Advertentie | |
|
![]() |
|
Het ligt eraan hoe jullie je eronder voelen. Vaak is vriendschap lastig als een van de twee het niet eens is met de breuk, nog verliefd is. Maar het staat in ieder geval vast dat jullie ontzettend veel gedeeld hebben, dus de drang om elkaar te knuffelen of kussen op de wang blijft nog een tijd.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zou best vrienden willen blijven, maar ben bang dat dat moeilijk gaat als het eenmaal uit is. Natuurlijk ligt het er aan hoe het uit gaat, maar een ex blijft een ex. Uiteindelijk zal die ex dan weer een nieuwe vriendin krijgen, waardoor ik heel jaloers word (ook al is het uit) en me terugtrek.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn ex-vriend en ik zouden vrienden blijven, dus dat hebben we geprobeerd. Maar eerst was ik te verdrietig als ik hem zag, en voelde hij zich te schuldig; daarna was ik te wrokkig als ik hem zag, en voelde hij zich ongemakkelijk; daarna hebben we elkaar wel een keertje gezien maar we hadden elkaar niet superveel te zeggen... dus nu nemen we genoegen met af en toe een kort msn-gesprekje. Neemt niet weg dat het heel goed kán werken, en dat ik vind dat je 't altijd moet proberen (tenzij 't op een nare manier uit ging).
|
![]() |
|
Ligt eraan hoe het uitgegaan is. Ik en mn ex vriend zijn niet echt vrienden gebleven, alhoewel we dat wel hadden afgesproken... Daarna ook nooit echt wat afgesproken ofzo. Ook geen behoefte aan eigenlijk. Als ik hem wel eens tegen kom vraag ik wel hoe t met em is etc, maar meer ook niet. We hebben elkaar ook niet echt iets te vertellen.
|
Ik geloof niet zo zeer in het "vrienden blijven met je ex gebeuren". Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik geloof er gewoon niet zo in.
Je kent elkaar door en door, en dus ook zijn mindere kanten. En door die "mindere" kanten is de relatie waarschijnlijk stuk gelopen. En als je dan een vriendschap probeert op te bouwen, ga je je waarschijnlijk steeds meer focussen en dus ook ergeren op die negatieve kanten van hem. Maar voor de mensen die het wel lukt om vrienden te blijven met hun ex... Diep respect ![]() |
![]() |
|
je kan zeker vrienden zijn met je ex
het is nu een maand uit tussen mij en mijn ex en we zijn echt gewoon vrienden we praten over alles.. eten nog samen doen leuke dingen.. maar zonder het hele stelletjes gebeuren en het gaat perfect! we knuffelen nog wel.. (omdat het altijd zo normaal was) maar dat zal ook wel minder worden. we geven elkaar meestal gewoon een kus op de wang! zelf had ik niet gedacht dat het zo goed zou gaan.! we hebben voornamelijk ook de zelfde vrienden dus ja... maar ja het ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoe je uit elkaar gaat... ik zou het wel raar vinden als ik hem voor het eerst met een ander meisje zal zien.. zal het best wel ff kut vinden .. maar goed ik zal er wel aan wennen.. 2 jaar samen geweest is echt niet niks.. als het maar een leuk meisje is! zelf zal ik ook weer een nieuw vriendje krijgen dus ja.... bij mij is het dus gelukt! |
![]() |
|
toen mijn vriendje het uitmaakte, riep hij ook dat we vrienden zouden blijven. ik heb toen gezegd dat ik dat niet aankon, en dat we dus wel zouden zien.
nu zijn we dikke maatjes. vrienden+ dus ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik heb met geen van de jongens waar ik tot nu toe wat mee heb gehad, na de 'relatie' nog een echte vriendschap gehouden. Vooral omdat idd of hij of ik het niet eens was met de 'breuk'.
Wel is er een jongen waar ik heel erg kort iets mee gehad heb, waar ik nog steeds maatjes mee ben. Dat we iets hadden sloeg ook eigenlijk nergens op, we konden het zo goed met elkaar vinden dat we op een avond opeens zomaar stonden te zoenen en bedachten dat we dan maar vriendje & vriendinnetje moesten worden. Maar na twee weken merkten we al dat dat helemaal niets ging worden ![]() Ik blijf er een beetje bij dat je nooit echt vrienden zal blijven met je ex. Meestal verlies je elkaar uit het oog, omdat je allebei of je oude leventje weer oppakt, of aan een totaal frisse start begint, en in beide gevallen past je ex daar niet meer in. Ik zie dat ook aan mensen in mijn omgeving die relaties van 2 jaar en langer hebben gehad.
|
![]() |
Dat heeft er heel erg mee te maken hoe het uitgaat, hoe beide partners met de situatie omgaan en wat de beide partners in de periode na het uitgaan doen.
Mijn ex heeft het dus eerste week van januari uitgemaakt, daarbij hebben we afgesproken dat we wilden proberen vrienden te blijven. In de eerste twee weken bleek dit onmogelijk, zowel van haar als van mijn kant, daarna hebben we gewoon goed contact gehad. Voordeel daarbij is dat ze 45 km bij mij vandaan woont. Tot afgelopen vrijdag was het contact goed, toen hoorde ik echter dat ze al voordat ze het met mij had uitgemaakt contact had met een van mijn beste vrienden, en dat ze toen het net uitwas al met hem naar de bioscoop is gegaan. We hebben het daar toen afgelopen weekend uitgebreid over gehad. Ze heeft daarbij aangegeven dat als ik vragen had ik die kon stellen. ik heb haar dus nog enkele vragen via mail gesteld, nu zegt ze dat ze geen zin meer heeft in al mijn vragen, ze wil wel nog vrienden blijven, maar niet als ik dit soort vragen blijf stellen. Wat ik dus wil zeggen is dat het op zich goed mogelijk is, maar dat je wel open naar elkaar moet zijn, je elkaar moet blijven respecteren en de eerste tijd toch rekening met elkaar zal moeten houden. Als je dat niet doet is het m.i. al lastiger. Daarnaast is iedere situatie anders, zo ken ik namelijk ook een stel dat met slaande ruzie uit elkaar is gegaan en nu de beste vrienden zijn. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
vrienden blijven? pientje3 | 22 | 13-04-2004 16:40 | |
Liefde & Relatie |
Vriend blijft slapen, ouders weten het niet, wat nu? xxlalalaxx | 39 | 25-08-2003 11:10 | |
Liefde & Relatie |
vrienden blijven of.. ? Shah of Blah | 13 | 13-08-2003 01:36 | |
Liefde & Relatie |
als je vrienden blijft met ex, is de kans dan groot dat het weer goed komt **~yvie~** | 34 | 28-10-2002 14:03 | |
Liefde & Relatie |
Vrienden blijven lukt precies niet :( -Meisje- | 44 | 26-08-2002 20:58 | |
Liefde & Relatie |
Vrienden blijven met je ex? bumblebee | 51 | 14-08-2002 15:01 |