Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik zie het meer als een levensdoel. Geen bijkomstigheid.
Geluk in de liefde gaat volgens mij niet samen met geluk op zich. Geluk in de liefde kan je visie tegenover de wereld zodanig veranderen dat je meer openstaat voor geluk en jezelf in het algemeen gelukkig kan prijzen. M.a.w. liefde kan je visie tegenover het leven helemaal veranderen. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Liefde in ruime zin is voor mij wel een eerste levensbehoefte. Ik heb mensen nodig waarmee ik kan praten en die ik vrienden kan noemen. Liefde in enge zin is leuk, maar geen noodzaak. Op het moment dat je je levensgeluk afhankelijk stelt van het al dan niet hebben van een relatie, reduceer je de mogelijkheid gelukkig te worden wel heel erg.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
2. Persoonlijk vond ik liefde altijd onzin. M'n tijd niet waard. En dat vind ik nog steeds een beetje. Totdat ik een paar jaar geleden zelf écht verliefd werd (ja, dat kan op die leeftijd), dan verandert alles natuurlijk. Het is zo iets moois, je kan er totaal van slag van geraken, zo vrolijk van worden. In het begin vond ik het héél eng. Want ik heb een behoorlijk ruwe en koude persoonlijkheid. Een soort van "schijt aan de rest" instelling. En dan krijg je zo'n gevoel, ik schrok eerst heel erg. Maar nu vind ik het een mooie zaak, om het zo maar te zeggen. Een mens, ieder mens, maakt niet uit wie, heeft behoefte aan liefde. Dus ja, nu is het een levensdoel. Wat voor soort liefde dan ook. 3. Op sommigen momenten is het grootste geluk wat je kent, liefde. En het geluk in die liefde. Wat ik al zei, liefde kan je zo blij maken, zo vrolijk, je laten voelen of je de wereld aan kan, niks is verkeerd en ga zo maar door. Maar toch vind ik geluk iets wat op zichzelf staat. Geluk bestaat uit een aantal dingen en is weer een definitie. Dat wil dus zeggen dat ieder zijn/haar eigen mening over geluk heeft. Bij mij bestaat geluk uit drie dingen: * Geluk in de Liefde * Geluk qua werk * Geluk in de algemene situatie waar je je in begeeft (als iemand dat snapt) ![]()
||
Citaat:
Geluk is een zeer persoonlijk aspect en ookal kan liefde dat misschien voor veel mensen zijn, is het geen primair levensdoel. Het echte primaire levensdoel van de mens is de zelfontplooiing, de zelfverrijking. Geluk kan bereikt worden op veel verschillende manieren, niet alleen door liefde. Liefde is voor mij geen levensdoel, het zou toch erg zijn als ik alleen maar leef voor liefde en dat zelf ook weet? Een bijkomstigheid vind ik zwak uitgedrukt, het is mooi als je ware liefde vind. Liefde is gewoon vreemd en niet te definiëren.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Op plaats van bestemming ZitriN | 12 | 30-03-2010 19:55 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] De tweede grote liefde flyaway | 0 | 13-11-2008 11:11 | |
Psychologie |
De kracht van je onderbewuste gewoonmax | 14 | 05-02-2007 08:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bijna net als wij, de wortels van vreemdelingenhaat Verwijderd | 17 | 09-09-2006 14:56 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
wat is hekserij/satanisme/e.a. Hernuel Fan | 46 | 09-08-2005 21:25 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god samoth | 153 | 06-05-2004 10:16 |