Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2003, 10:47
Groep_e
Groep_e is offline
De gemeente besluit de subsidie in te trekken van het JIP.

JIP is een jongeren informatie punt die jongeren helpen met verschillende problemen. Advies op het gebied van sex, school,werk en wonen. Of gewoon advies over hoe je je vrijtijd moet besteden.

- Zijn jullie daarmee eens ja of nee??

- Hebben jullie ervaring met JIP?

Laatst gewijzigd op 18-11-2003 om 11:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2003, 10:48
Gatara
Gatara is offline
Wat houdt JIP in?
Oud 18-11-2003, 11:10
Verwijderd
Ja en nee.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 12:01
Unexplained
Unexplained is offline
- Welke gemeente?

- Ja, ik ken de club.

- Het lijkt op het eerste gezicht een minder goed idee, maar ik weet niet wat de beweegredenen van de gemeente zijn geweest. Ik ben niet in staat een zorgvuldige afweging te maken helaas op basis van deze informatie.
Oud 18-11-2003, 14:46
Verwijderd
Dit lijkt me geen goed idee, maar dat zeg ik onder voorbehoud omdat ik de feiten niet ken. Er valt tot in het oneindige te twisten over wat wel en wat niet onder overheidstaken gerekend moet worden. Zo is gezondheidszorg een overheidstaak, daar is iedereen het wel over eens. De overheid is verantwoordelijk voor het welzijn van haar burgers. Je laat zorg niet (geheel) over aan de vrije markt.

Bij scouting of kantklossen is het weer de andere kant op. Er zullen maar weinig mensen zijn die beweren dat het instandhouden van scouting- of kantklosclubs tot de kerntaken van de overheid behoort. Psychische jeugdzorg (wat het JIP in feite is, net zoals de (inmiddels ontbonden) Stichting Correlatie e.d.) zou ik zelf wel onder de kerntaken van de overheid laten vallen, omdat het hier wel gaat om het geestelijk welzijn van de bevolking (en ook nog eens een groep die nogal gevoelig is voor bepaalde geestelijke problemen). Het domweg stopzetten van de subsidie om bezuinigingsredenen vind ik een slecht idee.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 15:13
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
In vergelijking met de doelen waar het geld nu heen gaat is het belachelijk. Er hebben veel mensen baat bij het jip. Je kan er bijvoorbeeld ook een gratis zwangerschapstest doen (er zit wel een gesprekje met een maatschappelijk werker aan vast). Dat soort dingen vind ik echt een goede zaak.
Oud 18-11-2003, 16:07
NN
NN is offline
Ik ken het JIP niet, maar gezien wat hier aan nuttige activiteiten wordt gemeld lijkt het mij onwenselijk om ook deze voorziening al weer weg te bezuinigen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 16:02
ShadowX
ShadowX is offline
Er zijn toch al genoeg plekken waar jongeren met dat soort problemen terecht kunnen?

Ghe...een JOP bestaat ook: Jongeren Ontmoetings Plek
Reageren

Regels voor berichten