Advertentie | |
|
![]() |
||
ik ging op zoek en las dat het aminozuur Tryptofaan van belang is voor de aanmaak van serotine
toen ik dat invulde in google vond ik onder andere dit: http://www.orthos.nl/pdf/N125.pdf Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
L triptofaan werkt zeker wel (zelf ondervonden), tis geloof ik ook wel bewezen, alleen uit de markt gehaald (was ooit een anti-depressiva en slaap middel geloof ik) omdat er ooit een stom productiefoutje (die niet echt voor herhaling vatbaar is) was gemaakt die toen schadelijk was voor mensen. Zijn verder nog wat complot-theorieen over waarom de regering van de VS gelijk zo hebben opgetreden, maar daarvoor moet je maar even op erowid rondsurfen.
Verder heb ik begrepen dat 5-htp niet meer verkocht mag worden door smartshops (vraag me niet waarom), en is nu alleen nog maar verkrijgbaar op doktersrecept. Mja, t enige gevaar bij dit soort middelen is dat als je ze te vaak gebruikt je er afhankelijk van wordt (je lichaam raakt gewend aan de toestroom van de stofjes en doet dus minder moeite ze zelf aan te maken ofzo).
||
Citaat:
Een neuron stuurt een elektrische prikkel (boodschap) naar een ander neuron De prikkel komt bij het uiteinde van het ("presynaptische") neuron. In dit uiteinde van het neuron liggen blaasjes opgeslagen met zogenaamde "neurotransmitters". De elektrische impuls zet een aantal reacties in gang. De blaasjes met neurotransmitters versmelten met de buitenrand van het uiteinde van het neuron. De neurotransmitters komen in een spleet (synaps) tussen twee neuronen. De neurotransmitters gaan naar het begin van het volgende ("postsynaptische") neuron. De neurotransmitters binden zich tijdelijk aan een receptor. Via een ingewikkeld chemisch proces wordt er weer een elektrische prikkel doorgestuurd. De neurotransmitters worden afgevoerd en opgeruimd via afbraak door enzymen, heropname in het neuron van oorsprong en opname in gliacellen. Alle SSRI-antidepressiva werken op dit afvoeren en opruimen. Door dit proces te verhinderen blijven er meer neurotransmitters in synaps. Bijna alle antidepressiva remmen de heropname van serotonine. (Behalve de MAO-remmers, deze verouderde anti-depressiva remmen de afbraak van neurotransmitters) Anyway, beetje technisch verhaal. Ik hoop dat je er nog wijs uit kunt worden.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Overigens, het duurt 2 tot 6 weken alvorens het aanslaat....
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
Verwijderd
|
L-tryptofaan is gewoon legaal te verkrijgen in reformzaken, ik heb het zelf ook gekocht bij zo'n winkel. Het werd verkocht als soort van natuurlijk slaapmiddel genaamd Optimax.
Daarnaast zit het in After-E (After-Ecstasy) maar dat is wel vrij duur spul en eigenlijk is het daarbij 't enige actieve ingredient naast wat vitaminenzooi en antioxidanten die je zelf ook wel bij elkaar kan kopen bij een reformzaak of drogist ofzo. Die vitamine B3 moet ik nog even ergens zien te halen, dan helpt het vast beter ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Plezierig he? Niet dat je dit bereikt met Serotonine voeding ofzo, maar 'hoe meer, hoe beter' gaat niet op. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Je serotonine raakt door het gebruik van XTC juist op en moet eerst weer aangemaakt worden.... Conclusie; in xtc zit géén serotonine, het stimuleerd alleen de afgifte ervan zodat er een grote hoeveelheid serotonine vrijkomt..
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Crystal Meth Hulk | 30 | 01-08-2005 03:56 | |
Psychologie |
Winterblues Rufus | 63 | 28-02-2003 23:07 | |
Drugs & Alcohol |
Het gebruik van middelen Internationalist | 6 | 20-04-2002 10:39 |