Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het gaat mij momenteel voornamelijk om de kwaliteit van een flyer ten aanzien van "hoe hij in de hand ligt". Wat voor gewicht papier? 200gr, 250gr of 300gr? Met UV-lak en/of gelamineerd?
|
Verwijderd
|
Waar ik me vaak aan kan storen bij amateur-drukwerk is de lage kwaliteit van het aangeleverde bestand. Dan kan vaak nog een bijziende oma de pixels tellen. Lever daarom een fatsoenlijk 300 px/Inch (300 dpi) bestand aan zodat je niet hoeft te struikelen over het resultaat. Houdt rekening trouwens met dat het resultaat nooit zal zijn wat de DTP'er op zijn beeldscherm laat zien of jij op jouw beeldscherm in elkaar hebt gedraaid.
|
![]() |
|
Als je er iets meer geld voor over hebt, kun je ze gewoon ook 5000x laten drukken bij een drukker
![]() http://www.studio17.nl (Arnhem) |
![]() |
|
Simpele flyers nooit te zwaar papier gebruiken, maar wel zorgen dat het "omvalt" of "krult". Dus eigenlijk geldt hoe groter de flyer hoe zwaarder papier. ik zou gewoon simpel kleur nemen, niet te duur doen.
Minimale oplage hangt toch wel af van de drukker, maar copyshops kunnen bij bijv. 100 stuks goedkoper zijn dan een echte drukker. Ook sneller klaar dan! minimale oplage hangt ook wel van de "kwaliteit" af die je neemt. Hoe hoger de kwaliteit hoe minder de minimale oplage is. (al klopt dat ook niet altijd)
|
![]() |
Vaak is 160 grams het dikste papier wat door een printer heenkan. Als je het z/w af laat drukken bij een copyshop op bv gekleurd papier hoeft het niet zo heel duur te worden.
In kleur af laten drukken kost wel veel meer, en al helemaal als je het ook nog op glanzend papier wilt laten afdrukken.. |
![]() |
||
Citaat:
|
Je moet sowieso eerst bekijken wat de oplage is. Zijn het er maar 100 of zo, kun je net zo goed een POD-opdrachtje geven bij een grafisch bedrijf. (POD = Printing On Demand). Mits ze daar een goede laserprinter voor hebben staan. Meestal gaan die printers t/m 250grs. Elk papier is dan verder mogelijk. De kwaliteit (mits een goede printer uiteraard) is dan zeer goed. Volledig full colour en over het algemeen een vergelijkbare kwaliteit als offset.
Wil je grotere oplages, wordt het waarschijnlijk goedkoper om het gewoon te laten drukken. (d.w.z. offset). Het soort papier, voor een flyer is satijn of hoogglans wel mooi om te gebruiken denk ik. Ik zou echter niet boven de 250grs. gaan. Dan wordt het namelijk meer karton. En qua prijzen... dat verschilt heel erg van drukker tot drukker. Nog meer? ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Algemeen tripreport topic Verwijderd | 413 | 09-02-2017 23:04 | |
Software & Hardware |
[software] Ontwerp programma geschikt voor drukken? pietervdb | 1 | 27-03-2008 06:19 | |
Muziek |
19-5: KICKBACK(fr),BACKFIRE!,RISE AND FALL(be),I-REJECT,SAMARITAN. Tagrijn Hilversum Pruttelpot | 46 | 14-05-2006 18:29 | |
Muziek |
8 oktober I Against I in OJC Comeet! LamMuH_EiKoL | 13 | 07-10-2005 19:27 | |
Muziek |
Skatefestival - 25-60 & 26-06 in de Peptalk in Ede MikeyMo | 35 | 21-06-2005 18:12 | |
Muziek |
Vrijdag 23 januari HARDCORE in haarlem: samaritan/5yearplan YHCDEATHMACHINE | 65 | 24-01-2004 17:21 |