Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2004, 20:02
Verwijderd
In februari begin ik aan de oriëntatie cursus aan de hka,
nog meer mensen die dit doen of dit gedaan hebbe?
ben dr wel benieuwd naar namelijk hoe dat nu iz.

Vooral modevormgeving lijkt me erg interessant om toe doen

Marieke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2004, 20:05
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
ik heb een half jaar Grafisch Vormgeven op HKA gedaan en ben toen gillend weggerend... wat een snobistische "wij zullen wel even een ander mens van je maken, en je moet alles vergeten wat je eerder geleerd hebt" zeiksnorren daar....

Inmiddels ben ik afstuderend Interaction Designer en dat bevalt me zowel qua opleiding en sfeer een stuk beter. (maar da's mijn verder verhaal en da's eigenlijk niet interessant )
Oud 24-01-2004, 20:11
Verwijderd
Hmmmm okay, dat hoor ik wel vaker van de HKA,
d'r moet nogal rare sfeer hangen, naja eerst
zelf ervaren en misschien ren ik ook wel gillend weg
, who knows?!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 20:15
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 24-01-2004 @ 21:05:
ik heb een half jaar Grafisch Vormgeven op HKA gedaan en ben toen gillend weggerend... wat een snobistische "wij zullen wel even een ander mens van je maken, en je moet alles vergeten wat je eerder geleerd hebt" zeiksnorren daar....

Inmiddels ben ik afstuderend Interaction Designer en dat bevalt me zowel qua opleiding en sfeer een stuk beter. (maar da's mijn verder verhaal en da's eigenlijk niet interessant )
word. manier van doen in Hilversum = van Arnhem ken ik daarintegen een heleboel minder leuke verhalen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 24-01-2004 @ 20:15:
word. manier van doen in Hilversum = van Arnhem ken ik daarintegen een heleboel minder leuke verhalen.

hmmm moet ik volgens jullie dan al heel bang gaan worden ofzo??
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 20:25
Verwijderd
ik doe basis jaar op de hku en das iig heel relax
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Wim Wok schreef op 24-01-2004 @ 20:25:
ik doe basis jaar op de hku en das iig heel relax
Ik kryg ook wel goeie dingen over HKU te horen, leuke sfeer daar?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 20:40
\/ince
\/ince is offline
Word er gestoord van, weet niet meer wat ik wil, van de hka hoor ik kutverhalen, van de hku oppeens ook, van de hkarnhem plots.. Hk Arnhem en Utrecht schijnen oorlog te hebben ofzo, de studenten onderling lopen mekaars opleiding af te hoeren.. ik weet 't echt niet meer.. denk dat ik mooi ga werken na m'n glu..
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Wishmaster schreef op 24-01-2004 @ 20:40:
Word er gestoord van, weet niet meer wat ik wil, van de hka hoor ik kutverhalen, van de hku oppeens ook, van de hkarnhem plots.. Hk Arnhem en Utrecht schijnen oorlog te hebben ofzo, de studenten onderling lopen mekaars opleiding af te hoeren.. ik weet 't echt niet meer.. denk dat ik mooi ga werken na m'n glu..
hmmm nouw join the club, ik word er ook nogal eeh gestoord van, tiz gewoon fet moeilijk om te kiezen !
maarja eerst die oriëntatie cursus maar es zien.
loop ik niet de kans dat ze daar heel anders tegen me gaan
doen (schijnheilig duz)? wat denken jullie?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 14:03
rodina
rodina is offline
Citaat:
Wishmaster schreef op 24-01-2004 @ 21:40:
Maak je 't glu af

Arnhem, idd beetje snobistisch, vinden zich zelf enorm goed. Utrecht nooit geweest. Sfeer op AHK is wel leuk
Oud 27-01-2004, 14:43
\/ince
\/ince is offline
ja ik zit er al 3 jaar op.. laat ik ermee stoppen zodat ik helemaal nix heb als ik de kunstacedemie niet haal.. nee puik plan
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 16:30
Verwijderd
ik zit ook op het glu 3de jaars (stage ) grafisch vormgeven, wil hierna verder in grafisch vormgeving of fotografie.
Mij lijkt de Hka helemaal niks, de Hku lijkt me wel wat en hoor ik wel positieve verhalen over. Is het nu ook zo dat alle hbo's grafisch vormgeven op een andere manier les geven?

Ontopic: ik zit dus niet op hka en heb ook nooit een orientatie cursus gedaan.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 16:48
siegjeuh
siegjeuh is offline
hku basisopleiding is heel leuk, je ziet hoe het er op de school aan toe gaat. ben net klaar daar en toegelaten
tis idd zo dat de scholen elkaar af zeiken maar de hku is dan ook geweldig
Oud 27-01-2004, 18:31
\/ince
\/ince is offline
Citaat:
Lean schreef op 27-01-2004 @ 17:30:
ik zit ook op het glu 3de jaars (stage ) grafisch vormgeven, wil hierna verder in grafisch vormgeving of fotografie.
Mij lijkt de Hka helemaal niks, de Hku lijkt me wel wat en hoor ik wel positieve verhalen over. Is het nu ook zo dat alle hbo's grafisch vormgeven op een andere manier les geven?

En je komt nog uit Ede ook (you guessed it, ik dus ook..)
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:40
Verwijderd
Citaat:
milkzhake schreef op 24-01-2004 @ 21:38:
Ik kryg ook wel goeie dingen over HKU te horen, leuke sfeer daar?
jah echt heel fijne sfeer, echt n aanrader, an wat die verhalen betreft, ik hebook gehoord dat hka wat formeler is dan hku, daar is t iig allemaalerg relax, ben laatst ook op rietveld geweest en dat vond ik weer nix, ik denk dat het heel persoonlijk is welke je het leukste vind, maar denk wel dat het stuk voor stuk degelijke opleidingen zijn
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 12:38
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Lean schreef op 27-01-2004 @ 17:30:

Tsja... HKA vs HKU... het zijn gewoon twee andere scholen, persoonlijk ga ik voor de HKU (en dat is niet omdat ik eropzit, want ik doe KunstMediaTechnologie in Hilversum, WIJZELF horen ook niet echt bij de HKU in Utrecht).

HBO Grafisch vormgeven is anders als een MBO Grafisch vormgeven. Er wordt op HBO niveau lesgegeven, dat wil zeggen dat het op het MBO flink wat schoolser is en op het HBO allemaal wat zelfstandiger. (Ik heb zelf presentaties gegeven op het GLE en binnenkort op het GLU en GLA, mijn indruk van de "Eindhovense School" was behooooorlijk schools, echt ik had zoiets van "wow... jeetje wat een "school" hier".
Wel heb ik de indruk dat het er in Arnhem wat schoolser aan toe gaat als in Utrecht.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 07:31
Verwijderd
hier een rasechte hka-er
haha ik doe dus docenten opleding beeldend kunst en vormigeving enzijn de aande kant geschoven pabo-mensjes van de beelndende sectie.
dat is dus dat andere zoals grafisch en vrije kunst en alle andere altijd voorang rkijgen op betere ruimtes en meer tijd van de leraraen.
een paar leraren die ik heb zijn idd zo van: we gaan een ander mens van je maken, stop je hele leven in de studie, laat vrienden vallen, je wchte vrienden vind je op de kunstacademie. en ja sommige vinden de hka zo geweldig.
vooral als het gaat om mode, die lui de leven nog vort op het sucses van victor en rolf die al eeuwen lang afgestudeert zijn.

ik ben wat dat betreft veel te nuchter voor deze kunst academie, en hou er helemaal niet van om de hele tijd maar cultureel verantwoorde dingen te doen. verschikkelijk is dat.
en onder leerlingen zelf hangen ook van die regeltjes om de echte hka-er te zijn. zo ben je echt true als je tori in de cd collectie hebt (heb ik expres dus niet, ook al vind ik de muziek erg goed).

nu klinkt de school erg vervelend, maar gelukkig zijn er ook veel mensen niet zo, en as je lekker je eigen gang gaat en je niks aantrekt van dat gedoe, dan is de school erg leuk, maar ik denk toch dat utrecht leuker is (maar die vond ik te ver)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten