijk te maken..
Oud 06-11-2003, 09:28
Envy
Envy is offline
Citaat:
Wawl schreef op 05-11-2003 @ 16:24:
Hmm, dat wil ik ook.
Oud 06-11-2003, 09:32
Verwijderd
Citaat:
meriekuh schreef op 05-11-2003 @ 23:10:
misschien kun je voorstellen voortaan 2 broden tegelijk te maken..
Moet je ook twee broodbakmachines hebben. (Anders kan het alleen maar achter elkaar en dat moet dat zakje eigenlijk nog steeds even dicht. )

Mijn ouders hebben er één. Gekocht toen ik geen gluten meer mocht, zodat we zelf glutenvrij brood konden maken. Ik vind brood met rozijnen altijd erg lekker, vooral als het nog warm is. Maar idd experimenteren, je kunt er ook noten en/of zaden door heen doen enz.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 09:36
Ketjing
Ketjing is offline
is het zo een RTL shop brood bak machine?
Oud 06-11-2003, 11:44
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik kan best goed brood maken met de hand. Maar het kost zoooveel tijd en werk.. Maar het is leuk als je 't goed kan laten rijzen met normaal bloem (wat niet amerikaans patent is, dus niet gebleekt en ook niet met extra gluten)..

En ja, moet ook eens aan een panasonic broodbakmachine.
Oud 06-11-2003, 13:38
Miracle
Miracle is offline
M'n moeder heeft er één (of eigenlijk twee). Ik vind ciabata brood wel heel erg lekker en een paar andere soorten ook wel.

Alleen het gewone bruin brood is echt niet te eten!

Tip: In Duitsland zijn veel meer soorten broodmixen te koop, en ook goedkoper oid. Je moet echt uitkijken met prijzen want bij de AH is het bijv heel duur (bepaalde mixen dan hé)
Oud 06-11-2003, 13:46
thunder110
thunder110 is offline
Wij hebben ook zo'n broodbakmachine thuis, maar niks kan natuurlijk tippen aan brood dat net uit de oven komt van de bakker.
Oud 06-11-2003, 14:48
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dreen schreef op 06-11-2003 @ 14:38:
Tip: In Duitsland zijn veel meer soorten broodmixen te koop, en ook goedkoper oid. Je moet echt uitkijken met prijzen want bij de AH is het bijv heel duur (bepaalde mixen dan hé)
Wat nou mixen? Je gaat naar een molen en je koopt daar je meel, zoveel goedkoper en voor elk brood is wel een recept te vinden!

En dat over bakkersbrood; IK vind het een en al lucht en water. Smaakt nergens naar en is zo taai als hondeleer. Nee geef mij maar eigengebakken vers brood of zelfgemaakte pizzabodems.
Oud 06-11-2003, 15:12
Miracle
Miracle is offline
Je kunt ook speciale italiaanse ciabatta brood mixen kopen, daar hoef je zelf nog maar heel weinig aan te doen. Dat is wel lekker handig, maar ook erg duur.

Sommige mensen vinden het gewoon handiger om het kant en klaar te kopen. Hier zit btw geen molen in de buurt.
Oud 06-11-2003, 15:43
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dreen schreef op 06-11-2003 @ 16:12:
Sommige mensen vinden het gewoon handiger om het kant en klaar te kopen. Hier zit btw geen molen in de buurt.
Wij reizen ook een halfuur, misschien langer, met de auto om meel te halen.. Tsja..
Oud 06-11-2003, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Ketjing schreef op 06-11-2003 @ 10:36:
yup
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 16:28
Ketjing
Ketjing is offline
damn, dat er mensen zijn die dat ding kopen.
]
Geef mij maar brood van supermarkt/bakker, net zo handig
Oud 07-11-2003, 11:04
marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 06-11-2003 @ 17:28:
]
het gaat niet alleen over handig maar ook over lekker.
en dan verdient zelfgebakken net-uit-de-oven/broodbakmachine-brood toch echt wel mijn voorkeur!!
Oud 07-11-2003, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Ketjing schreef op 06-11-2003 @ 10:36:
Bij ons niet, gewoon van de Blokker oid.

Je kunt er ook gewoon bloem dat je bij de supermarkt kunt kopen + de overige ingrediënten ingooien, daar is niet per se een molen in de buurt voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 13:48
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
meriekuh schreef op 07-11-2003 @ 12:04:
het gaat niet alleen over handig maar ook over lekker.
en dan verdient zelfgebakken net-uit-de-oven/broodbakmachine-brood toch echt wel mijn voorkeur!!
ik eet me brood zo snel op dat ik het verschil toch niet proef
Oud 07-11-2003, 14:01
vixen
vixen is offline
Mijn moeder heeft ook zo'n ding. Ranzig brood dat ze maakt...ik eet het niet.
Oud 07-11-2003, 15:06
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Qamra schreef op 06-11-2003 @ 16:43:
Wij reizen ook een halfuur, misschien langer, met de auto om meel te halen.. Tsja..
Har har har har..

5 minuten lopen!
Die vijf molens hier zijn allemaal in werkende staat, en in eentje wordt het (biologische) graan gemalen. En ze verkopen ook gist, en andere benodigdheden..
Oud 07-11-2003, 15:08
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-11-2003 @ 12:07:
Je kunt er ook gewoon bloem dat je bij de supermarkt kunt kopen + de overige ingrediënten ingooien, daar is niet per se een molen in de buurt voor nodig.
Ja dat kan.
Maar gist en bloem uit de supermarkt is nou niet echt van goede kwaliteit (understatement). Allemaal van dat patentbloem, 't rijst wel makkelijk, maar 't is ook niet echt lekker.. En met ongebleekte bloem kan je ook vrij makkelijk een donkere roux maken. En biologisch.
Oud 07-11-2003, 15:09
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 06-11-2003 @ 17:28:
Heb je enig idee waarom 'normaal' brood zo onwijs stinkt? Dat komt vanwege het broodverbetermiddel. Enig idee wat dat broodverbetermiddel is?
Oud 07-11-2003, 17:13
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 07-11-2003 @ 16:09:
Heb je enig idee waarom 'normaal' brood zo onwijs stinkt? Dat komt vanwege het broodverbetermiddel. Enig idee wat dat broodverbetermiddel is?
Nou vertel, ben best benieuwd hoe de "gewone" consument over bepaalde dingen denken..

En "onze" molen is ook biologisch en heeft een heel lief buitenlands vrouwtje
Oud 07-11-2003, 19:31
Verwijderd
*wil er ook een*

Lijkt me echt heel erg lekker... Maar we hebben er geen ruimte voor. Gelukkig is vers brood uit de oven ook lekker
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 19:33
Chayra-Ley
Chayra-Ley is offline
wij hebben ook een broodmachine, en dat brood is indd de beste.. het enige probleem is dat ik mij een jaar of drie geleden heb laten verleiden tot het assisteren van m'n moeder tijdens het brood maken..

sindsdien mag ik dat dus doen

maar goed, het is toch lekker
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 19:38
Whaxx
Whaxx is offline
Waar ken je die dingen kopen en wat kost dat?
Oud 08-11-2003, 01:06
funkypunk
funkypunk is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-11-2003 @ 20:31:
*wil er ook een*

Lijkt me echt heel erg lekker... Maar we hebben er geen ruimte voor. Gelukkig is vers brood uit de oven ook lekker
uhm, die dingen zijn dus echt niet groot en ook goedkoop als je niet te veel wensen hebt (35 euri)
Oud 08-11-2003, 18:08
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik krijg er een voor mijn verjaardag, het enige brood wat ik momenteel lust is zelfgebakken brood, en ik eet als een beer dus kan moeilijk elke dag een brood gaan bakken.
Oud 08-11-2003, 19:19
Verwijderd
Mijn nichtje heb het . Die maakt weleens brood voor ons . Brood met pesto is lekker . Of brood met zongedroogde tomaten
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 19:00
funkypunk
funkypunk is offline
Citaat:
testout.com schreef op 08-11-2003 @ 20:19:
Mijn nichtje heb het . Die maakt weleens brood voor ons . Brood met pesto is lekker . Of brood met zongedroogde tomaten
klopt!!!!!tomaatjes...

wie heeft er trouwens verstand van die soezie, want daarmee lukt het nu steeds niet
Oud 09-11-2003, 19:54
Balance
Balance is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 07-11-2003 @ 16:09:
Stinkt normaal brood dan

Ik vind echt niks lekkerder dan brood van de supermarkt
Heb vaak zat zelfgemaakt brood op en ook diverse soorten van de bakker enz. maar ik blijf echt bij het bruine brood van de supermarkt
Oud 14-11-2003, 19:23
Denise84
Denise84 is offline
Hebben wij ook, maar gebruiken het niet meer.
Het bakt kleine broden en daardoor vrij zwaar. Wit is niet lekker om in te bakken want smaakt naar gist, vind ik.
Oud 14-11-2003, 19:55
la_bella
la_bella is offline
wij hebben een broodmachine! je moet dat 9-granenbrood es proberen, ok het ziet grijsachtig maar het is superlekker!
Oud 16-11-2003, 19:31
Blubje
Blubje is offline
is dat helemaal hip ofzo op dit moment? want ik zie echt overal broodmachines in krantjes en winkels staan en iedereen koopt er ineens een.
maar nee, wij hebben er geen, dus kan je verder geen tips geven
Oud 17-11-2003, 10:16
Charisma
Charisma is offline
die machines zijn toch maar heel klein Kan je net zo goed de oven geruiken. Misschien niet zo hypermodern of hip maar wel lekker voor het hele gezin enzo. Kan je ook vormpjes maken
Oud 17-11-2003, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Charisma schreef op 17-11-2003 @ 11:16:
die machines zijn toch maar heel klein Kan je net zo goed de oven geruiken. Misschien niet zo hypermodern of hip maar wel lekker voor het hele gezin enzo. Kan je ook vormpjes maken
Ligt er aan wat voor machine je koopt, je hebt kleine, maar je hebt ook grotere. En zo'n kleine neemt idd niet echt veel plaats in...dat kan zo wat in ieder huis wel, desnoods zet je hem onder je bed douche ofzo.

Met gewoon bloem is het volgens mij prima te doen, zo slecht is dat bloem niet, voor zo ver ik weet. Ik bakte alleen altijd met rijstebloem, sojabloem, enz., omdat ik geen gluten mocht.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 14:52
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
linda85 schreef op 09-11-2003 @ 20:54:
Stinkt normaal brood dan
Ja, maar dan moet je ook eens ruiken met je neus in plaats van met je breezer flesje.
Oud 18-11-2003, 15:01
sicilion
sicilion is offline
ga naar de bijenkorf!!!

daar hebben ze vet lekkere broodmixen: kaas en ui, tomaat/peste enz enz en die zijn echt hemelslekker!
Oud 18-11-2003, 20:58
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Charisma schreef op 17-11-2003 @ 11:16:
Het grote voordeel er van is dat je alleen maar de ingredienten der in hoeft te doen, dan zet je de timer op bijv. morgenochtend om 7 uur, en dan heb je om 7 uur 's ochtends een lekker vers brood. En bij een oven moet je zelf ook kneden enz.

Wij hebben er dus ook een. (Volgens de consumentengids was die van ons het best ) Geen idee welke broden m'n moeder altijd maakt of laat maken.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 17-11-2003 @ 15:52:
Ja, maar dan moet je ook eens ruiken met je neus in plaats van met je breezer flesje.

Ik vind normaal brood ook niet stinken, iig niet zolang het niet over datum is.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Alexanchez schreef op 18-11-2003 @ 21:58:
En bij een oven moet je zelf ook kneden enz.
Er bestaan tegenwoordig mixers.

Citaat:
(Volgens de consumentengids was die van ons het best )
Zijn ze bij jullie thuis geweest om hem te testen?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 21:21
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-11-2003 @ 22:03:
Ik vind normaal brood ook niet stinken, iig niet zolang het niet over datum is.
Vergelijk eens goed zelfgemaakt brood met brood wat je in de supermarkt koopt.. Supermarktbrood heeft zo'n muffige geur eraan hangen. Bij sommige broden is het echt erg.
Oud 19-11-2003, 00:54
Charisma
Charisma is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 18-11-2003 @ 21:58:
Het grote voordeel er van is dat je alleen maar de ingredienten der in hoeft te doen, dan zet je de timer op bijv. morgenochtend om 7 uur, en dan heb je om 7 uur 's ochtends een lekker vers brood. En bij een oven moet je zelf ook kneden enz.

Wij hebben er dus ook een. (Volgens de consumentengids was die van ons het best ) Geen idee welke broden m'n moeder altijd maakt of laat maken.
Sow...dat is pas een makkie . Dus je doet bijvoorbeeld om 18:00 de ingredienten erin (water, bloem enz) En morgen word je wakker en een compleet vers brood ? Hmm, maar bederven die ingredienten dan niet?
Oud 19-11-2003, 10:19
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Charisma schreef op 19-11-2003 @ 01:54:
Hmm, maar bederven die ingredienten dan niet?
Denk eens na, wat zit er in brood?

Bloem, water, suiker, zout, gist en boter.
Bederven deze dingen in 10 uur?
Oud 19-11-2003, 17:23
bumblebee
bumblebee is offline
Hmmmm..wij hebben dr ook 1, dat brood is echt zooo super lekker brood met italiaanse kruiden, of ehm.. meergranenbrood.. mjam. als het dan nog warm is, is het zonder beleg gewoon lekker! Of met een beetje roomboter er op ofzo..
Reageren

Regels voor berichten