Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2003, 10:37
Verwijderd
Hallo mensen,
Ik wil volgend jaar in Rotterdam studeren en vraag me af of het een leuke stad is en waarom, wat er te doen valt, en of er een beetje redelijk een kamer te vinden is.

Kan iemand mij helpen??
Greetz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2003, 10:46
Poesket
Poesket is offline
Ik wil volgend jaar ook naar Rotterdam dus ben ook wel benieuwd...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 10:47
madwoman
madwoman is offline
Waarom wil je in Rotterdam gaan studeren, als je niet eens weet hoe de stad is?
Is de opleiding je wilt doen, alleen daar te volgen??
Oud 13-12-2003, 10:49
Verwijderd
Of Rotterdam leuk 'is', is per persoon verschillend. Ik vind het een leuke stad, maar ik ken ook zat mensen die het er verschrikkelijk vinden. Ik vind het oa een leuke stad, omdat je er gewoon zo wat alles hebt (das wel in de meeste grote steden zo, maar goed). Naja, das een reden, 'k ben niet zo goed in redenen verzinnen, meer een gevoel waarschijnlijk, ik woon er al m'n hele leven en ik heb het er nog steeds naar m'n zin.

Er valt van alles te doen, ik ga niet eens aan een opsomming beginnen, dan ben ik volgende week nog bezig en daar heb ik geen zin in. Als je specifiekere vragen hebt, dan hoor ik het wel. Op internet is btw ook zat te vinden hierover.

Aan een kamer is volgens mij wel redelijk te komen...iig een heel stuk beter dan in steden als Amsterdam en Utrecht. Je kunt het ook via de andere weg dan een kamerverhuurbureau proberen. Via een particuliere verhuurder gaat het vaak een heel stuk sneller.

Als je nog wat wilt weten: vraag maar.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 12:26
Poesket
Poesket is offline
Rotterdam omdat het de meest dichtbije opleiding is die ik wil volgen. Ja Groningenkan ook maar wordt toch wel weer een ander verhaal
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 14:39
@Moon
@Moon is offline
Ik vond Rdam echt een verschrikkelijke stad wat ik al eens eerder in een ander topic heb verteld. Maar sinds ik hier studeer is dat eigenlijk verandert. De buurt rondom de uni is echt lekker rustig. Als ik op kamers ga zou ik daar een kamer gaan zoeken, maar ja daar is dan ook een stukje duurder. Verder vind ik het centrum echt Er zijn gewoon zoveel leuke winkels daar. Je kunt daar dus leuk winkelen. O ja over het zoeken van een kamer in rdam. Het is in ieder geval niet zo'n ramp als in Utrecht.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 17:17
Verwijderd
Tnxx voor jullie mening en hulp,
en ja, er is in rotterdam inderdaad een opleiding die alleen daar te volgen is.. dus vandaar!!
Mij lijkt het supertof, de sfeer spreekt me iig aan! maar hoor soms van mensen dat dat helemaal niet zo is!!
In ieder geval bedankt
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 19:06
HoopStront
HoopStront is offline
Rotterdam =
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 19:08
infamous
infamous is offline
ik heb het erg naar me zin in R'dam
genoeg te doen!
Oud 14-12-2003, 19:24
Verwijderd
Citaat:
@Moon schreef op 13-12-2003 @ 15:39:
De buurt rondom de uni is echt lekker rustig. Als ik op kamers ga zou ik daar een kamer gaan zoeken, maar ja daar is dan ook een stukje duurder.
Er zijn veel buurten in Rotterdam die heerlijk rustig zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 12:27
marieke_temp
marieke_temp is offline
ik vind rotterdam afschuwelijk, waarom weet ik eigenlijk niet eens
Oud 15-12-2003, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 14-12-2003 @ 20:24:
Er zijn veel buurten in Rotterdam die heerlijk rustig zijn.
Je woont waarschijnlijk niet in Charlois.
De rustigere buurten liggen imho vooral in het oosten van Rotterdam. De rest is een grote rel.
Toch vind ik het een leuke stad. Er is veel groen, zuidplein is 15 minuten fietsen, de stad is 20 minuten met de metro en de universiteit ligt vlakbij de metro. Je kan er leuk winkelen en Ahoy is vlakbij.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 15-12-2003 @ 14:49:
Toevallig woon ik wel in Charlois.

En Rotterdam bestaat uit veel meer buurten dan alleen Charlois.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 18:34
Liss
Liss is offline
Vind Rotterdam een leuke stad en uhh waarom..
oa omdat er altijd wel wat leuks te doen is en je er leuk kan winkelen
Maar dat is bij de meeste grote steden denk ik wel het geval. Ik woon dichtbij Rotterdam, vandaar misschien.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 20:37
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
<komt uit zuid, en is dus bevooroordeeld...

Ik vind R'dam dus een geweldige stad. Kamers zijn er idd een stuk makkelijker te vinden, er zijn een hoop leuke winkels en cafe's/discotheken/poppodia. Het is er gewoon gezellig.

Trouwens, welke studie ga je eigenlijk doen???
Oud 15-12-2003, 21:44
zlatani9
zlatani9 is offline
In Rotterdam heb je Feyenoord.. Das wel een minpuntje.. In Rotterdam stikt het van de allochtonen.. Das wel een minpuntje.. In Rotterdam lopen super veel zwervers.. Das wel een minpuntje.. Rotterdam is een van de meest criminele steden.. Das wel een minpuntje.. Rotterdammerse hebben zo'n kutaccent.. Das wel een minpuntje..

Ik ben hier enorm aan het generaliseren.. Das wel een minpuntje . Vind Rotterdam eigelijnlijk wel relaxte stad omdat je er alles kan.. Uitgaan enzo kan er super goed.. Alleen hangt er soms een beetje een aggresieve sfeer en das wel jammer.. Maar je kan er echt wel lekker leven als je een beetje van drukte houd Veel plezier in Rotterdam
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 16:21
Márit
Márit is offline
Rotterdam is harstikke leuk, veel evenementen en ahoy waar veel concerten zijn. Ook het nieuwe luxor is erg mooi. behalve dat het moordstad nummer 1 is, vind ik er niets mis mee

owja over het accent
ik spreek gewoon ABN
Oud 16-12-2003, 16:22
Márit
Márit is offline
Citaat:
Jadie schreef op 15-12-2003 @ 14:49:
De rustigere buurten liggen imho vooral in het oosten van Rotterdam. De rest is een grote rel.
Toch vind ik het een leuke stad. Er is veel groen, zuidplein is 15 minuten fietsen, de stad is 20 minuten met de metro en de universiteit ligt vlakbij de metro. Je kan er leuk winkelen en Ahoy is vlakbij.
't zuide is ook niet zo erg hoor.. IJsselmonde bijvoorbeeld...niets mis mee
Oud 16-12-2003, 16:26
Verwijderd
Citaat:
o0OMaritO0o schreef op 16-12-2003 @ 17:22:
't zuide is ook niet zo erg hoor.. IJsselmonde bijvoorbeeld...niets mis mee
Charlois is ook niks mis mee, je moet alleen wel in het goede deel wonen. De Wielewaal (wijk in Charlois) is btw één van de veiligste delen van Rotterdam.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 18:57
zlatani9
zlatani9 is offline
Barendrecht is ook goed te doen..
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 06:18
Verwijderd
Citaat:
zlatani9 schreef op 16-12-2003 @ 19:57:
Barendrecht is ook goed te doen..
Capelle aan den IJssel ea ook. Maar dat was haar vraag toch niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten