Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2003, 09:37
Ejot
Ejot is offline
Goedevandaag,

Weet iemand toevallig een internet pagina waar je snel ende gemakkelijk eigenwaardes/vectoren van matrices kunt krijgen, zodat ik niet van een sloot veel bij veel matrices de waarden ga berekenen...

Dank,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2003, 18:02
jbtq
jbtq is offline
mmmmm...vraag me af of er op internet wat te vinden is. Je heb wel Mathematica 5 en die kan dat ook. Moet je even kijken op http://www.wolfram.com/products/mathematica/index.html Tis voor jou helaas wel een prog, maar je kan hem 30 dagen gartis gebruiken en hij rekent alles netjes uit voor je.
Oud 02-12-2003, 18:11
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
jbtq schreef op 02-12-2003 @ 19:02:
mmmmm...vraag me af of er op internet wat te vinden is.
Jazeker, kijk bijvoorbeeld maar eens op http://mathsrv.ku-eichstaett.de/MGF/...ler/euler.html
Je vindt daar het installatieprogramma voor het computeralgebrapakket Euler dat als freeware te downloaden is.
Oud 02-12-2003, 20:28
Ejot
Ejot is offline
Ik dank u hartelijk
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 04:21
Verwijderd
Het is beter om het allemaal uit je hoofd te doen. Je draait er al snel je hand niet meer voor om en later is het erg handig als je precies doorhebt hoe ook de moeilijkere matrices in elkaar zitten.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 11:05
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 11-12-2003 @ 05:21:
Het is beter om het allemaal uit je hoofd te doen. Je draait er al snel je hand niet meer voor om en later is het erg handig als je precies doorhebt hoe ook de moeilijkere matrices in elkaar zitten.
Eigenwaarden berekenen heeft weinig met inzicht te maken. Uiteraard kan je bij de berekening wel gebruik maken van 'speciale' eigenschappen van de matrix (symmetrie van rijen, nulruimte etc), maar voor een willekeurige 3 bij 3 matrix is het al snel een pokkewerk. Hogere dimensies is al helemaal onbegonnen werk...

Geef mij maar een comp die het voor me doet
Reageren

Regels voor berichten