Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2004, 18:35
Love: a passion
Love: a passion is offline
Hoi!

Ik heb mijn hele leven al last van blaren in m'n mond. Iedere maand krijg ik gewoon weer een blaar die opeens op komt zetten en dan na een week weer weg gaat. Maar bij mij zijn ze echt groot.
Ze zitten dan aan de binnenkant van mijn mond, aan de achterkant van mijn onder- of bovenlip. Ik heb gehoort dat je goed vitamine C moet eten/drinken en sinaasappels, maar dat doe ik, maar het helpt niets. Ik gebruik ook een middeltje, Pyralvex, dat is aanstipvloeistof waarmee je je blaar moet aanstippen. Dit doet maaaachtig zeer. Het bijt gigantisch. Zijn er meer mensen die regelmatig last van blaren hebben in de mond? En zo ja, wat doe je er aan?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 18:39
Verwijderd
Blaren of aften?

Bocusan helpt bij mij altijd wel goed tegen aften en ook tegen andere wondjes. Blaren maak ik meestal kapot....dat scheelt vaak enorm in pijn en last.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 18:40
Verwijderd
Als ik een blaartje in mn mond heb, zegt mn moeder altijd dat ik moet spoelen met kamillethee
Ik heb het nog nooit uitgeprobeerd, ik laat het altijd vanzelf over gaan..
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 18:42
Verwijderd
Kamillethee ontsmet ook, spoel ik wel eens mee als ik keelontsteking heb.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 18:44
Balance
Balance is offline
Die blaren (ofwel aften) krijg je voornamelijk als je weerstand slecht is. Daarom zegt men dat je vitamine C moet slikken, je weerstand kan daar beter van worden, maar bewezen is het niet.

Ik heb er zelf ook heel veel last van. Je hebt van Oral B zakjes tegen aften en die helpen heel goed. Je moet daarmee spoelen, maar het nadeel is wel dat het gigantisch prikt (net zout ).
Verder heb je ook een spoeling Bocusan en is d'r een nieuw middeltje op de markt wat je bij de apotheek kan kopen (maar dat vind ik niet super handig). Je kan iig nog heel wat uitproberen naast pyralvex.
Goede tandpasta (paradontax bijvoorbeeld) helpt ook heel erg bij mij. Dan zijn ze super snel weg.
Oud 13-02-2004, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 13-02-2004 @ 19:44:

Ik heb er zelf ook heel veel last van. Je hebt van Oral B zakjes tegen aften en die helpen heel goed. Je moet daarmee spoelen, maar het nadeel is wel dat het gigantisch prikt (net zout ).
Verder heb je ook een spoeling Bocusan en is d'r een nieuw middeltje op de markt wat je bij de apotheek kan kopen (maar dat vind ik niet super handig).
Bocusan zit in zakjes en is van OralB...?

Ik vind het niet prikken...iig niet erg. (Je moet gewoon een half ipv een heel zakje met wat water mengen, dat scheelt al, vind ik.)
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 19:32
Liss
Liss is offline
Spoelen met kamillethee
Oud 13-02-2004, 20:45
:) L. :)
:) L. :) is offline
Ik heb ook een blaartje in m'n mond dat regelmatig terugkomt (nu al een tijdje niet, maar vaak komt ie heel vaak, steeds op dezelfde plek) Ik heb er niet zo heeel erg veel last van, dus ik wacht gewoon dat ie vanzelf weer weg gaat. Ze zeggen dat spoelen met bosbessensap ook tegen dat soort dingen helpt. Heb ik ook geprobeerd en sindsdien is ie niet meer geweest, maar dat kan ook goed toeval zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 21:11
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-02-2004 @ 19:50:
Bocusan zit in zakjes en is van OralB...?

Ik vind het niet prikken...iig niet erg. (Je moet gewoon een half ipv een heel zakje met wat water mengen, dat scheelt al, vind ik.)
oh wat stom, ik bedoelde corsodyl als andere optie (dat is ook een spoeling).
Oud 13-02-2004, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 13-02-2004 @ 22:11:
oh wat stom, ik bedoelde corsodyl als andere optie (dat is ook een spoeling).
Die ken ik (dat was wat ik in een andere topic bedoelde ), zit in een flesje met een wit met oranje etiket, als het goed is.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 22:05
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-02-2004 @ 22:23:
Die ken ik (dat was wat ik in een andere topic bedoelde ), zit in een flesje met een wit met oranje etiket, als het goed is.
klopt. en de eerste uren nadat je d'r mee gespoeld hebt smaakt niks meer hetzelfde.
maar het werkt wel en daar gaat 't om
Oud 13-02-2004, 23:49
Empiraa
Empiraa is offline
ff een dom vraagje, maar ik krijg altijd blaren in mijn mond, lip wang en doordat ik er altijd perongeluk heel erg hard op bijt.

is dit dan ook een blaar of "aft" of iets anders.

het bloed altijd heel erg en na een tijdje is het een wittachtige wond.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 10:00
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Empiraa schreef op 14-02-2004 @ 00:49:
ff een dom vraagje, maar ik krijg altijd blaren in mijn mond, lip wang en doordat ik er altijd perongeluk heel erg hard op bijt.

is dit dan ook een blaar of "aft" of iets anders.

het bloed altijd heel erg en na een tijdje is het een wittachtige wond.
Dat zijn geen blaren/aften maar gewoon wondjes die al dan niet ontstoken zijn geraakt. Weet niet of je daar iets tegen kan doen. volgens mij moeten ze vanzelf genezen.. Probeer gewoon niet op je lip/wang te bijten zou ik zeggen
Oud 14-02-2004, 11:40
beeble
beeble is offline
ik heb ook vaak last van aften, en ik gebruik ook pyralvex, het helpt meestal erg goed (binnen 1 a 2 dagen id de aften weg) maar het bijt best wel.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 15:34
coopergirl
coopergirl is offline
ikzelf heb ook wel eens last van blaren, dit komt bij mij door vitamine tekort.... Ik weet niet of je voldoende fruit e.d. binnenkrijgt?
Oud 14-02-2004, 15:38
$un$hine
$un$hine is offline
Het af en toe afwisselen van tandpasta schijnt ook te kunnen helpen tegen aften. Ik had er ook veel last van, maar sinds ik zo af en toe een tijdje een andere tandpasta gebruik heb ik er veel minder last van. (had geloof ik te maken met overgevoeligheid ofzo voor t een of t ander, maar dat weet ik niet meer precies)
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 17:21
Roos
Roos is offline
Helpt spoelen met mondwater niet?
Oud 15-02-2004, 00:39
Verwijderd
Dat is idd een crime, maar wat je dan moet drinken, en veel ook is wortelsap, het is een onwijs smerig goedje, maar het verhoogt je weerstand sneller en adequater als pilletjes.
En pyralvex werkt zeer goed.....
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 09:34
Gatara
Gatara is offline
Ik denk dat je aften bedoelt. Je hebt dat virus in je gekregen of je hebt t niet. Pech als je t in je hebt, want dan kunnen er dus regelmatig blaasjes ontstaan in je mond. Pyralvex of hoe je dat ook schrijft schijnt daar tegen te helpen.

Gelukkig heb ik zelf geen last er van (klopt af).

[edit: als het goed is, betreft het hier het herpes labialis virus; verwant aan de herpes zoster virus. Het blijft levenslang in je ruggengraat zitten en bij perioden van verlaagde weerstand, verhoogde stress en nog onbekende factoren komen ze dan weer naar voren.]

Laatst gewijzigd op 15-02-2004 om 12:01.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 13:15
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik heb zelf ook best vaak aften en wij hebben thuis Superol, werkt ook wel redelijk. Is een groen tabletje dat je moet oplossen in een glas water en dan 10 x gorgelen. Het is alleen echt heel vies
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 13:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-02-2004 @ 10:34:
Ik denk dat je aften bedoelt. Je hebt dat virus in je gekregen of je hebt t niet. Pech als je t in je hebt, want dan kunnen er dus regelmatig blaasjes ontstaan in je mond. Pyralvex of hoe je dat ook schrijft schijnt daar tegen te helpen.

Gelukkig heb ik zelf geen last er van (klopt af).

[edit: als het goed is, betreft het hier het herpes labialis virus; verwant aan de herpes zoster virus. Het blijft levenslang in je ruggengraat zitten en bij perioden van verlaagde weerstand, verhoogde stress en nog onbekende factoren komen ze dan weer naar voren.]
aha, dat verklaart een hoop!
ik heb ze bijna wekelijks (zeer lage weerstand) en een vriendin van mij zegt ze nog nooit te hebben gehad. Dat leek me erg onwaarschijnlijk aangezien zij nog vaker ziek is dan ik, maar nu snap ik het
Oud 17-02-2004, 16:34
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Zijn aften trouwens besmettelijk? Zoja, hoe dan? Kun het krijgen door contact met de aft zelf (zoenen) of kan het ook gewoon overspringen zoals verkoudheid dat doet?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten