Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2001, 23:05
Angel Shaped Bastard
Angel Shaped Bastard is offline
Schreeuwend liep hij door die straat, schreeuwend, in het niets. ‘IK HAAT JE, VISWIJF! IK HAAT JE!’ Hij liep zomaar ergens heen. De verbaasde blikken deden hem niks, hij was toch maar een dwaas waar iedereen tegen kon liegen. En achteraf gezien had hij het verdiend. Er reed een auto voorbij met kale jonge man erin. ‘IK HAAT JE!’. De auto stopte honderd meter verder, de jonge man stapte uit en rende naar de bron van geschreeuw toe. Hij duwde hem omver. ‘had je het tegen mij, klootzak?’ Ivan negeerde het. ‘Praat godverdomme’. Hij lag maar, de kale man schopte hem in zijn maag. ‘Klootzak!’. Ivan trok uit zijn jas een pistool en richtte het op de skinhead. Hij zag het, wilde omdraaien, wegrennen, maar was te laat. En de skinhead bloedde dood op de grond waar hij Ivan op had neergeworpen. Ivan stond op en liep weer schreeuwend verder, net zoals altijd. Als de laatste 7 jaar, en stak een sigaret op, niet wetend dat hier zijn vrijheid eindigde.

‘Ivan… Ivan… wordt wakker!’

Hij draaide zich weer om. Het scherpe geluid van de wekker proberen weg te denken, de slaap wou hem niet opnieuw vatten want dat koude geluid dat hem elke ochtend de wereld inslingerde ging maar door. ‘An… Anke, druk die wekker uit…’ klonk er van zijn kant van het bed. Maar Anke drukte de wekker niet uit. ‘Aa haan…’ Hij draaide zich om, om haar op haar schouder te pakken om haar daarmee wakker te schudden, maar hij greep in het niets. Een moment waarin de tijd even stilstond greep hem, dit was de eerste keer in 5 jaar waarin Anke niet naast hem lag. ‘Ze is vast al uit bed’ dacht hij. Maar een gevoel pakte hem dat hem negativiteit deed voelen tot in het diepste van zijn botten. Het snerpende geluid schalkde voort… Hij drukte op het knopje, stapte uit bed en slofte naar de badkamer. Hij had maar bedacht dat ze wel in de woonkamer zou zijn omdat ze vroeger wakker was en niet meer kon slapen. Hij deed de deur open, keek i…

…ep uit de badkamer richting de trap. En toen pas merkte hij dat zijn trouwring verdwenen was. Al 5 jaar had hij hem omgehad, nooit afgedaan, nooit. En nu was hij al af… Hij liep terug naar zijn bed om te kijken of daar zijn ring was. Schudde de lakens door elkaar, nee!. Hij wist niet waar hij kon zijn, jezus, hij was echt aan een kop koffie toe. Hij ging weer naar beneden en daar vond hij haar, naakt, in een plas bloed, lag ze op de keukenvloer. Hij tolde op zijn benen, probeerde een zinnige gedachte te scheppen maar kreeg die niet… hij sprong naar haar toe, zag de opengesneden keel en het mes in haar hand, de twee ringen in haar mond. En hij schreeuwde. ‘VISWIJF!’

Schreeuwend liep hij door die straat, schreeuwend, in het niets. ‘IK HAAT JE, VISWIJF! IK HAAT JE!’ Hij liep zomaar ergens heen. De verbaasde blikken deden hem niks, hij was toch maar een dwaas waar iedereen tegen kon liegen. En achteraf gezien had hij het verdiend. Er reed een auto voorbij met kale jonge man erin. ‘IK HAAT JE!’. De auto stopte honderd meter verder, de jonge man stapte uit en rende naar de bron van geschreeuw toe. Hij duwde hem omver. ‘had je het tegen mij, klootzak?’ Ivan negeerde het. ‘Praat godverdomme’. Hij lag maar, en de kale man schopte hem in zijn maag. ‘Klootzak!’. Ivan trok uit zijn jas een pistool en richtte het op de skinhead. Hij zag het, wilde omdraaien, wegrennen, maar was te laat. En bloedde dood op de grond waar hij Ivan op had geworpen. Ivan stond op en liep weer schreeuwend verder, net zoals altijd. Als de laatste 7 jaar, hij onderbrak zijn schreeuwen en stak een sigaret op.

‘Ivan… Ivan… wordt wakker!’

‘VIS..’ kwam uit zijn mond maar voordat hij zijn woord af kon maken bracht Anke haar vinger naar haar lippen. ‘Shhh, alles is goed’ glimlachte ze, ze keek naar zijn rooie hoofd, veegde de zweetdruppels van zijn gezicht. Toen hij haar gezicht zag werd hij weer rustig, hij kende het gezicht al 7 jaar, maar elke ochtend realiseerde hij zich weer hoe goed hij het wel niet met haar getroffen had. Hij ging dicht tegen haar aan liggen, en viel weer in een dromeloze slaap.

Ivan was wakker…
Oud 16-08-2001, 13:46
metzondernix
metzondernix is offline
jemig... heavy! aiaiai maak er een boek van. mooi verhaal, maar wel een beetje akelig. je bent goed.
Oud 16-08-2001, 15:18
stroopwafel
stroopwafel is offline
wow! echt gaaf..
Oud 16-08-2001, 15:29
Angel Shaped Bastard
Angel Shaped Bastard is offline
dankjullie
Reageren

Regels voor berichten