Advertentie | |
|
![]() |
|
ha CO!
ikzelf kan ook niet geweldig dichten hor maar wat tips niet alles met ik, jij beginnen gevoelens meer kleur geven "ik probeerde je te zoenen maar zette het mes op je keel " vind ik een sterk stuk wat best dieper uitgegraven kan worden. ik wil je gewoon niet kwijt, is een zin die eigenlijk niet kan, mits je hem op een bepaalde manier meer inhoud geeft. Het simpel weg zeggen overtuigt niet. ""je bent te goed voor mij of ik te slecht voor jou" dit zijn ook wel leuke zinnen. Je moet proberen minder feitelijk te zijn. al shet af is alles door lezen met punten en comma''s zoals ze er staan. Niet in je hoofd. Dan kijken hoe het klinkt, loopt. Je kan er dan wat aan sleutelen verder ; blijf op gevoel schrijven (vind ik)
|
Ik vind het ook niet zo mooi. Inderdaad minder jij en ik en mezelf enzo erin, leid moet lijd zijn, de rijm komt nogal geforceerd over, de herhaling van je ego vind ik niets toevoegen, je bent ook iets te letterlijk vind ik, probeer wat je wilt zeggen zo mooi mogelijk te verwoorden, denk na over leuke metaforen, bedenk precies wat je wilt zeggen, schrijf het misschien op een kladblaadje ofzo, en bedenk wat je in elke strofe kwijt wilt, gebruik dat dan als richtlijn. Het helpt voor mij heel erg om eerst een kladversie van het gedicht te maken en daarna te herschrijven.
Succes ![]()
||
Citaat:
bedankt voor de tips! ik had er geen kladje van gemaakt, waarschijnlijk is 10 minuutjes wat aan de korte kant. Ik zal volgende keer proberen wat variatie in te brengen, en in iedere strofe 1 ding te 'zeggen' leid moet lijd zijn, ik schaam me ![]() verder vind ik het jammer dat wij op school helemaal nog NOOIT iets aan poëzie hebben gedaan ![]() |
![]() |
|
ja de schrijfstijl is waardeloos het idee goed:
ik ben nu stapel gek op jou maar soms is het allemaal te veel ik probeerde je te zoenen maar zette het mes op je keel volgende keer zal ik het anders doen ik zal me gedragen want ik doe alles voor jou alleen jij kan me behagen hier kreeg ik toch even gedachten je veel ik jij, en probeer bij voorkeur de zinnen ongeveer even lang te houden
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Wegwijzen & Voorstellen |
Dit fenomeen, heet Femke. Kawashima | 19 | 11-09-2010 23:19 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stelling: Femke Halsema is niet geschikt als lijsttrekker Boogie | 107 | 02-02-2003 19:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Ode aan Femke! Gothic | 15 | 24-01-2003 10:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
wat vinden jullie van Femke? spsup | 2 | 18-01-2003 20:07 |