Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Hej meis, ten eertse gecondoleerd met het verlies en heel veel sterkte met het verwerken!
Ik heb nog nooit van dichtbij iemand verloren, dus ik weet niet hoe het voelt, maar probeer je te uiten en niet alles op te kroppen, is er misschien op je school waar je mee kan praten, een vertrouwenspersoon ofzo? Of schaf een dagboek aan en schrijf daarin alles op... Liefs en knuffel, Suzanne.
|
gister was de begrafenis, van een leraar van ons. Het voelt raar als je vlak voor het nieuwe jaar, op oudjaars dag, op eens heel onverwacht zo'n brief binnen krijgt. Ik dacht eerst dat het me rapport was. Het is zo'n typje waar je t niet van had verwacht. Hij was dan wel niet de jongste, maar zijn ouders leefden nog. Ik vond het allemaal vreemd en een hele onprettige sfeer hangt hier rond op school. Aan de ene kant gaat alles door, je hoort mensen lachen, al tijdens het eerste uur, aan de andere kant is het toch heel anders. Het leven gaat door maar een paar blijven stil staan. Ik kende de leraar, net als alle anderen hier op school, pas een half jaar. Toch had ik het serieus liever een ander gegunt, je gunt het niemand maar toch, het is niet iemand waarvan je het had verwacht. Naar die begrafenis ben ik niet heen geweest, te vreemd, te raar, ik weet t niet. Ik merk dat ik zelf ook verder ga, je vergeet het, het is niet heel dicht in je omgeving en iedere minuut gaan er mensen dood die je amper kent, toch.. Ik herinnerde me net dat de laatste les, de laatste dag voor de vakantie, toen ik ging spijbelen omdat ik maar 1 lesje had en niemand je immers op schreef, dak toen ckv3 had, tekenen, van die leraar. Dan voelt het wel raar en voel je je bijna schuldig. Ik weet niet hoe ik je hier mee moet helpen, hi, had nie eens gedacht dat ik er zo mee zat, naja, iig is het waar, alles en iedereen gaat gwoon door, maar aan de andere kant ga je ook door als je stilstaat, de klok tikt nog steeds, er zijn minuten dat anderen aan jou denken en jij aan anderen, alles gaat gwoon door. Op een dag zul je je waarschijnlijk realiseren dat ook jij doorgaat, door bent gegaan. Ik weet nooit zo goed wat ik moet zeggen en iets beters dan dit kan ik niet bedenken dus ik laat het wel staan. ik wens je iig heel veel sterkte, denk dat je dat wel nodig hebt
![]() ![]()
|
Laatste keer dat in mijn omgeving een dierbare stierf was praten een heel goed medicijn.
Je zult inderdaad door moeten gaan met je leven, maar het is ook niet verkeerd om nu nog even stil te staan bij de gebeurtenis. Anders ga je het allemaal wegstoppen, en dat is ook niet goed. Dingen opschrijven kan daarbij een hele goede steun zijn.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik wens je heel veel sterkte.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je er met mensen over praat, kunnen die mensen jou misschien ook helpen/steunen. *knuvv* Laura
|
Verwijderd
|
Ja, wat al eerder gezegd is en onderhand best cliché gaat klinken. Praat erover. Het is heel moeilijk het verlies van iemand die je dierbaar is, hier dus je vader, in je eentje te verwerken.
Zoek daar hulp bij. En mag ik je nog een tip geven? Schrijf alle mooie herinneringen aan hem op zodat je die later terug kunt lezen en er nog wat bij kunt schrijven. Daar zal je veel aan hebben. Hoeft niet direct, omdat je daar misschien nog niet aan toe bent. Maar doe het op den duur wel. ![]() Succes meisje! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat gebeurt er met je na de dood? Volk | 272 | 04-01-2010 13:32 | |
Liefde & Relatie |
wat voor relatie heb jij met je huisgenooten? oelekeboeleke | 123 | 19-08-2007 14:03 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het jodendom Greenpeacegirl | 314 | 10-09-2003 14:22 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 | |
Psychologie |
waarom/waarvoor leef jij? PiNoW | 83 | 18-05-2002 14:50 |