Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2002, 15:28
Verwijderd
Ik heb nu al een tijd last van een blaasontsteking die telkens terug komt.
Ik had last van:
- telkens het gevoel hebben te moeten plassen,
- troebele urine, met soms een sterke geur,
- vaak maar kleine beetjes plassen.

Nu is mijn vraag: Hoe merk je dat het geneest?
Oud 27-03-2002, 19:19
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Ik heb nu al een tijd last van een blaasontsteking die telkens terug komt.
Ik had last van:
- telkens het gevoel hebben te moeten plassen,
- troebele urine, met soms een sterke geur,
- vaak maar kleine beetjes plassen.

Nu is mijn vraag: Hoe merk je dat het geneest?

Als je urine weer een normale kleur heeft en niet meer met kleine beetjes per keer wordt uitgescheiden kun je er van uitgaan dat je van je blaasontsteking af bent. Om een herhaling te voorkomen zijn hier de volgende tips:
-Draag warme niet te strak zittende kleding
-Zorg voor een goede lichaamshygiëne, maar gebruik voor het wassen van het gebied rond je vagina geen zeep of deodorant
-Als je moet plassen, houd dan je urine niet op
Drink zoveel mogelijk als je een blaasontsteking aan voelt komen
-Als je je ontlasting gedaan hebt, veeg je dan van voor naar achteren schoon omdat er anders bacteriën uit de anus in de urinebuis kunnen komen, wat de kans op een blaasontsteking vergroot
-Plas na de geslachtsgemeenschap je blaas helemaal leeg zodat de urine alles schoonspoelt.
Oud 27-03-2002, 20:14
lottuuu
lottuuu is offline
en blijf inderdaad veel drinken!! Ik heb zelf ook een tijdje blaas ontsteking gehad, maar ik had dat niet door en het liep dus uit op een nierbekking ontsteking. Ik wil je niet bang maken ofzo, maar als het lang duurt moet je echt ff naar de dokter gaan want dan lijkt het me niet zo gezond!! Je kunt voor de zekerheid ook bij de Hema van die bruistabletten (C1000 heet het volgens mij) kopen en die slikken. Je moet zelf maar ff kijken.
Oud 28-03-2002, 14:19
snoopy
snoopy is offline
als het lang duurt, kun je misschien beter naar de dokter gaan, want soms kan je van een blaasontsteking een nierbekkenontsteking krijgen. En ik kan uit ervaring zeggen, dat dat nog heel wat erger is!!
Dus als je er langer dan een week ofzow mee loopt... bel de dokter!
Je merkt dat het overgaat, als je klachten afnemen.
Oud 28-03-2002, 14:22
ekki
ekki is offline
Ter preventie kan je ook cranberry nemen, in drinkvorm of in capsulevorm. Heel duur, maar wel effectief: ik ben daarmee een keer van m'n blaasontsteking af gekomen (als je koorts krijgt door blaasontsteking moet je meteen naar de dokter).
Oud 28-03-2002, 14:43
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Hoi
ik ben natuurlijk een uitzondering (1 jongen) maar ik zeg t toch maar. Ik heb dus afgelopen tijd ook nog 2x een blaas-ontsteking gehad. En ik weet t, bij een jongen is t wel ietsjes anders (& wat meer uniek :rolleyes dan een meisje. Ik geef je iig een tip; hou het nooit lang op want daarmee kan je ervoor zorgen dat je blaas-spieren hierdoor gaan opzwellen. Dat klinkt niet zo erg maar dat is t wel, het gaat namelijk nog veel meer pijn doen en zelfs na de 'eigenlijke' blaasontsteking zal je er last van kunnen blijven houden. Voor de rest zijn de tips die hierboven gegeven wordt wel handig

Sterkte ermee
Oud 28-03-2002, 14:50
Verwijderd
Ik heb geen koorts ofzo,

en telkens is het ook eventjes over, maar dan komt het weer terug...

Nou ja, ik zal wat meer gaan drinken, vaker naar de wc gaan en dan maar hopen dat hij nooit meer terugkomt (of in ieder geval de komende tijd niet, pas als ik oud ben weer )
Oud 28-03-2002, 15:33
@pie
@pie is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Ik heb geen koorts ofzo,

Nou ja, ik zal wat meer gaan drinken, vaker naar de wc gaan en dan maar hopen dat hij nooit meer terugkomt (of in ieder geval de komende tijd niet, pas als ik oud ben weer )
doe je niet aan antibiotica?
Oud 28-03-2002, 15:58
Verwijderd
Citaat:
@pie schreef:
doe je niet aan antibiotica?
Moeder is daar nogal tegen,
dokter zei trouwens ook dat ik terug moest komen wanneer ik er echt 1 week heel erg last van had...
Oud 28-03-2002, 16:25
ekki
ekki is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Ik heb geen koorts ofzo,

cranberry helpt echt goed.
als je er twee per dag neemt (capsules), dan kan je 't al bijna niet meer krijgen (icm veel drinken natuurlijk). nadeel: wordt niet vergoed. te krijgen bij natuurvoedingswinkel.
Oud 01-05-2002, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Darkened Sky schreef:
[BIk geef je iig een tip; hou het nooit lang op want daarmee kan je ervoor zorgen dat je blaas-spieren hierdoor gaan opzwellen. [/B]
dit klinkt bekend....

dat cranberrie-spul schijnt idd goed te helpen trouwens.
M'n oma gebruikt dat geloof ik
Ik gooi gewoon antibiotica naar binnen als ik zoiets heb....
Oud 01-05-2002, 16:06
miss x
miss x is offline
niet te veel zeep gebruiken als je gaat douchen en voor dat je ongesteld wordt geen truitjes dragen waar je je blote buik ziet want dat werkt op je blaas. grote kans dat je dan geen blaasontsteking krijgt en inderdaad veel water drinken ik hoop dat t jou helpt , mij heeft het wel geholpen, succes liefs Fardau
Oud 01-05-2002, 18:23
ekki
ekki is offline
lijkt me onnodig dat er nu 2 dezelfde topics staan.
in het vervolg liever niet meer uppen...

deze topic is al oud en in die andere staat ook info.
closed.

Regels voor berichten