Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2004, 19:08
JessieL
JessieL is offline
Over 3 weken laat ik alle 4 mijn verstandskiezen trekken...tegelijk. Volgens mijn kaakchirurg was dat het beste. Dus koos ik er ook voor, maar nu begin ik te twijfelen of ik het niet in 2 keer doe. Ik hoor allerlei verhalen dat je doordat je mond verdoofd is je tong in kan slikken enzo.

Mijn vraag is dus of iemand hier ervaring mee heeft. Sowieso met het trekken of met alle 4 tegelijk

Pls laat het me weten, ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 19:14
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik dacht dat het voorschrift was dat er hooguit twee tegelijk mochten...
Maar om eerlijk te zeggen, ik weet er niet zo heel veel van wat dat betreft.

Ik moet volgende week ook naar de kaakchirurg, verstandkiezen weg... Geen zin in, na alle gehoorde verhalen...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 19:17
Verwijderd
Ik heb ze ook alle vier tegelijk laten trekken, onder algehele narcose (dan doen ze meteen alles). Het is me alles meegevallen, alleen de hechtingen deden er wel heel lang over om er uit te gaan.

Je stikt heus niet zomaar in je tong, zo'n kaakchirurg weet echt wel wat hij doet, lijkt me. En als je er echt bang voor bent, zeg dat dan tegen hem, wie weet stelt hij je zo gerust.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 19:20
JessieL
JessieL is offline
Deed het erg veel pijn? Kon je nog normaal eten, vast niet. En was je gezicht erg opgezwollen. Ik moet er, zeggen ze, rekening mee houden dat ik een paar dagen niet naar school kan!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 20:22
Blackeyed
Blackeyed is offline
Ik heb het 22 dagen geleden laten doen. Van de narcose zelf heb ik totaal geen last gehad maar vanaf het moment dat de verdoving weg is,begint het wat pijn te doen...dus pijnstillers pakken. M'n wangen zijn heeeeeeeel opgezwollen geweest en had ook gele plekken in m'n gezicht maar dit kwam vooral omdat mn tanden nog heel hoog in m'n kaak zaten. Na een 10tal dagen zijn de draadjes weg, en als de zwelling weg is kan je terug weer gewoon eten. VEEL ijs erop leggen!!
Jammergenoeg heb ik vorige week een infectie erin gekregen en terug dikke wang,maar die is ook alweer weg
Ik ben 4 dagen ni naar school mogen gaan
Oud 28-01-2004, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Chachacha schreef op 28-01-2004 @ 20:20:
Deed het erg veel pijn? Kon je nog normaal eten, vast niet. En was je gezicht erg opgezwollen. Ik moet er, zeggen ze, rekening mee houden dat ik een paar dagen niet naar school kan!
Natuurlijk kan je niet normaal eten, maar dat kan je ook niet als er twee getrokken zijn (voor zo ver ik weet). Ik kon btw wel brood 'kauwen' met m'n tanden, 's avonds heb ik volgens mij iets van mie gegeten oid en verder yoghurt en ijs ed. Met pijnstillers was het best uit te houden.

Ik ben de volgende dag weer naar school geweest, had ook dezelfde dag weer naar school gekunt als ik les had gehad (maar dat had ik dus niet). 't viel ze op school niet eens op dat m'n verstandskiezen getrokken waren, toen ik het zei was het van 'oh, ja, dat was gister'. Je zag het aan de ene kant amper en aan de andere kant wat meer, maar nog niet zo dat je er gigantisch van schrok ofzo. Na een aantal dagen zakte het uit en werd het blauwgroengelig, toen viel het meer op.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 20:33
Blackeyed
Blackeyed is offline
Ik denk dat er een redelijk verschil is als je je tanden laat uittrekken( ze zijn dus al door je tandvlees) of uitsnijden( totaal nog niet uitgekomen). Het laatste heb je natuurlijk meeste last van.
Oud 28-01-2004, 20:34
Verwijderd
Citaat:
genkgirl schreef op 28-01-2004 @ 21:33:
Ik denk dat er een redelijk verschil is als je je tanden laat uittrekken( ze zijn dus al door je tandvlees) of uitsnijden( totaal nog niet uitgekomen). Het laatste heb je natuurlijk meeste last van.
Bij mij zijn ze er uit gesneden (er was nog niks door, ook geen puntje oid).
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 08:31
Souris
Souris is offline
bij mij gingen er 2 per keer.
ik heb ze eruit laten snijden maar het viel erg mee.
een tip: neem voor je erheen gaat alvast een pijnstiller voor als de verdoving is uitgewerkt
Oud 29-01-2004, 08:56
hansjuh
hansjuh is offline
In mijn beugeltijd hebben ze 8 tanden tegelijk getrokken, 4 melktanden en de 4 kiezen daaronder. Brrrr ik krijg nou nog rillingen als ik eraan terugdenk.

Een jaar of twee drie geleden begon mn tandarts te zeggen dat ik maar eens naar de kaakchirurg moest om mn verstandskiezen te laten trekken (ik weet eigenlijk niet eens welke) Maar daar heb ik dus helemaal geen zin in! En de laatste twee keer dat ik op controle ben geweest heeft hij er gelukkig niks meer over gezegd.

Ik zou gewoon alles tegelijk laten doen. Want ook al doet het niet echt pijn, het is toch een vervelend gevoel, je hele mond wordt verdooft en je zult je niet echt happy voelen die dag. en dan heb je daarna vast geen zin om dat twee weken later nog eens te moeten doen!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 08:59
merijn
merijn is offline
Als je verstandskiezen nog niet zijn doorgekomen waarom zou je ze er dan uit laten halen??
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 10:12
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
merijn schreef op 29-01-2004 @ 09:59:
Als je verstandskiezen nog niet zijn doorgekomen waarom zou je ze er dan uit laten halen??
Omdat ze verkeerd in je kaak liggen?
Oud 29-01-2004, 12:26
vivelafete!
vivelafete! is offline
ik heb het in 2 keer laten doen.. anders is heel je bek verdoofd dus ja ik zou het in 2 keer laten doen maar je moet het zelf weten.
maar ik heb een goede tip!
zorg dat je sochtends om 8uur een afspraak hebt
ga de avond daarvoor flink stappen
ga dan gaar om 8uur naar die kaakchirurg
en als het gebeurd is meteen zon pijnstiller.. lekker op je bed gaan liggen met een zak ijs en lekker slapen!!!!

het valt echt wel mee de kaakchirurg.. en wees niet bang voor de boor..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 12:30
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik zou dus geen pijnstiller nemen VOOR dat je gaat.Magoed het valt wel mee je tanden te laten trekken ik heb het in 2x gedaan en het viel wel mee alleen de hele nacht zitten bloede.Idd wel pijnstillers bij de hand en ik zou 1 of 2 dagen niet naar school gaan.Verder ook goed koelen en tja verder succes
Oud 29-01-2004, 12:52
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
merijn schreef op 29-01-2004 @ 09:59:
Omdat je er heel erg last van kan hebben. Dat had ik ook. De verstandkiezen zaten half onder mijn gewone kiezen en het voelde alsof ze er uit gedrukt werden. Ik voelde een gigantische spanning op mijn kaak, en daar krijg je weer hoofdpijn van.

Ikzelf zou er niet vier tegelijkertijd uit laten halen. Volgens mij wordt dat normaal gesproken ook niet gedaan, maar dat kan ik fout hebben. Ik had echter heel erg last van mijn kaak toen een van de onderste verstandskiezen getrokken werd. Ik voelde me echt zwaar beroerd, hoeveel pijnstillers ik ook slikte. Toen een aan de bovenkant werd getrokken had ik veel minder last. Dat schijnt ook zo te horen, volgens mijn tandarts. Ik kon ook gewoon vrij normaal eten enzo, terwijl ik de eerste keer niks door mijn keel kon krijgen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 14:03
JessieL
JessieL is offline
Thnx voor de tips, ik heb al een iets beter gevoel over!
Bij mij zijn mijn bovenste ook nog niet door, maar het is maar een dun velletje wat er nog overheen zit (zei de kaakchirurg). Ik heb er last van, want ik heb zowat geen ruimte voor verstandskiezen en daardoor gaan mijn voorste tanden scheef staan, onder is dat al gebeurd (waardoor ze gevoeliger zijn geworden voor oa koud een warm) en ik wil niet dat het erger wordt en wil ook niet dat het met mijn bovenste gebeurd, want dan moet ik een beugel (als ik ze weer recht wil hebben) en daar heb ik geen zin in
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 29-01-2004 @ 11:12:
Omdat ze verkeerd in je kaak liggen?
Of omdat er geen plek voor ze is om door te komen?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 17:56
ratonita7
ratonita7 is offline
Ik heb het deze vakantie laten doen. Ik heb meer last gehad van de (algehele) verdoving dan van mijn tanden zelf. Ik denk dat ze me teveel verdoving hebben toegediend (ik ben nogal klein en fijn dus ik heb niet veel nodig) want ik kon maar niet wakkerworden. Dat was heel irritant. Na de operatie heb ik constant ijs op mijn kaken gelegd zodat ze niet zouden zwellen (en dat was nodig want het was toen 35 graden buiten!!). Je moet wel opletten dat je kaken dan niet gaan "verbranden" van al dat ijs. Maar voor de rest viel het wel mee hoor. De hechtingen eruithalen doet ook helemaal geen pijn of zo (want daar had ik voor gevreesd). Veel sterkte!!!!
Oud 29-01-2004, 17:58
Verwijderd
Citaat:
ratonita7 schreef op 29-01-2004 @ 18:56:
Ik heb het deze vakantie laten doen. Ik heb meer last gehad van de (algehele) verdoving dan van mijn tanden zelf. Ik denk dat ze me teveel verdoving hebben toegediend (ik ben nogal klein en fijn dus ik heb niet veel nodig) want ik kon maar niet wakkerworden. Dat was heel irritant. Na de operatie heb ik constant ijs op mijn kaken gelegd zodat ze niet zouden zwellen (en dat was nodig want het was toen 35 graden buiten!!). Je moet wel opletten dat je kaken dan niet gaan "verbranden" van al dat ijs. Maar voor de rest viel het wel mee hoor. De hechtingen eruithalen doet ook helemaal geen pijn of zo (want daar had ik voor gevreesd). Veel sterkte!!!!
Je moet ook wat tussen dat ijs en je huid doen (bv. een theedoek) en als het te koud wordt, het er ff weer afhalen, anders kun je idd bevriezingsverschijnselen krijgen.

Ik had geen last van de narcose. Mijn eerste reactie toen ik wakker werd was 'ik ben eindelijk eens uitgeslapen'.

Of je hechtingen er uit gehaald moeten worden zal ook verschillen per persoon, bij mij waren het nl van die zelfoplossende dingen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 18:05
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 29-01-2004 @ 13:30:
Ik zou dus geen pijnstiller nemen VOOR dat je gaat.
Toch wel, dat schijnt het risico op pijnklachten ná de behandeling te verminderen

Zijn er eigenlijk ook nog mensen die hun verstandskiezen nog wél hebben? Bij mij zijn ze nu volgens mij ook aan het doorkomen (voel ze duidelijk zitten), maar ik heb verder nergens last van, en m'n tandarts heeft er verder ook nooit iets van gezegd dus hopelijk kunnen ze gewoon blijven
Oud 29-01-2004, 19:30
knights
knights is offline
Ik heb er 2 laten trekken.
De verdoving stelt echt heel weinig voor ..

je voelt ten tijde van het verwijderen van je kiezen er niets van.
het zit lekker tussen de oren als je daar ligt, trust me on that.

en idd .. heel goed koelen .. gewoon de hele dag met een zakkie ijs rondlopen .. en die pijnstillers (ibuprofen) helpen zwellingen ook tegen de gaan ... dus ik zal zeker die nemen 3x per dag
(ibuprofen 600 mg had ik, 3x daags nemen max)
Oud 29-01-2004, 19:46
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 29-01-2004 @ 19:05:
Toch wel, dat schijnt het risico op pijnklachten ná de behandeling te verminderen
Ik kreeg in het ziekenhuis voor de 'operatie' ook een pijnstiller (zo'n oplosding met sinasappelsmaak ), zodat ik na de 'operatie' minder last zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 20:04
Maarten
Maarten is offline
Tegen mij zeiden ze dat het beste was om er maar 1 te doen

Ik had een dikke infectie... mijn tandvlees was zo gigantisch opgezet dat ik mijn mond niet meer goed dicht kon doen omdat ik anders op mijn wang beet. Toen at ik een keer een chocolaatje en ik beet zeg maar iets te snel door en woep me hele mond onder het bloed omdat ik in me wang had gebeten

Fijne ervaring dus :/
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 21:03
Bottler
Bottler is offline
Ik heb in totaal 12 kiezen laten trekken zowel (melk toen ik nog een klein jongetje was) en blijvende. Ik heb steeds 4 tegelijk laten trekken dus was het ook in alle hoeken verdooft. Nou zal dit wel anders zijn als verstandskiezen (die er bij mij waarschijnlijk ook uit moeten) maar ik heb geen enkel bovenstaand symptoom gehad erna. Niks pijn of iets bij geen enkele keer. Alleen de eerste avond na elke keer kon ik nog niet eten.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 03:59
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb mijn verstandskies bij de tandarts laten trekken toen ie net een stukje door was.
Hij was onder mijn tandvlees al gaan rotten en hij begon bijna aan de zenuwen. Ik had er iig flink wat last van.

Het trekken zelf deed geen zeer. Dat was onder verdoving. Veel gewrik
Na 4 uur ofzo was de verdoving uitgewerkt en sindsdien heb ik om de 4 uur ibuprofen moeten slikken omdat ik zo vreselijk veel pijn had. 's Nachts werd ik gewoon wakker als me pijnstiller was uitgewerkt. Ik heb iets van een week medicijnen geslikt. (Ja, veel ja, maar het was 200mg).

Je moet ook het gat goed schoonhouden. Ik moest spoelen met 0.3% alcoholoplossing. Elke keer na het eten. Gewoon zorgen dat er niets in achterblijft.

Ow, het was een onderste verstandskies. Die schijnen ook meer pijn te doen. (En ja fuck, ik moet er nog een!!)

Succes!
Oud 30-01-2004, 07:23
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 28-01-2004 @ 20:14:
Ik dacht dat het voorschrift was dat er hooguit twee tegelijk mochten...
Maar om eerlijk te zeggen, ik weet er niet zo heel veel van wat dat betreft.

Ik moet volgende week ook naar de kaakchirurg, verstandkiezen weg... Geen zin in, na alle gehoorde verhalen...
idem dito.. het zijn geen voorschriften, maar het MAG GEWOON NIET ! De kans op zenuwbeschadiging is groter en er bestaat zelfs een kans dat je geen gevoel meer in je tong kan krijgen.
Oud 30-01-2004, 08:51
Verwijderd
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 30-01-2004 @ 08:23:
idem dito.. het zijn geen voorschriften, maar het MAG GEWOON NIET ! De kans op zenuwbeschadiging is groter en er bestaat zelfs een kans dat je geen gevoel meer in je tong kan krijgen.
Als het niet mag, waarom zijn er dan toch kaakchirurgen die het doen? Misschien ligt het ook aan de manier waarop ze je verdoven? Met algehele narcose heb je sowieso al geen last van 'geen gevoel in je tong' of weet ik het wat, dan kan het dus iig. Van verdere verdovingen heb ik geen verstand, maar ik denk dat die mensen echt wel weten wat ze doen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 11:44
cw_tje
cw_tje is offline
Ik moet donderdag naar de tandarts dan worden 2 van mijn verstandskiezen getrokken. En een maand later de andere twee. Bij mij zijn ze nog niet helemaal door maar ze passen er niet tussen en verschuiven mijn andere kiezen. Ik heb er geen last van maar ze moeten er echt uit.

Het lijkt me echt
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 15:53
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik werd nu even nieuwsgierig wat ik kon vinden hierover...

Citaat:
Doordat verstandskiezen als laatste doorkomen, resteert er vaak niet voldoende ruimte in de kaak. Dit kan ertoe leiden dat verstandskiezen bekneld raken of onder het tandvlees vast komen te zitten tussen andere kiezen of het kaakbot. Dergelijke beknelde verstandskiezen veroorzaken soms zwellingen en pijn.
Wanneer verstandskiezen scheef of slechts gedeeltelijk doorkomen, drukken de kiezen vaak pijnlijk tegen elkaar aan en kunnen er allerlei aandoeningen ontstaan. Als verstandskiezen voor het 20e levensjaar worden getrokken, zijn de wortels minder ver ontwikkeld en treden er bij het trekken minder complicaties op. Daarom wordt vaak geadviseerd dat jongeren tussen 16 en 19 jaar hun verstandskiezen laten controleren om te zien of ze getrokken moeten worden.
bron
Citaat:
Voor verwijdering van beide kiezen van de onderkaak is verdoving van het hele keelgatnoodzakelijk; dit is erg onaangenaam. Daarom komt men meestal één keer voor verwijdering van deonder-en bovenverstandskies van de ene zijde en een andere keer voor verwijdering van de kiezenaan de andere kant. Bovendien heeft men na de behandeling nog een zijde om mee te eten
bron
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 16:32
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-01-2004 @ 20:46:
Ik kreeg in het ziekenhuis voor de 'operatie' ook een pijnstiller (zo'n oplosding met sinasappelsmaak ), zodat ik na de 'operatie' minder last zou hebben.
Ik dacht dat dat misschien niet zou mogen pijnstillers+ tandarts verdoving maar oke wel dus
Oud 04-02-2004, 16:48
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben dus vandaag geweest voor de eerste etappe: aan een kant ben ik nu mijn boven- en onder- verstandskies kwijt.
En ik voel me eigenlijk best ziekjes op dit moment... Het eruithalen op zich viel me mee, maar mijn halve mond doet nu echt zeer. Ik kan amper praten en mijn wang is een beetje dik. Ik ben dus blij dat ik besloten had vandaag mooi thuis te blijven. Morgen zie ik dan wel weer of ik naar school toe wil/kan...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 17:06
blacky
blacky is offline
Ik mocht er maar twee tegelijk laten trekken. En ik had er daarna heel veel last van, maar een vriedin van mij niet zo erg en die kon na een paar dagen al weer normaal eten, terwijl ik daar bijna een week over deed dus het verschilt per persoon, maar in elk geval veel sterkte.
Oud 09-02-2004, 13:04
geen punt.
geen punt. is offline
Die van mij moeten binnenkort ook geamputeerd worden, nu heb ik een vraagje:

Er zijn van die middelen om mee te spoelen, het bekendste is dat Bocasan, maar daar zit pepermunt in en daar kan ik niet tegen... kent iemand een dergelijk middeltje om ontstekingen te voorkomen en verzachten van de pijn aan het tandvlees, maar dan zonder pepermunt?
Oud 09-02-2004, 14:32
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 09-02-2004 @ 14:04:
Die van mij moeten binnenkort ook geamputeerd worden, nu heb ik een vraagje:

Er zijn van die middelen om mee te spoelen, het bekendste is dat Bocasan, maar daar zit pepermunt in en daar kan ik niet tegen... kent iemand een dergelijk middeltje om ontstekingen te voorkomen en verzachten van de pijn aan het tandvlees, maar dan zonder pepermunt?
Ik kreeg een receptje mee van de kaakchirurg voor spoelvloeistof (waterstofperoxide-iets, geloof ik).
Het lijkt me sowieso dat de kaakchirurg er wel iets vanaf weet, dus vraag het hem, zou ik zeggen...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 14:52
Verwijderd
Citaat:
geen punt. schreef op 09-02-2004 @ 14:04:
Iets in een wit met oranje flesje, maar ik weet de naam niet meer. Kun je wel krijgen bij de apotheek en waarschijnlijk ook wel bij de drogist, ff vragen gewoon. Of idd bij de kaakchirurg.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 09-02-2004 @ 15:52:
Iets in een wit met oranje flesje, maar ik weet de naam niet meer. Kun je wel krijgen bij de apotheek en waarschijnlijk ook wel bij de drogist, ff vragen gewoon. Of idd bij de kaakchirurg.
Het zal wel een soort sinaspril zijn, met ongeveer 500 mg paracetemol, een vrij lage dosering dus, meestal bedoeld voor kinderen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 15:03
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 09-02-2004 @ 16:00:
Het zal wel een soort sinaspril zijn, met ongeveer 500 mg paracetemol, een vrij lage dosering dus, meestal bedoeld voor kinderen.
Het is geen pijnstiller, het is om je mond te spoelen/ontsmetten.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 22:03
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Gebeurt dit bij iedereen? Ik hoorde het vandaag voor het eerst van een vriendin bij wie het ook moet gebeuren. Hiervoor heb ik er nog nooit over gehoord.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 22:30
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
charmedkiz schreef op 09-02-2004 @ 23:03:
Gebeurt dit bij iedereen? Ik hoorde het vandaag voor het eerst van een vriendin bij wie het ook moet gebeuren. Hiervoor heb ik er nog nooit over gehoord.
Het gebeurt lang niet bij iedereen. Sommige mensen hebben geen verstandskiezen, of hebben genoeg ruimte daarvoor en geen problematische stand van die kiezen, en dan is het verwijderen niet nodig. Vaak echter worden ze ook preventief verwijderd, omdat dat makkelijker gaat en makkelijker geneest als je nog jong bent. Tenmiste, dat is wat ik er van weet.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 12:22
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
bij mij is er net een doorgekomen, heb nog nergens last van en ik hoop dat dat zo blijft
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 12:37
Raven
Raven is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 09-02-2004 @ 23:30:
Het gebeurt lang niet bij iedereen. Sommige mensen hebben geen verstandskiezen, of hebben genoeg ruimte daarvoor en geen problematische stand van die kiezen, en dan is het verwijderen niet nodig. Vaak echter worden ze ook preventief verwijderd, omdat dat makkelijker gaat en makkelijker geneest als je nog jong bent. Tenmiste, dat is wat ik er van weet.

beterschap ermee meisje .. enneh .. koude kammille thee met veel ijs erin is heerlijk dan .. ( weet ik van 'n vriend , die was laatst ook de pisang)
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 12:40
Verwijderd
Een half jaar geleden moest ik de bovenste 2 laten trekken. En ik had helemaal geen last! Dus ik was zo blij.. tot hij vorige maand zei dat de onderste 2 er ook uit moeten.. maar dat kan hij niet doen dus moet ik in Maart naar de kaakchirurg ik denk dat ze eruit gesneden worden.. maar ik moet er 2 keer heen, omdat ze er maar 1 per keer doen. (als je aan allebei de kanten er 1tje uit moet)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:57
cw_tje
cw_tje is offline
hey!

Ik heb vorige week twee verstandskiezen laten trekken. Ik heb er alleen nog steeds last van
Ik heb vooral last van mijn kaak, het is net of mijn mond niet verder openkan krijgen. Ik heb niet het idee dat het ontstoken is maar net of mijn kaak niet verder openkan ofzoiets. Herkent iemand dit?? (beetje wazig verhaal )

(mijn tandarts had wel moeite om mijn onderste verstandskies te trekken omdat er een soort haakje aan mijn wortel zat, dus hij heeft wel veel kracht moeten zetten.)
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 09-02-2004 @ 16:03:
Het is geen pijnstiller, het is om je mond te spoelen/ontsmetten.
Met dank aan Balance: Corsodyl.

Als dat in een flesje met een wit/oranje etiket zit, dan is dat de goede naam.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 22:31
Emilia
Emilia is offline
Hm ik heb geen tijd om alle reacties door te lezen, maar het gebeurt toch vaak dat alle vier de tanden ineens worden getrokken? Is volgens mij wel het beste; je hebt maar één keer miserie.
Bij mij hebben ze 'kant per kant' gedaan en de tweede keer weet je dus goed wat er gaat gebeuren, hoeveel pijn het doet, etc.
De korte pijn, zou ik zeggen. (alhoewel ik er al bij al niet zo veel last van heb gehad)
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 15:52
Bhasj
Bhasj is offline
Hmmm... Ik ben volgende maand ook het zakje... Dan gaan de eerste 2 eruit... Meestal rook ik een jointje als ik ergens pijn heb, weet iemand of dit ook werkt bij pijn na het trekken?
Oud 17-02-2004, 16:10
JessieL
JessieL is offline
AHHH morgen is het zover. Zie er echt tegenop. Geen geen zin (lijkt me ook sterk dat iemand daar zin in heeft) Ik blijf het raar vinden dat er toch best veel mensen zijn die in 1 keer alles eruit hebben gehaald, terwijl sommige zeggen dat het helemaal niet mag (alle 4 in 1 keer eruit).

Ga voor de zekerheid toch morgen, voor de ingreep, met de kaakchirurg praten. Je zou toch denken dat zo iemand weet waar ie mee bezig is..........

Maar goed.....ik moet eraan geloven. Het is zover.

Bedankt nog voor al jullie reacties!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 16:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chachacha schreef op 17-02-2004 @ 17:10:
AHHH morgen is het zover. Zie er echt tegenop. Geen geen zin (lijkt me ook sterk dat iemand daar zin in heeft) Ik blijf het raar vinden dat er toch best veel mensen zijn die in 1 keer alles eruit hebben gehaald, terwijl sommige zeggen dat het helemaal niet mag (alle 4 in 1 keer eruit).

Ga voor de zekerheid toch morgen, voor de ingreep, met de kaakchirurg praten. Je zou toch denken dat zo iemand weet waar ie mee bezig is..........

Maar goed.....ik moet eraan geloven. Het is zover.

Bedankt nog voor al jullie reacties!!!!!!!!
Sterkte Meis!!!!!!!! En veel mensen zeggen hier dat het heel erg meevalt dus ik hoop het ook voor jou!
Oud 18-02-2004, 23:43
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
bij mij moet er binnenkort ook eentje uit omdat 'ie volgens de tandarts helemaal scheef staat....

bah, ik wil dus echt niet daar heen gaan

ik haat die verdomde kaakchirurgen
Oud 19-02-2004, 07:20
Verwijderd
Bij mij is er ook net één doorgekomen. Verder helemaal geen last van, en als dat zo blijft dan laat ik hem ook niet trekken. Heb voor ik m'n beugel kreeg 4 kiezen tegelijk moeten laten trekken (niets kaakchirurg, deed de tandarts bij mij gewoon zelf), en toen 2 dagen op toetjes en olvarit geleefd. Deed verder ook niet echt pijn (na de 2de plaatselijke verdoving omdat de eerste het niet ZO best deed ). Maar 't was ook niet fijn, dat je het gewoon hoort "kraken", dus voor mij hoeft dat niet meer ...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten