Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2004, 19:58
Verwijderd
Ik en mijn vriend hebben het er wel eens over. Hoe zou het zijn als we uit elkaar zouden zijn. We willen wel nog gewoon vrienden blijven enzo. Ja, misschien dat dat veranderd door de situatie ofzo, mocht het uit gaan, maar op dit moment is dat onze instelling.
Maar toen vroeg ik me af: Je wilt dan wel vrienden blijven, en stel even dat dat lukt, maar hoe ga je dan met elkaar om? Je kent elkaar dan zo goed, hebt zoveel samen meegemaakt en je kent lichaam en geest. Hoe ga je dan met hem of haar om? Hoe zit het met begroeten? Geef je dan nog gewoon een kus op de mond of worden het drie kussen op de wang?

Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2004, 20:06
Warsocket
Warsocket is offline
Gewoon hoe jullie beide het best vinden

In een relatie is hij toch je lover maatje vriendje etc etc
dan alleen nog je maatje

gewoon begroeten zoals jullie het goed vinden
en wat te doen, gewoon vrienden dingen ga krten film kijken ga uit, etc
Oud 17-02-2004, 20:49
Balance
Balance is offline
Iedereen zegt altijd dat ze vrienden willen blijven, maar juist dóórdat het zo ongemakkelijk is, komt het maar erg weinig voor dat mensen ook echt vrienden blijven.
Oud 17-02-2004, 20:50
Charlottetje
Charlottetje is offline
hmm, tsja, kan maar uit weinig ervaring spreken.
ik zit in een beetje grappige situatie misschien.

Ik ben nu namelijk een vriendschap met iemand op aan het bouwen, waar ik nooi echt een relatie mee heb gehad (meer omdat dat verstandiger is, maar toch) maar nou ja, ik krijg wel elke keer een kus op m'n mond van hem enzo, heb laatst wel 12 uur lang met hem opgetrokken... dat soort dingen...
Eigenlijk zou je misschien wel kunnen zeggen dat ik hem juist nog niet goed ken, misschien vind ik het daarom wel zo bijzonder hoe wij met elkaar optrekken...

misschien kan het dus best...
Oud 17-02-2004, 21:05
Fade of Light
Fade of Light is offline
Dan ben je vrienden+....

Omgaan met elkaar als vrienden, maar je kent elkaar toch net iets beter. Dit verschil hoeft niet zo groot te zijn in vergelijking met je beste vriend(in) naast je partner. En over die kus op mond of op wang...dat maakt niet uit, waar je je maar prettig bij voelt.

Dit alles ALS je uverhaupt vrienden kan blijven...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 21:07
Gothic
Gothic is offline
Ik denk dat het praktisch onmogelijk is en zonde om er tijd aan te verspillen als je voordat je iets kreeg geen (langdurige) pure vriendschap hebt gehad...

Anders val je namelijk terug op iets dat je niet bekend mee bent en nooit gehad hebt met die persoon. Dan wordt het wel ongemakkelijk ed en zal het denk ik niet een leuke vriendschap opleveren, dan ben je maar bezig met proberen, terwijl zoiets gewoon vanzelf moet gaan...
Oud 17-02-2004, 21:15
Toet0r
Toet0r is offline
Dat hebben ik en mn exvriendje ook afgesproken toen het uitging. Het is niet zo dat we nu knallende ruzie hebben, alleen we negeren elkaar meer. Wat ik wel jammer vind, want ik probeer gewoon zo normaal mogelijk tegen hem te doen (hoewel dit nu ff wat lastiger is omdat hij wat dingen heeft lopen lullen, maar toch..) over een tijdje zal het denk ik wel weer 'normaal' zijn..dat hoop ik iig wel, want ik zie hem 6 dagen per week
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 23:23
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Ik wil het er helemaal niet aan denken dat het uit zou gaan en hoe dan verder
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 00:23
Vork
Vork is offline
Citaat:
[Het Engeltje] schreef op 18-02-2004 @ 00:23:
Ik wil het er helemaal niet aan denken dat het uit zou gaan en hoe dan verder
psies zo!

dus dat vermijden we gewoon zeer wijselijk

maar dat terzijde 23

Laatst gewijzigd op 18-02-2004 om 01:38.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 01:13
Verwijderd
De afgelopen 2 keer dat ik me dat voornam waren allebei niet zo geslaagd. Beide keren heb ik er wel in geloofd, maar goed.. niet zo'n succes dus.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 08:24
Pallas
Pallas is offline
Het ligt eraan hoe jullie je eronder voelen. Vaak is vriendschap lastig als een van de twee het niet eens is met de breuk, nog verliefd is. Maar het staat in ieder geval vast dat jullie ontzettend veel gedeeld hebben, dus de drang om elkaar te knuffelen of kussen op de wang blijft nog een tijd.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 09:43
Soezen
Soezen is offline
Citaat:
Pallas schreef op 18-02-2004 @ 09:24:
Het ligt eraan hoe jullie je eronder voelen. Vaak is vriendschap lastig als een van de twee het niet eens is met de breuk, nog verliefd is. Maar het staat in ieder geval vast dat jullie ontzettend veel gedeeld hebben, dus de drang om elkaar te knuffelen of kussen op de wang blijft nog een tijd.
Ja precies. De drang om te kussen of knuffelen blijft. Ik en mijn ex proberen als gewone vrienden door te gaan, maar soms is het moeilijk. En zeker in het begin. Je bent zo gewend aan een kusje of een knuffel. Als je allebei zeker niets meer wil van elkaar dan alleen vriendschap, dan kan vriendschap wel lukken, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 11:29
Stefanie
Stefanie is offline
Ik zou best vrienden willen blijven, maar ben bang dat dat moeilijk gaat als het eenmaal uit is. Natuurlijk ligt het er aan hoe het uit gaat, maar een ex blijft een ex. Uiteindelijk zal die ex dan weer een nieuwe vriendin krijgen, waardoor ik heel jaloers word (ook al is het uit) en me terugtrek.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 12:41
Dree
Dree is offline
Ik vind het ook een mooi streven. Soms wat lastig haalbaar, als de één nog diepere gevoelens voor de ander heeft.
Oud 18-02-2004, 13:17
Verwijderd
Mijn ex-vriend en ik zouden vrienden blijven, dus dat hebben we geprobeerd. Maar eerst was ik te verdrietig als ik hem zag, en voelde hij zich te schuldig; daarna was ik te wrokkig als ik hem zag, en voelde hij zich ongemakkelijk; daarna hebben we elkaar wel een keertje gezien maar we hadden elkaar niet superveel te zeggen... dus nu nemen we genoegen met af en toe een kort msn-gesprekje. Neemt niet weg dat het heel goed kán werken, en dat ik vind dat je 't altijd moet proberen (tenzij 't op een nare manier uit ging).
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 13:48
Coral
Coral is offline
Ligt eraan hoe het uitgegaan is. Ik en mn ex vriend zijn niet echt vrienden gebleven, alhoewel we dat wel hadden afgesproken... Daarna ook nooit echt wat afgesproken ofzo. Ook geen behoefte aan eigenlijk. Als ik hem wel eens tegen kom vraag ik wel hoe t met em is etc, maar meer ook niet. We hebben elkaar ook niet echt iets te vertellen.
Oud 18-02-2004, 16:00
Broccoli*
Broccoli* is offline
Ik geloof niet zo zeer in het "vrienden blijven met je ex gebeuren". Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik geloof er gewoon niet zo in.
Je kent elkaar door en door, en dus ook zijn mindere kanten. En door die "mindere" kanten is de relatie waarschijnlijk stuk gelopen. En als je dan een vriendschap probeert op te bouwen, ga je je waarschijnlijk steeds meer focussen en dus ook ergeren op die negatieve kanten van hem.
Maar voor de mensen die het wel lukt om vrienden te blijven met hun ex... Diep respect .
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 17:05
vivelafete!
vivelafete! is offline
je kan zeker vrienden zijn met je ex
het is nu een maand uit tussen mij en mijn ex en we zijn echt gewoon vrienden we praten over alles.. eten nog samen doen leuke dingen.. maar zonder het hele stelletjes gebeuren en het gaat perfect! we knuffelen nog wel.. (omdat het altijd zo normaal was) maar dat zal ook wel minder worden. we geven elkaar meestal gewoon een kus op de wang!
zelf had ik niet gedacht dat het zo goed zou gaan.! we hebben voornamelijk ook de zelfde vrienden dus ja...
maar ja het ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoe je uit elkaar gaat...
ik zou het wel raar vinden als ik hem voor het eerst met een ander meisje zal zien.. zal het best wel ff kut vinden .. maar goed ik zal er wel aan wennen.. 2 jaar samen geweest is echt niet niks.. als het maar een leuk meisje is! zelf zal ik ook weer een nieuw vriendje krijgen dus ja....

bij mij is het dus gelukt!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 17:50
Verwijderd
ik hoop ontzettend dat ik vrienden blijf met mn nu vriend. t moet toch ook mogelijk zijn? hij is nu mn maatje, mn beste vriend en dan oook nog dé vriend. hopen dat de rest blijft als t uitgaat.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 18:34
suikerprinses
suikerprinses is offline
toen mijn vriendje het uitmaakte, riep hij ook dat we vrienden zouden blijven. ik heb toen gezegd dat ik dat niet aankon, en dat we dus wel zouden zien.

nu zijn we dikke maatjes. vrienden+ dus we zien elkaar best wel veel, en anders bellen we elkaar. stiekem is hij toch nog best belangrijk voor mij, maar dat laten we natuurlijk niet te duidelijk merken
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 21:56
Sade
Sade is offline
Ik heb met geen van de jongens waar ik tot nu toe wat mee heb gehad, na de 'relatie' nog een echte vriendschap gehouden. Vooral omdat idd of hij of ik het niet eens was met de 'breuk'.

Wel is er een jongen waar ik heel erg kort iets mee gehad heb, waar ik nog steeds maatjes mee ben. Dat we iets hadden sloeg ook eigenlijk nergens op, we konden het zo goed met elkaar vinden dat we op een avond opeens zomaar stonden te zoenen en bedachten dat we dan maar vriendje & vriendinnetje moesten worden. Maar na twee weken merkten we al dat dat helemaal niets ging worden

Ik blijf er een beetje bij dat je nooit echt vrienden zal blijven met je ex. Meestal verlies je elkaar uit het oog, omdat je allebei of je oude leventje weer oppakt, of aan een totaal frisse start begint, en in beide gevallen past je ex daar niet meer in. Ik zie dat ook aan mensen in mijn omgeving die relaties van 2 jaar en langer hebben gehad.
Oud 19-02-2004, 22:17
Mederiacvm
Mederiacvm is offline
Dat heeft er heel erg mee te maken hoe het uitgaat, hoe beide partners met de situatie omgaan en wat de beide partners in de periode na het uitgaan doen.
Mijn ex heeft het dus eerste week van januari uitgemaakt, daarbij hebben we afgesproken dat we wilden proberen vrienden te blijven. In de eerste twee weken bleek dit onmogelijk, zowel van haar als van mijn kant, daarna hebben we gewoon goed contact gehad. Voordeel daarbij is dat ze 45 km bij mij vandaan woont.

Tot afgelopen vrijdag was het contact goed, toen hoorde ik echter dat ze al voordat ze het met mij had uitgemaakt contact had met een van mijn beste vrienden, en dat ze toen het net uitwas al met hem naar de bioscoop is gegaan. We hebben het daar toen afgelopen weekend uitgebreid over gehad. Ze heeft daarbij aangegeven dat als ik vragen had ik die kon stellen. ik heb haar dus nog enkele vragen via mail gesteld, nu zegt ze dat ze geen zin meer heeft in al mijn vragen, ze wil wel nog vrienden blijven, maar niet als ik dit soort vragen blijf stellen.

Wat ik dus wil zeggen is dat het op zich goed mogelijk is, maar dat je wel open naar elkaar moet zijn, je elkaar moet blijven respecteren en de eerste tijd toch rekening met elkaar zal moeten houden. Als je dat niet doet is het m.i. al lastiger. Daarnaast is iedere situatie anders, zo ken ik namelijk ook een stel dat met slaande ruzie uit elkaar is gegaan en nu de beste vrienden zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 11:18
kayce
kayce is offline
Citaat:
Mederiacvm schreef op 19-02-2004 @ 23:17:
Daarnaast is iedere situatie anders, zo ken ik namelijk ook een stel dat met slaande ruzie uit elkaar is gegaan en nu de beste vrienden zijn.
Haat en liefde ligt soms echt heel dicht bij elkaar!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten