Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Nee, ik wil het niet. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik ongeveer net zo oud als jij was. Ik ben bij mijn moeder gaan wonen en heb geen contact met m'n vader meer (mag niet; kinderbescherming). Ikzelf kan me nog de nodige dingen herinneren waar ik not amused over ben...
Ik wil het verleden laten rusten, geen nare dingen oprakelen... *leef in het hier en nu* om er maar even een pathetische zegswijze tegenaan te gooien ![]()
|
Verwijderd
|
Mijn ouders zijn ook gescheiden toen ik ongeveer 9 was. Ik heb zelf gekozen om bij m'n vader te wonen, maar ik heb ook een heel goed contact met m'n moeder. Ik geloof niet dat er schokkende dingen gebeurt zijn, het was vooral ruzie over geld e.d. Dat vond ik toen echt heel erg. Ik ging samen met m'n hond altijd achter de televisie zitten als ze weer eens ruzie hadden... Nu ben ik daar gelukkig over heen.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Geez, is dat allemaal echt waar??? Dat is behoorlijk schokkend...
![]() Ik zou dat soort dingen over mij persoonlijk graag willen lezen. Het lijkt me allesbehalve leuk als anderen meer weten over wat je meegemaakt hebt dan jijzelf. Bovendien lijkt het me belangrijk om te weten of je wat verdrongen hebt, want blijkbaar is dat toch onverwerkt materiaal. Ik weet niet hoe ik erop zou reageren. Waarschijnlijk eerst emotioneel gezien niet, daarna even verdrietig, lange tijd boos en dan weer verdrietig en dan pas acceptatie. Oeh, dat klinkt ingewikkeld. Maar goed, dat is hoe ik mezelf zie. Ik ben me ook een aantal dingen weer gaan herinneren een tijdje geleden. Dat waren kleine dingen (nou ja, belangrijk voor mij, maar niet zoiets als dit) en daar kon ik al snel mee omgaan. Ik ben blij dat ik dat nu kan. Dat geeft mijn vooruitgang voor mezelf aan.
|
Het is een beetje dubbel, aan de ene kant zou ik het willen weten, omdat het toch een stuk van je verleden is, toch iets wat je hebt meegemaakt en tjah, daar zou ik wel benieuwd naar zijn als ik dingen niet meer wist...
En aan de andere kant, wat coopergirl ook al zegt, het is gebeurd, het is geweest en waarom zou je dat willen weten aangezien je nu leeft en niet een paar jaar geleden, dat is er niet meer... Toch denk ik dat ''het wel willen weten'' sterker is, dus dat ik het wel zal lezen...
||
Citaat:
![]() ja maar ik heb soms wel van: had ik het maar niet geweten, want het kan best pijn doen als je iemand anders hoort zeggen, ik ben gezellig met me moeder wezen <vul in> en jij realiseerd je dat de vrouw die je op de wereld heeft gezet; het niet verdient om moeder genoemd te worden
||
Citaat:
Sterkte! Joyce
|
![]() |
Ik zou het willen weten...
Heb zelf ook zoiets meegemaakt, was het dan niet met mn ouders maar binnen de kerk waar ik zat, waar er dingen bekend werden. De eerste dingen daarover hoorde ik op mn 11e. Toen drong het nog niet tot me door, maar zo rond mn 14e ben ik daar veel over gaan uitzoeken... Met als gevolg een moeilijke tijd, mn hele leven werd overhoop gegooid... Maar jah, ben achteraf blij dat ik het weet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() je moet wel begrijpen, als je niet een steenharde geest heb, en nog een greintje symphatie, dan kan je er aardig door verstrooid raken, met gevolgen van dien
||
Citaat:
Wat als je er nooit achter was gekomen? Was je dan niet uiteindelijk nieuwsgierig geworden naar je moeder? Had je haar niet willen opzoeken om te weten wie je moeder was? Veel mensen worden uiteindelijk nieuwsgierig. Ik zeg niet dat jij dat ook zou worden, want het zou heel anders kunnen lopen, maar stel dat. Zou de confrontatie met wat er gebeurd is niet veel pijnlijker zijn als je haar dan al leerde kennen op datzelfde moment? Hoe het dan ook zij, je weet wat er in die rapporten staat. Dat kun je niet meer veranderen.
||
Citaat:
en nee ik ben bij voorbaat niet nieuwschierig naar mensen die op de een of andere manier een relatie met mij hebben, en niets van zich laten weten
||
Citaat:
Anders blijf je zelf eht zo'n groot wrok zitten en dat koesteren is nooit goed.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Op mijn achterste gevallen Diamera | 5 | 30-05-2012 21:13 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-je-Hart-topic # 152 Hawahaai | 500 | 16-01-2010 21:05 | |