Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2004, 20:23
nielsvdvelde
nielsvdvelde is offline
Hey, ik heb nog nooit een zaadlozing gehad. ik ben bijna 14.. toen ik gister rukte, spoot het niet.. maar kwam het eruit lopen.. is dit normaal?
Oud 10-01-2004, 20:24
Verwijderd
Als er sperma uitkomt is het een zaadlozing. En ja, dat is vrij normaal, dat het niet spuit.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 20:24
nielsvdvelde
nielsvdvelde is offline
en hoeveel is normaal? een theelepel? ik had denk ik 3 druppen..
Oud 10-01-2004, 20:26
Verwijderd
Dat komt ook doordat je 13 bent en nou eenmaal nog niet zoveel sperma produceert. Vrij logisch, toch?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 20:26
nielsvdvelde
nielsvdvelde is offline
Nee OK, dan is het goed
Oud 10-01-2004, 20:29
Verwijderd
Ik vraag mij wederom af of men überhaupt nog biologie (of 'verzorging', zoals het onderdeel dat dit soort dingen omvat tegenwoordig zo mooi heet...) krijgt in de brugklas.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 20:31
joopie12
joopie12 is offline
Misschien als je je wat vaker aftrekt, dat de productie enigszins op gang komt? Ik weet niet of dat klopt? Maar als je verbruikt moet het iig aangevuld worden. Anyways, zo lang er wát uitkomt, is er niets mis mee.

Laatst gewijzigd op 10-01-2004 om 20:34.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 21:15
Midget
Midget is offline
komt vanzelf

het kan ook zijn dat je gewoon nog geen zaadproductie hebt
maar toch wel kan aftrekken
en dat er dan NIX uitkomt
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 21:18
Verwijderd
Citaat:
joopie12 schreef op 10-01-2004 @ 21:31:
Misschien als je je wat vaker aftrekt, dat de productie enigszins op gang komt? Ik weet niet of dat klopt? Maar als je verbruikt moet het iig aangevuld worden. Anyways, zo lang er wát uitkomt, is er niets mis mee.
Dan heb je op het laatst wel érg grote ballen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 21:19
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
je krijgt wel bio en verzorging met voortplanting maar daar leggen ze geen dingen als mastruberen uit
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 21:22
joopie12
joopie12 is offline
Citaat:
perseus schreef op 10-01-2004 @ 22:18:
Dan heb je op het laatst wel érg grote ballen.
Ja, die zo strak gespannen staan dat je op de fiets op de dertig seconden aan het spuiten bent
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 21:25
Verwijderd
Citaat:
joopie12 schreef op 10-01-2004 @ 22:22:
Ja, die zo strak gespannen staan dat je op de fiets op de dertig seconden aan het spuiten bent

Dat is overdreven, maar een vriend van me maakt zoiets wel eens in de paar weken mee, ja.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 02:24
LM
LM is offline
Citaat:
perseus schreef op 10-01-2004 @ 21:29:
Ik vraag mij wederom af of men überhaupt nog biologie (of 'verzorging', zoals het onderdeel dat dit soort dingen omvat tegenwoordig zo mooi heet...) krijgt in de brugklas.
Niet op scholen voor moeilijk opvoedbare kinderen.
Daar beginnen ze er niet aan omdat er niks mee te beginnen is.
Ben blij dat er een forum is
Oud 11-01-2004, 10:00
Jorryt
Jorryt is offline
Citaat:
joopie12 schreef op 10-01-2004 @ 22:22:
Ook wel eens zoiets meegemaakt .... ik voelde t al een half uur tevoren aankomen dat het zou gaan gebeuren - ik was ergens op bezoek en dacht, ik moet weg want het mag HIER in geen geval gebeuren... (dat was dus voor ik het rukken uitgevonden had)
Oud 11-01-2004, 12:11
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
gertjuhh schreef op 10-01-2004 @ 21:19:
je krijgt wel bio en verzorging met voortplanting maar daar leggen ze geen dingen als mastruberen uit
eigenlijk ook stom...

iedereen doet het.
Oud 11-01-2004, 12:15
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
perseus schreef op 10-01-2004 @ 21:29:
Bij biologie krijg je niets van seksuele voorlichting mee. Alleen het theoretische aspect van het menselijk lichaam.

In de 2e of 3e klas schijn je wel seksuele voorlichting te krijgen, maar ik geloof dat het daar zelfs niet zo wordt uitgelegd.

En ik neem aan dat je als jongen niet durft te vragen, waar je hele klas bij is, of het wel gezond is of het sperma eruit loopt ipv spuit, en of het normaal is om maar met een paar druppen sperma klaar te komen.

Masturberen is nog best wel een taboe.
Oud 11-01-2004, 12:22
Verwijderd
Nu je het zegt... Ik heb ook nooit seksuele voorlichting gehad in de eerste. Toevallig doet men op mijn school in de eerste twee jaar één biologieboek, waar alles zo'n beetje in staat. Ik heb dat boek in de eerste gewoon eens doorgebladerd en kwam toen ook seksuele voorlichting tegen, en welke jongen van 12 wil dat nou niet lezen?

Behoorlijk gaar dat het niet in de brugklas wordt gegeven. Ze hoeven bij wijze van spreken niet gelijk alles over 300 verschillende standjes te weten, maar informatie over dingen waar de meeste mensen zich druk om maken, zoals masturberen, lengte van geslachtsorgaan, eerste keer ongesteld, enz, zou m.i. zeker behandeld moeten worden. Ook nog even benadrukken waar een condoom voor dient en hoe je zo'n ding moet gebruiken lijkt me geen overbodige luxe.

Maar goed dat dit soort fora er is, idd.

Laatst gewijzigd op 11-01-2004 om 12:53.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 12:28
Qimm
Qimm is offline
de vraagbak voor al je problemen

Tjs ik vind ook dat dit op school behandeld moet worden, veel krijgen thuis ook niks te horen.
Oud 11-01-2004, 12:32
Nona
Nona is offline
Wij kregen ook weinig voorlichting op school, en wat we te horen kregen was heel biologisch van aard. Op een repetitie heb ik dus maar een keer in mijn beschrijving van de weg van het zaadcelletje van de ballen naar het eicelletje de condoom betrokken, inclusief scheurtje. Om het nog een beetje leuk te maken.
Oud 11-01-2004, 14:40
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
joopie12 schreef op 10-01-2004 @ 21:31:
Misschien als je je wat vaker aftrekt, dat de productie enigszins op gang komt?
Productie is volgens mij wel redelijk constant. Hoe meer je je aftrekt in korte tijd hoe minder er juist uitkomt. Er is immers niet voldoende tijd om genoeg te produceren. Hoe minder je trekt, hoe meer er uitkomt. Maar daar zit natuulijk ook een maximum aan, want op een gegeven moment wordt er ook gewoon sperma afgebroken.
Oud 11-01-2004, 18:34
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 11-01-2004 @ 13:32:
Wij kregen ook weinig voorlichting op school, en wat we te horen kregen was heel biologisch van aard. Op een repetitie heb ik dus maar een keer in mijn beschrijving van de weg van het zaadcelletje van de ballen naar het eicelletje de condoom betrokken, inclusief scheurtje. Om het nog een beetje leuk te maken.
Hehe ik ook ja Kreeg er wel 3 minpunten voor

Maar goed, bij ons op school werd het onderwerp masturberen lichtelijk behandeld, maar de vragen die eigenlijk het meest brandend zijn bij de heren zoals deze en de vragen die het meest brandend zijn bij de vrouwen als ze het eenmaal proberen worden idd niet behandeld. Is erg theoretisch ingesteld en allemaal in hele grote lijnen. De fijne maar oh zo belangrijke dingetjes waardoor je helemaal in de war kunt raken worden domweg niet behandeld. Beetje jammer...

Regels voor berichten