Advertentie | |
|
![]() |
|
zowiezo is n huisarts wel raadzaam ja
ik denk ook dat je je heel hard moet realiseren dat misselijkheid nix met een vriendin maar (in jou geval ) met antibiotica te maken heeft als je die ene keer maar blijft associeren met het feit dat je vriendin voor de deur stond, komt de misselijkheid terug als je aan de aanweziogheid van haar denkt ( wie je vriendin op dat moment ook is) als je het met die zooi associeert is het meer biologisch en "mag" het meer maar dat is mijn theorie |
![]() |
||
Citaat:
natuurlijk wel anders, maar je hebt heel duidelijk dat je iets de schuld kan geven de schuld ligt dan bij de pillen die niet helemaal lekker vielen jou vriendin staat er dan los van, ja ze was erbij maar ze speelde geen rol int verhaal. ik bedoelde duz dat als jet los kan laten dat het duz iets is met "vriendinnen" je het nie meer hebt als je naar haar toegaat zowiezo denk ik dat jeje niet te druk moet maken, niet stressen of zo nu duidelijker???? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dat was eigenlijk een idee waar ik nog niet op gekomen was. Kga 't eens proberen. ![]() |
![]() |
|
Ze hebben experimenten met ratten gedaan en daar bleek dat als ze voor de eerste keer iets aten waardoor ze ziek werden ze het nooit meer aten. Ik weet de exacte omstandigheden niet meer, maar in ieder geval was er toen heel veel ophef omdat mensen het raar vonden dat ratten in 1 keer permanent iets konden leren.
Ik heb ooit een keer over moeten geven van het eten van een boterham en toen heb ik heel lang boterhammen niet lekker gevonden kreeg ik kotsneigingen. Je lichaam onthoudt het ofzo. Je verhaal doet me beetje denken aan Kyle uit Southpark Wendy Testaburger *BLERGH* ;p sorry Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 21:45. |
![]() |
|
![]() |
hier ben ik echt heel veel mee Digitracker! tx!
![]() ![]() mja, tis niet echt dat ik nu geen antibiotica meer kan nemen omdat ik ziek ben geworden, ik heb 't de dagne daarna nog moeten nemen en dat ging zonder problemen. Het heeft puur met die avond en gebeurtenis te maken en mn gedachten verzinnen ervanalles bij... |
![]() |
|
![]() |
ja, je zou zeggen dat er twee manieren zijn om jezelf te bewijzen dat de misselijkheid niet met een vriendin te maken heeft.
1 is een lange tijd met je vriendin doorbrengen, die misselijkheid zal toch wel stoppen dan? 2 weer misselijk worden van antibiotica eigenlijk, alleen dan als er geen vriendin in de buurt is maar je zou zeggen dat de huisarts je inderdaad wel even een verwijzing kan geven om dit door een proffesioneel psycholoog oid te laten behandelen. Want kennelijk lukt het je zelf niet de verkeerde associatie te verbannen leuk feitje: ik kan op dezelfde manier niet tegen suikerwafels en shoarmapizza ![]() sorry
|
![]() |
Hej!!
Wat een raar verhaal zeg!! Ik zit het hier te lezen en denk egt naja..... Maar als ik jou was zou ik maar een keer snel naar de huisarts gaan. Die kan kijken wat er aan de hand is, want die heeft er veeeel meer verstand van dan iedereen op dit forum. Die kan je ook doorverwijzen naar een psycholoog/psychiater. En proberen er niet aan te denken, ook al is dat moeilijk! Succes!!! |
![]() |
|
als je tegen jezelf "Ik word nu NIET misselijk" zegt, dan heb je meer kans dat je het juist wel wordt, omdat het woord misselijk op zichzelf al als trigger voor misselijkheid kan werken.
Wat je wel kan doen, is zeggen dat je jezelf goed voelt, en blij bent. Geen ontkenning, want dat is negatief, net als misselijkheid. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het lijkt op een fobie. Jij legt namelijk een verband tussen het meisje en jouw misselijkheid, waarschijnlijk omdat je een keer moest overgeven toen zij net bij je was. Dat is natuurlijk iets om je voor te schamen, of nouja, leuk is het in ieder geval niet. Nu is er een soort angst om over te geven en als je dat meisje ziet word je steeds banger ervoor, net zo bang totdat het weer echt gebeurt.
Ga eens denken over therapie tegen fobiën...dat schijnt heel effectief te zijn. Vorige week zag ik er nog een tv-programma over. Het ging oa. over een jongen die ooit een film had gezien dat er iemand lag te baden in witte bonen in tomatensaus. Sindsdien had hij een enorme angst voor blikjes met witte bonen. In het programma lieten ze zien hoe hij het ging verwerken dankzij een therapie. In die therapie werd hij geconfronteerd met de witte bonen, stapje voor stapje. Eerst naar het blik kijken, dan aanraken, dan openmaken en de bonen bekijken, dan zelfs de bonen koken. Toen ik jouw verhaal las moest ik hier aan denken. |
![]() |
|
sorry voor het geval het al 10 keer is genoemd, maar ik heb ff geen tijd de replys te lezen, ga over enkele minuutjes weer weg.
het doet mij heel erg denken aan een fobie. bij een fobie is het zo dat je bang bent, niet voor haar, maar voor wat er gaat gebeuren, het kokhalsen dus. net als iemand met bijv. claustrofobie, diegene is bang, voor de angst die hij krijgt wanneer hij in ee kleine ruimte is. zoiets herken ik ook bij jou terug. gelukkig kan je van een fobie best wel afkomen, alleen is het erg moeilijk dat zelf te doen. je zou er eens mee naar je huisarts kunnen gaan. liefs, wen
|
![]() |
tx all vr de reacties.
kweenie of 'k 't echt als een fobie moet beschouwen... ja, t kan eigenlijk wel.. ![]() Nja, 'k denk dat 'k dan toch maar eens naar de huisarts moet gaan. Het stomme is gewoon dat het echt in mijn hoofd zit en als ik er bijvoorbeeld even bij haar ben of als ik iets heb wat me afleid dan is het ook gelijk weg! Ook iets heel raars is dat als ik eenmaal overgegeven heb (of net niet) is het daarna ook gelijk over. (omdat ik dan bij mezelf denk: "keej,dat is er ook weer uit, nu gewoon weer verder..") Als ik dus op de een of andere manier afgeleid word is het ook zo weg..en dan kan varieren tot lezen,muziek,ofover iets praten waardoor ik gewoon aan iets anders denk. Dat kan in 2 seconden veranderen.. Het irritante is dat dat pas na een paar minuten enorme misselijkheid gebeurd.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Misselijkheid zit helemaal in me Verwijderd | 9 | 20-11-2014 01:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
Elke ochtend misselijk in de bus marlientje5 | 9 | 13-10-2010 13:48 | |