Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2004, 18:28
Talon
Talon is offline
Ik wil eigenlijk een dual monitor pc hebben.
Dus 1 pc met 2 monitors erop.
Hoe kan ik dat het beste doen? Wat heb ik daarvoor nodig?
(behalve 2 monitors)

Verder wil ik mijn hudige situatie (2 pc's met kvm switch) ook blijven gebruiken.

Ik wil ook linux gaan draaien op 1 pc.
En het liefst daarop ook dual monitor.

Hoe pak ik dat het beste aan?

Dus op beide pc's een dual monitor situatie, met maar 2 monitors.

Is dat mogelijk?
Oud 09-02-2004, 19:26
Verwijderd
Tuurlijk kan dat.. alleen beetje omslachtig.. 2 monitoren koop dan gewoon gelijk een 21" monitor dan eheb je ook ruimte zat.. maar je hebt idd een switch nodig.. en op elke pc 2 videokaarten... en die aansluiten op een switch alleen ik weet niet of je een switch hebt die 2 monitore ondersteunt.... en anders moet je er nog een switch tussen zetten, ik weet geen andere oplossing..

Suc6
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 21:10
CryptapiX
CryptapiX is offline
nou.. ligt eraan
je moet iig een switch hebbe daar ontkom je niet aan,
let wel op dat zon switch redelijk vaak beeldverlies tot gevolg heeft waardoor het beeld niet bepaald mooier word

op sommige videokaarten zit DVI en SUB-D
als je een DVI -> SUB-D converter koopt, kun je gwoon 2 monitoren aansluiten op die videokaart en zo dus een dual monitor setup realiseren

maar let wel op.. het klinkt enorm leuk maar ik heb het zelf geprobeerd.. je moet eigenlijk wel 2 identieke monitoren hebbe.. en dan nog zit jet met zon enorme blok (rand moni) in de weg
Oud 09-02-2004, 21:53
ekki
ekki is offline
Citaat:
lullow schreef op 09-02-2004 @ 20:26:
Tuurlijk kan dat.. alleen beetje omslachtig.. 2 monitoren koop dan gewoon gelijk een 21" monitor dan eheb je ook ruimte zat..
Ben ik het niet mee eens. Ik heb veel en veel liever twee 17" monitoren dan één 21" monitor. Is makkelijk om op je ene scherm je opdrachten te zetten en op de andere de opdrachten te maken. Of op je ene scherm een html-editor (hoe noem je zoiets?) en op je andere de website.

Citaat:
maar je hebt idd een switch nodig.. en op elke pc 2 videokaarten... en die aansluiten op een switch alleen ik weet niet of je een switch hebt die 2 monitore ondersteunt.... en anders moet je er nog een switch tussen zetten, ik weet geen andere oplossing..

Suc6
Ik heb geen 2 videokaarten (kan wel), maar één videokaart met 2 'uitgangen', maar dat heeft de poster voor mij al beschreven geloof ik:

Citaat:
op sommige videokaarten zit DVI en SUB-D
als je een DVI -> SUB-D converter koopt, kun je gwoon 2 monitoren aansluiten op die videokaart en zo dus een dual monitor setup realiseren
Oud 09-02-2004, 22:03
Verwijderd
jah.. zo kan het ook. hebbik ook (weer niet nagedacht ) had dus tot voor kort mijn tv er bij staan, totdat de Aardlekschakelaar het begaf en mijn TV-in op mijn tv het begaf best wel jammer want nu kan ik niet meer vanuit mijn bed msnen jah met een laptop..) maarjah.. het kan op verschillende manieren.. maar wat is de prijs ongeveer van een converter(-kabeltje) van chinch/S-VHS naar een gewone monitor aansluitng.. ?

Greet*z
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 00:06
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Als je twee monitoren hebt met elk twee ingangen, en elke PC heeft een eigen dualhead videokaart gaat het wel werken.. Dan gaat je video signaal wel buiten je kvm switch om, maar eigenlijk moet dat niet al te veel uit maken.. Goed, bij het omschakelen heb je meer knoppen nodig, maar je bent niet afhankelijk van de kwaliteit van de kvm switch, en je kan op de tweede monitor ook naar de desktop van die ander kijken..

@lullow, (s-)video naar VGA? Best lastig, want van het video signaal moet RGB worden gemaakt.. Ik geloof niet dat je daar echt een fatsoenlijke kwaliteit aan over houdt.. Misschien kan je beter je tv zien te fixen.
Oud 10-02-2004, 06:58
Talon
Talon is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 10-02-2004 @ 01:06:
Als je twee monitoren hebt met elk twee ingangen, en elke PC heeft een eigen dualhead videokaart gaat het wel werken.. Dan gaat je video signaal wel buiten je kvm switch om, maar eigenlijk moet dat niet al te veel uit maken.. Goed, bij het omschakelen heb je meer knoppen nodig, maar je bent niet afhankelijk van de kwaliteit van de kvm switch, en je kan op de tweede monitor ook naar de desktop van die ander kijken..
ik heb gekeken naar een dualhead videokaart, maar ik kan ze niet echt vinden, of ik zie dingen over het hoofd.
Weet je toevallig een type ofzo?
dat het buiten de switch omgaat maakt niet zo heel veel uit.
Oud 10-02-2004, 07:49
Verwijderd
Citaat:
[B}@lullow, (s-)video naar VGA? Best lastig, want van het video signaal moet RGB worden gemaakt.. Ik geloof niet dat je daar echt een fatsoenlijke kwaliteit aan over houdt.. Misschien kan je beter je tv zien te fixen. [/B]
stiekem vraagje, in mijn scartaansluiting doet mijn geluid het nog wel.. alleen video niet meer.. misschien iemand die dit weet?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 14:26
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Talon schreef op 10-02-2004 @ 07:58:
ik heb gekeken naar een dualhead videokaart, maar ik kan ze niet echt vinden, of ik zie dingen over het hoofd.
Weet je toevallig een type ofzo?
dat het buiten de switch omgaat maakt niet zo heel veel uit.
Tsja, bijna iedere 'moderne' videokaart heeft de mogelijkheid tot het aansluiten van twee monitoren, de ene via de vga aansluiting, en de ander met een dvi -> vga converter op de dvi aansluiting. Nou is de implementatie daarvan soms niet echt geweldig uitgewerkt, en dat is een understatement.

Mocht je niet zo'n spellenspeler zijn, en 'm toch alleen voor desktop dingen gebruiken dan kan je gaan kijken naar een Matrox.. Een tweedehands g550 doet het heel leuk.
Heb je de beschikking over een AGP PRO slot, en werk je veel met (professionele) openGL applicaties dan is een tweedehands 3dlabs wildcat misschien wel wat.. Tweedehands kan je voor niet al te veel geld een mooie dual of quadhead aanschaffen. Wel zijn ze full-length en moet je nog wat vermogen overhebben in je voeding, maarja..

@lullow
Pinnetjes controleren? misschien zit er wel een pinnetje scheef in je stekker.
Oud 10-02-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 10-02-2004 @ 15:26:

@lullow
Pinnetjes controleren? misschien zit er wel een pinnetje scheef in je stekker.
in mijn scart plug zit het probleem niet, want ik sluit mijn dvd-speler aan, en daar doet ook alleen het geluid maar van, en een andere plug doet het ook niet... vreemd maarjah.. even openmaken dan maar mijn vadertje is zo handig

Greet*z
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten