Advertentie | |
|
![]() |
|
Heh, ik heb deels hetzelfde. Ik denk ook aan die tijd als een mooie periode, maar ik hoef niet zo nodig terug. Ken je het boek "coming up for air" van george orwell ? hij gaat terug naar zijn geboorteplaats enzo, is wel een mooi boek
![]() ![]() Iig zijn een aantal dingen die je opnoemt niet verplicht, maar daar kun je zelf voor kiezen; (afvragen of ze wel echte vrienden zijn e.d., volgieten met drank en dansen in een disco). Als je meteen je huiswerk maakt na school, dan kun je je huiswerk eigenlijk bij de schooluren plakken en lijkt het ook net alsof je geen huiswerk meer hebt. Dit vergt wel enige discipline ![]() |
![]() |
|
Aan geleefd worden kan je zelf iets doen.
Maar o wat herken ik het. Hoewel ik toen ook m'n (kleine) zorgjes had. Maar je kan beter vooruit kijken dan achterom. Aan dat laatste heb je niks. Kan je toch niet veranderen.
|
veel dingen die je noemt kan je zelf veranderen:
- ga gerust een keer om 21.00 naar bed op zaterdagavond. Laat anderen niet voor jou bepalen dat je zogenaamd uit moet gaan. Niks moet. - ga weer eens dingen doen die je leuk vindt. Paardrijden of iets anders. Bedenk je welke dingen je allemaal bereikt hebt en wees daar trots op. - negeer mensen die vinden dat jij een vriendje moet hebben. Vertel hen dat je gewoon lekker vrij wil zijn en geen zin hebt in dat geouwehoer over vriendjes. Probeer de positieve kanten van dingen in te zien en niet alleen de negatieve kanten. Ouder worden heeft ook zo z'n voordelen ![]() En vooral: luister naar jezelf en niet alleen maar naar anderen!
|
Een mooi stukje joh. Ik denk elke dag wat daar staat. Ik zou zo graag alles terug draaien, gezellig weer bij me ouders op de bank naar savonds laat tour of duty kijken, terwijl ik eigenlijk op bed hoor te liggen. Dat me vader me weer zijn prinsesje noemt. Dat ik zenuwachtig ben de dag voor me verjaardag en weet dat wanneer ik de volgende dag beneden kom alles weer is volgehangen met versieringen. Knikkeren op het schoolplein. Geen zorgen.
Het enigste waar ik nu aan kan denken is dat ik al 19 jaar ben en dat over een tijdje mijn ouders dood gaan. Het is alsof ik in een vervroegde midlife crisis zit. Mijn toekomst maakt me bang, alles wat ik doe begin ik over te twijfelen. Morgen ga ik mijn school stop zetten en dan heb ik helemaal niks meer.
|
Verwijderd
|
maar weetje...je kunt nog steeds paardrijden hoor. en over hindernissen heen jumpen en trots daar op zijn...doe ik ook nog...haha.. heb laatst met mn 1.40 m kleine pony over een hindernis van 90 cm gesprongen (ja ja..ik ben nou eenmaal geen held die 1.50 springt, maar vond het toch wel goed van ons tweetjes hehe)
kuzzzzz kunamosity |
![]() |
|
Ik denk dat bijna iedereen dit gevoel wel eens of vaak heeft. Het is ook zo dat als je opgroeit, hoe ouder je wordt, hoe meer je 'geleefd wordt'. Er is eigenlijk geen manier om uit die cirkel te ontsnappen. Het enige wat je wel kunt doen is in jezelf blijven geloven. Geen vriendje? Geen punt. Echt niet iedereen vindt dat je een vriendje moet hebben als je 17 bent. Ook al zou dat wel zo zijn, jij vindt dat je dat niet nodig hebt, dus heb je het ook niet nodig. Punt.
En kinds zijn kan heus af en toe nog wel! Het gaat vooral om de afkeuring van anderen die op dat moment optreedt. Doe het daarom op de goede momenten. En waarom zou jij niet meer lekker met je pony kunnen springen? Blijf gewoon plezier houden in de dingen die je nu doet. Er zijn heus wel dingen die je nu doet die bij je opgroeien horen waar je wel plezier in hebt. Denk daaraan, dan kom je er wel weer bovenop! |
![]() |
||
Citaat:
Ook vind ik dit heel leuk geschreven. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Nogmaals bedankt voor alle leuke reacties! Het heeft idd ook z'n voordelen ouder te zijn... ach ja.
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb dat ook vaak gehad vroeger.....zelfs toen ik 11 was verlangde ik terug naar toen ik 3 ofzo was
![]() Was afgelopen weekend met mijn vriend in een speeltuin....zucht...wou dat ik het weer kon beleven als een kind...kunnen en mogen spelen, opgaan in je eigen fantasiespel en alles mooi vinden. Domweg gelukkig zijn...tegenwoordig ben ik nooit meer echt gelukkig en dat mis ik af en toe zo... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Herken het wel ja, maar heb ooit eens besloten dat als ik naar die dingen verlang, ik er gewoon voor zorg dat ik ze kan doen/meemaken/voelen ook. Ik laat een leeftijd me echt niet weerhouden van de manier waarop ik eigenlijk wil leven. Tuurlijk, je kan niet helemaal terug naar een onbezorgde kindertijd, maar JIJ leeft je eigen leven en kan dus kiezen hoe je die indeelt (dus ook of je wel of niet geleefd wil worden) en wat je zoal in dat leventje van je wil doen.
Misschien een idee? ![]()
||
Ik herken het wel... Bijna iedereen wel denk ik.
Maar wat al eerder gezegd is, alles heeft zo z'n voor- en nadelen. Sommige dingen zijn nou eenmaal niet terug te draaien, (net zoals de puberteit bijv), weer een reden om echt te leven, zodat je later niet met spijt hoeft terug te kijken.. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
volgens mij wel. op dat moment wel.. mensen denken altijd dat kleine kinderen altijd maar gelukkig zijn maar dat is alles behalve waar, want wat iemand nu ervaart als 'vreselijk' kan over tien jaar net zo goed ook weer gezien worden van ach.. was dat nou alles... (liefdesverdriet bijvoorbeeld) dat zou betekenen dat hou ouder je word, hoe meer verdriet je hebt.. tja.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht Je Hart Topic 113# rare kwast | 496 | 15-11-2007 16:42 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #112 Verwijderd | 492 | 06-11-2007 19:05 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #72 Verwijderd | 493 | 15-10-2006 13:13 | |
Liefde & Relatie |
Wat moet ik hier nu mee?! lievemeid2 | 58 | 29-04-2006 08:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Psychologie |
speelt misbruik van vroeger onbewust een rol in je seksleven? honey | 22 | 17-03-2003 09:02 |