Advertentie | |
|
![]() |
|
tralalala..
Ik kreeg nooit fooi, mijn baasje hield het allemaal lekker zelf... ook al kregen we soms wel 20 euro fooi per klant ![]() Ik kreeg ook een keer een persoonlijke fooi van 5 euro, maar die mocht ik ook niet zelf houden... en nu ben ik werkloos..
||
![]() |
Citaat:
Waar ik heb gewerkt mochten de serveerster zelf hun fooi hadden (als je dus weinig kreeg,..tja das balen, kreeg je veel, dan nie natuurlijk) En daar was gewoon 'n bepaalde regeling dat ze 'n percentage aan de keuken en aan de bar moesten geven (van het totaal wat ze hadden verdient,....en de keuken kreeg sowieso meer betaald) Dus zo kan het ook. |
![]() |
|
nee tegenwoordig alle fooi die ik persoonlijk krijg hou ik persoonlijk ik heb er hard voor gewerkt en ik zou het dan ook moeten krijgen. ok het is niet helemaal eerlijk maar ik vind dat het wel goed werkt in mijn voordeel
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
ik ken nog 1 iemand die het doet. maar je wordt vaak aan alle kanten wel bedrogen in zo'n bedrijf. is het niet met loon dan is het met de fooi is het niet met fooi dan is het wel met een "speciale regeling"
|
Verwijderd
|
een kennis die bij een restaurant werkte vertelde dat ze alle fooien in een pot deden en dan het totaal deelden door het aantal gedraaide man-uren (van bediening en keuken en iedereen)
Dat bedrag komt dan bovenop je uurloon (bijvoorbeeld 50 ct. per gewerkt uur). Dat geldt ook voor de keuken. Iedereen krijgt dan zoveel geld als je hebt gewerkt. Bij de croissanterie waar ik werkte hadden we in de goeie oude gulden tijd vaak aan het eind van een zaterdag ongeveer 50 á 60 gulden fooi. Dat verdeelden we (ieder evenveel, maakt niet uit hoelang je werkt). Dan had iedereen ongeveer een tientje extra per week. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij ons werd alle fooi verdeeld over de werknemers. Das is per avond 5 tot 10 euro en dan moet je ook nog bedenken dat gasten bij ons redelijk weinig fooi gaven en er per avond veel mensen werkten. Het beleid was: we beginnen met veel werknemers en gedurende de avond worden er steeds meer naar huis gestuurd. Dan werk je niet met weinig mensen veel uren maar juist met veel mensen weinig uren. En ik ken iemand die 90 euro per week kreeg ofzo.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik mag me fooi zelf houden , sta wel altijd wat af aan de de luiklopsers die geen wijk liepen. Doen ze allemaal daar. Maar ligt eraan hoe druk het is , de ene dag is het 30 euro en andere dag is het 50 of zo. Sommige collega's die een hele grote wijk hebben , hebben meestal rond de 100 euro per dag. Je kan indd het beste een plek uitzoeken waar je je fooi zelf mag houden , want zo'n fooien pot hou je meestal niet veel over.
En het ligt er natuurlijk ook aan hou je bediend en zo. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Fooien: ja/nee/soms/ligt eraan/... Axel11 | 62 | 06-10-2016 16:33 | |
Lifestyle |